همایش بادی بالانس ویژه بانوان ورزشکار مشهدی برگزار شد

همايش بزرگ ورزشی بادی بالانس با شركت ٧٠ بانوی ورزشکار برگزار شد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی مشهد مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار «صبح امروز» با بیان اینکه هدف از برگزاری همایش بادی بالانس این است که بتوانیم همه اقشارمختلف جامعه را با رشته‌های متنوع ورزش‌های همگانی آشنا کنیم، گفت:  ورزش‌های همگانی برای کلیه عموم جامعه از کودک تا میان سال برنامه‌ریزی شده و امیدواریم بتوانیم نقش کوچکی در سلامت جسمانی و روانی مردم داشته باشیم.

مژده حاجت‌طلب افزود: بادی بالانس یک نوع ورزش بر پایه یوگا، پیلاتس و تای‌چی بوده که منجر به تقویت عضلات مرکزی و افزایش انعطاف پذیری و تمرکز بدن می‌شود. همچنین این فعالیت ورزشی در 30 تا 55 دقیقه برگزار و تاثیرات بسزایی بر روی اعصاب و کاهش استرس ورزشکار خواهد داشت.

وی گفت: بادی بالانس نیاز به وسیله خاصی نداشته و یک بطری آب، کفش ورزشی و لباس مناسب حداقل تجهیزات لازمی است که یک ورزشکار برای فعالیت در این رشته به آن نیاز دارد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی مشهد با تاکید بر اینکه، مهم‌ترین هدف ما سلامت جسمانی و روانی مردم است، خاطر نشان ساخت: امیدوارم روزی شاهد جامعه‌ای سالم و عاری از هرگونه تخلفات اجتماعی باشیم.

زهره واحدی مسئول برگزاری همایش و مدرس این رشته نیز با بیان این‌که، ورزش بادی بالانس ترکیب ۳ رشته ورزشی تای‌چی، یوگا و تمرینات اصلاح شده پیلاتس است، گفت: شرکت در این کلاس‌ به طور مرتب به صورت ۳-۲ بار در هفته شرکت کنندگان پس از ۸ هفته می‌توانند تاثیرات غالب این ورزش را مشاهده نمایند.

وی افزود: بادی بالانس برای افراد مختلف است و افراد می توانند در هر رده سنی از کودک تا سالمند در این کلاس‌ها شرکت کنند. بادی بالانس ورزشی قدرتی، استقامتی است که به‌روی بزرگترین عضلات و ریزترین عضلات تاثیر می‌گذارد و باعث تسلط برخود، قوی بودن، آرامش، تمرکز و بهبود در انعطاف پذیری و حرکت پذیری مفاصل، بهبود تراکم‌ استخوانی، کاهش سطح استرس و کاهش وزن بالقوه از طریق سوزاندن کالری و افزایش بافت ماهیچه‌ای می‌شود.

واحدی خاطرنشان کرد: کلاس‌های بادی بالانس ۳۰ تا ۵۵ دقیقه طول می‌کشد که با تمرینات تای‌چی برای گرم‌ کردن آغاز و با این حرکات ذهن و بدن برای شروع تمرینات آماده می‌شود. همچنین تعدادی تمرین یوگا و پیلاتس برای تقویت و کشش عضلات انجام می‌شود. این کلاس همراه با مدیتیشن و ریلکسشن است و فرد تأثیرات این ورزش را بر بدن و حالت روانی خود احساس خواهد کرد.

گفتنی است، همایش بزرگ ورزشی بادی بالانس با معرفی مهدیار شیخ الاسلامی، بهراد بیدختی، آرشام طالبی و مهوش واحدی در رده سنی کودکان و غزل کمالی، وجیهه راستین‌پور و سارا ملکی‌نژاد در رده سنی بزرگسالان به عنوان نفرات برتر به کار خود پایان داد.

مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *