از سرمایه‌گذاری برای «برند» نترسید

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی ضمن اشاره به اهمیت برند گفت: از سرمایه گذاری برای «برند» نترسید چرا که این نوع سرمایه گذاری هزار برابر جواب خواهد داد.

محمد حسین روشنک پنج شنبه شب در پنجمین اجلاس میزبانی ایرانی اسلامی که در مشهد برگزار شد، افزود: «برند» پدیده‌ای بی‌نظیر است که متاسفانه ما نتوانستیم قدر آن را بدانیم و از جایگاه آن به درستی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در کتاب اقتصاد مقاومتی که در سال 90 منتشر شد، تاکید کردم که برندیکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی است. امروز ما در مشهد هتل‌هایی داریم که در دنیا نمونه‌های آن‌ها وجود ندارد. صاحیبن هتل های ما نباید از هزینه کردن برای تبلیغات و برندسازی بترسند.

روشنک تصریح کرد: هتلداران و صاحبان حرفه ها و پیشه ها ما کم به فکر برندسازی افتاده اند. ما کم برند ایجاد کرده‌ایم. آیا می‌دانستید یک غذاخوریرستوران پسران کریممسافرپذیر است؟ می‌دانستید مسافر به خاطر این رستوران، می‌آید به شهر ما. این یعنی «برند» که برای آن تلاش شده است.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی اضافه کرد: ما از حاکمیت، در مشهد طلبکاریم. ما همه به نوکری زائرین امام رضا(ع) افتخار می‌کنیم. دست زائرین را می‌بوسیم. کفشش را واکس می‌زنیم و به وجودش افتخار می‌کنیم. اگر چه ما به نوکری خود افتخار می‌کنیم اما از این نوکری، درآمدی نصیب خراسان نمی شود.

وی تاکید کرد: به پاسداشت این نوکری و خادمی، حاکمیت به ما کمک کند که بافت اطراف حرم آباد شود. شهرداری مشهد با این وضعیت اقتصادی از عهده این کار بر نمی آید اگر حاکمیت کمک نکند

حرم مطهر امام رضا(ع) «برند» مشهد است اما ما قدرش را ندانسته ایم و نتوانسته ایم از جایگاه این برند استفاده کنیم. امروز اطراف حرم مطهر امام هشتم_که مشهد برای همه است_ ۲۵ سال است که زمین خاکی است و تبدیل به یک کارگاه ساختمانی شده است.

ما در مکه و مدینه می‌بینیم که حاکمیت عربستان با چه سرعتی پروژه ها را پیگیری می‌کند و آنجا را آباد می‌کند.

 

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی در پایان تاکید کرد: کمک کنید که حاکمیت و نه دولت، تاکید می‌کنم طرف صحبتم دولت نیست، حاکمیت باید مشهد الرضا(ع) را در یابد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *