نائب قهرمانی ما بخاطر قوانین مسابقات بود

مرحله سوم و پایانی شانزدهمین دوره مسابقات لیگ شنا سال 1397 با نائب قهرمانی تیم شهید هاشمی‌نژاد مشهد به پایان رسید.

سالیان گذشته تیم موج‌های آبی مشهد به عنوان یکی از بهترین تیم‌ها در لیگ کشور فعالیت می‌کرد و همواره نماینده خراسان روی سکوی این مسابقات بود.

امسال با توجه به عدم شرکت تیم موج‌های آبی، تیم شهید هاشمی‌نژاد در این مسابقات شرکت کرد و توانست نائب قهرمان این مسابقات شود.

از همین رو، به سراغ مجید مشتاق عشق مربی این تیم و رئیس هیئت شنای استان رفتیم و با وی به گفت‌و‌گو نشستیم.

عدم شرکت موج‌های آبی

رئیس هیئت شنای استان در خصوص عدم شرکت تیم موج‌های آبی گفت: باشگاه موج‌های آبی به دلیل اینکه امسال یک سالن مجزا برای خانم‌ها افتتاح کرد و اکنون با هزینه‌های بالایی برای اداره این دو پارک آبی مواجه است و به همین دلیل امسال نتوانست در مسابقات شرکت کند.

مشتاق افزود: ما نیز تمام شناگران را آزاد کردیم تا برای هرجایی که دوست دارند شنا کنند. ما چون در قالب هیئت قرار بود در این مسابقات شرکت کنیم، نمی‌توانستیم حمایت‌های مالی زیادی را از تیم داشته باشیم اما برحسب وظیفه و به دلیل اینکه شناگران خوب و قابلی در استان داریم تصمیم به شرکت در مسابقات گرفتیم و در نهایت نتیجه مطلوبی نیز حاصل شد.

المپیک 2020

سرمربی تیم هاشمی‌نژاد تصریح کرد: هدف ما رقابت‌های المپیک 2020 است و مسابقات لیگ کشور در واقع گذرگاهی است تا شناگران ما بیشتر از قبل دیده شوند و با آمادگی در مسابقات شرکت کنند تا بتوانند سکوهای بین‌المللی و حتی المپیک را کسب کنند.

وی ادامه داد: سینا غلامپور از جمله همین شناگران خراسانی است که با بورسیه جهانی در مالزی زیر نظر مربی آمریکایی تمرینات فشرده‌ای را برای المپیک آینده پشت سر می‌گذارد و تنها دور آخر مسابقات به ما ملحق شد که حتی برای شرکت در این مسابقات هم مربی وی تمایلی نداشت و غلامپور همگام با مسابقات تمرینات فشرده خود را پشت سر می‌گذاشت و همزمان مسابقه می‌داد.

قطب شنای کشور

مجید مشتاق در بخشی از صحبت‌هایش به افتخارات شنای مشهد و حضور استعدادهای درخشان در خراسان رضوی اشاره و تصریح کرد: قطعاً مشهد مهد و قطب اول شنای کشور است و حضور استعدادهای فراوان و عناوینی که تیم شنای مشهد در ادوار مختلف لیگ برتر بدست آورده است گواه این موضوع است. در ۱۶ دوره برگزاری این مسابقات مشهد هفت قهرمانی، پنج نایب قهرمانی و چهار عنوان سومی دارد که در کشور بی نظیر است. از سوی دیگر ما جزو نادر استان‌های کشور هستیم که لیگ استانی داریم که ۳۳ تیم همراه ۵۰۰ شناگر زیر ۱۵ سال در آن شرکت می کند و این موضوع در قسمت بانوان نیز با ۳۰۰ شناگر در حال انجام است. وجود شناگران با رکورد ملی در تیم ملی کشورمان همچون آریا نسیمی شاد که در المپیک پیشین حضور داشت و استعدادهای درخشانی که در آینده بیشتر از آن‌ها خواهید شنید نشان دهنده جایگاه نخست مشهد و استان خراسان رضوی در رشته شنا است. تا جایی که استعدادهای دیگر استان ها نیز برای پرورش  به مشهد سفر می کنند.

باخت در روز آخر

رئیس هیئت شنای استان خاطر نشان کرد: ما تنها استانی هستیم که با دو تیم در لیگ شرکت کردیم و تا روز آخر تیم هاشمی‌نژاد سکوی اول را در اختیار داشت، اما به دلیل قوانین مسابقات در نهایت به مقام نائب قهرمانی دست پیدا کردیم. قوانین نیز به این صورت بود که اگر شناگری رکورد ملی را می‌توانست جابجا کند 70 درصد امتیاز اضافه دریافت می‌کرد و به همین دلیل در روز آخر قهرمانی را از دست دادیم. هدف داریم تا تلاش کنیم و قوانین مسابقات را که به این صورت است تغییر دهیم تا در حق کسی اجحاف نشود.

حمایت‌ها خوب بود

رئیس هیئت شنای استان خراسان در ادامه با تشکر از حمایت‌های مدیر کل تربیت بدنی استان بخاطر فراهم کردن امکانات سخت افزاری برای تیم و همچنین حمایت‌های مالی شورای شهر و شهرداری در سالی که تیم اسپانسر نداشت بیان کرد: بدون شک اگر حمایت‌های این دو مجموعه نبود ما نمی‌توانستیم در مسابقات شرکت کنیم و بنده از همین جا از مسئولان استانی و شهری و مدیر کل تربیت بدنی درخواست ادامه همکاری را دارم و امیدوارم در ادامه نیز از این حمایت‌ها بهره‌مند شویم. ضمن اینکه نباید فراموش کرد که با وجود کناره‌گیری موج‌های آبی از اسپانسری تیم اما باز هم کم و بیش آقای علیزاده، مالک و مدیر عامل مجموعه سرزمین موج‌های آبی به تیم کمک کرده است و بنده هم در تلاشم تا بتوانم باز هم نظر مثبت ایشان را به تیم جلب کنم تا سال آینده با حمایت مجدد این مجموعه بازهم قهرمان شویم.

افتخارات

مجید مشتاق در پایان با قدردانی از تلاش‌های شاگردانش در لیگ برتر شنای امسال که با سن کم خوش درخشیدند در مورد عناوین کسب شده توسط هیئت در سال ۹۷ تصریح کرد: در پایان مسابقات لیگ برتر در سال 13۹۷ تیم شنای شهید هاشمی‌نژاد توانست نایب قهرمان لیگ شود. بنده نیز به عنوان بهترین مربی سال ۹۷ انتخاب شدم و آقای مهدی انصاری نیز توانست عنوان بهترین شناگر را از آن خود کند و در نهایت هیئت شنای استان خراسان رضوی در در زمینه توسعه شنا و مدال آوری به عنوان بهترین هیئت شنای کشور انتخاب شود.

در پایان

گفتنی است؛ در دور پایانى، رقابت نزدیکى بین تیم‌هاى بالاى جدول شکل گرفت و در نهایت تیم اریس اصفهان به مدال طلا دست یافت و تیم‌هاى هاشمى‌نژاد مشهد و نفت تهران هم به ترتیب در رده‌هاى دوم و سوم قرار گرفتند.

استخر هاشمی‌نژاد مشهد، آهن آلات ترقی نیشابور، نفت تهران، نفت امیدیه، ناجیان راستین البرز، آکادمی شنا آزادی، بانک حکمت ایرانیان، نیروی زمینی ارتش و اریس اصفهان ۹ تیم حاضر در شانزدهمین دوره لیگ شنای باشگاه‌های کشور بودند.

حامد دائمی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *