سلامت، رشد و تعالی انسان!

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: یکی از مهم ترین طرح‌هایی که دردوره مدیریتی جدید درنظر داریم اجرایی کنیم، طرح سلامت، رشد و تعالی انسان و تسریع وتوسعه طرح‌های دانش بنیان است.

به گزارش ایسنا، علی سروری مجد روز دوشنبه در مراسمی که برای معارفه وی به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد خراسان رضوی و تکریم از رئیس سابق این دانشگاه در محل این دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، با بیان اینکه باید ارتباط خود را با اعضای هیئت علمی و سایر همکاران دانشگاهی در جهت منافع دانشگاهی بر قرار کنیم، افزود: امید است که بتوانیم با هم فکری همکاران در این واحد دانشگاهی گام‌های بزرگی را برداشته و ارتباط مستمری را در با دانشجویان، دانشکده‌ها، اساتید و اعضای هیئت علمی بر قرار کنیم، البته که باید بتوانیم این ارتباط را در جهت منافع و همچنین ارتباطات بین المللی دانشگاه حفظ کنیم.

 

وی با بیان اینکه خراسان رضوی از ظرفیت‌های علمی و دیرینه‌ای برخوردار است خاطرنشان کرد: به هر حال دانشکده‌های موجود در این واحد دانشگاهی از این ظرفیت‌ها برخوردار هستند و امید است که ما هم بتوانیم از این دیرینه ادبی و هنری استان حد اکثر استفاده را داشته باشیم.

 

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین در این میان نیز یکی از مهم ترین ویژگی‌های دانشگاه آزد خراسان ظرفیت‌های مادی و معنوی آن است که در واقع همان بحث منابع انسانی و همچنین امکانات مادی فراوانی است که در اختیار دانشجویان قرار دارد.

 

سروری مجد تاکید کرد: مشهد به دلیل ظرفیت عظیمی که در خصوص سفر زائران غیر ایرانی و نخبگانی که طی این سفرها به مشهد می‌آیند، می‌تواند یک کارگاه خوبی برای نخبگان غیر ایرانی باشد که دائما در حال سفر به این شهر هستند.

 

وی با بیان اینکه امیدواریم در آینده این دانشگاه را که در واقع یکی از برترین دانشگاه‌های کشور به شمار می‌رود به رشد و تعالی برسانیم، گفت: در دوره جدید مدیریتی جدید دانشگاه آزاد اسلامی مسئله مهمی که وجود دارد، در واقع طرح‌هایی هستند که در خصوص آن‌ها با رئیس دانشگاه آزاد رایزنی‌ها و برنامه ریزی‌هایی نیز انجام شد.

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در واقع یکی از مهم ترین طرح‌هایی که در نظر داریم اجرایی کنیم؛ طرح سلامت، رشد و تعالی انسان و تسریع وتوسعه طرح‌های دانش بنیان است که ان شاالله با همکاری معاونت‌ها، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویانی که در این راستا فعالیت دارند بتوانیم این طرح‌های توسعه‌ای را پیش برده و گام‌های موثری را برداریم.

سروری مجد افزود: امیدواریم که از ظرفیت‌ها و پتانسل‌های بالایی که این دانشگاه را با سایر دانشگاه‌های آزاد کشور متمایز ساخته است استفاده کنیم و طرح‌های در نظر گرفته شده را نیز اجرایی کنیم.

95درصد منابع مالی صرف هزینه‌های دانشجویی و دستمزد

در ادامه این جلسه، رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: می‌توان گفت بیش از 95 درصد منابع مالی این واحد دانشگاهی صرف هزینه‌های دانشجویی و دستمزد دانشگاه شد که این امر تنها با همراهی و انضباط همکاران دانشگاه محقق شد و به دنبال آن سال گذشته علاوه بر اینکه زیان آور نبود بلکه سود آور نیز بود.

مهدی ملک نژاد با بیان اینکه ما کم ترین ریزش دانشجو را در استان داشته‌ایم، گفت: علی رغم مشکلاتی که در سال گذشته با آن مواجه بودیم، خوشبختانه اتفاقات خوبی را نیز در مقابل شاهد بودیم از جمله اینکه در خصوص مسائل مالی نیز شاهد اتفاقات خوبی بودیم. سال گذشته را می‌توان سالی سود ده برای این دانشگاه دانست.

وی ادامه داد: این همکاری به میزانی بوده است که امسال 95 درصد منابع مالی سال گذشته به رقم 81 درصد رسیده است و این در حالی است که با مشکلاتی نیز در این راستا مواجه بوده‌ایم.

پرداخت مطالبات و تسهیلات به کارمندان

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در واقع با وجود مشکلات زیادی که بر سر راه ما قرار داشت اما با توجه به منابع دانشگاه، مدیریت و انضباط مدیریتی که برقرار شد توانستیم تمامی این مشکلات را مدیریت کنیم که می‌توان از این میان به پرداخت حقوق پرسنل اشاره کرد که بیش از دو سال بود که مطالبات آن‌ها پرداخت نشده بود، همچنین وام‌هایی را نیز برای کارمندان و پرسنل این واحد دانشگاهی در نظر داریم که در آینده به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

ملک نژاد تاکید کرد: طبیعتا مشکلاتی وجود دارد به خاطر مسائلی است که به دانشگاه تحمیل شده که در واقع می‌توان از آن‌ها به عنوان مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی یاد کرد و یکی از نمونه‌های بارزی که می‌توان از آن مشکل درون سازمانی بر شمرد افت دانشجویان در حوزه تحصیلات تکمیلی است.

وی اظهار کرد: ما در بسیاری از حوزه‌های دانشگاهی شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم که در این میان می‌توان به حوزه بین‌الملل اشاره کرد و باید گفت که تعداد دانشجویان خارجی بیش از سه برابر افزایش پیدا کرد و این استان توانست امروز رتبه یک و یا دو را در بین کل دانشگاه‌های آزاد و غیر آزاد در سطح کشور در یک دوره کوتاه یک ساله به این رتبه دست یابد.

رتبه علمی ما افزایش پیدا کرد

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه آموزش نیز بالطبع شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم به گونه‌ای که رتبه علمی دانشگاه افزایش پیدا کرد، این در حالی است که این دانشگاه توانست رتبه اول یا دوم را در سطح کشور از آن خود کند و یکی دیگر از این اتفاقات نیز افزایش رشته‌های تحصیلی این دانشگاه است. همچنین در حوزه علوم پزشکی نیز به کارشناسی ارشد پرستاری و مامایی ورود پیدا کردیم.

ملک نژاد افزود: همواره از میان 95 نفر 45 نفر به این رشته ورود کردند که استان خراسان رضوی بیشترین آمار را داشت، همچنین تحصیلات تکمیلی این دانشگاه نیز پس از چند سال راه اندازی شد و امسال دانشجویانی را خوهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پژوهش نیز خراسان رشد خوبی را داشت به گونه‌ای که توانست جایگاه خوبی را در این خصوص از آن خود کند و این در حالی است که سه محصول از این استان جزو 15 محصول برتر شناخته شد.

رئیس سابق دانشگاه آزاد خراسان رضوی عنوان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی کارهای خوبی انجام شده و برای اولین بار در کشور ستاد فرماندهی مقاومتی تشکیل شد، همچنین در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی، آموزش‌های مداوم، حجاب و عفاف و گروه‌های مذهبی نیز شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم و در آینده رشد و شکوفایی آن‌ها را شاهد خواهیم بود

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *