بودجه 4 میلیاردی در انتظار هنرهای شهری

در نشست خبری دومین جشنواره هنرهای شهری مشهد که روز گذشته با حضور اصحاب رسانه در مشهد برگزار شد هادی بختیاری معاون فرهنگی شهرداری مشهد ضمن اشاره به افزایش سطح تعاملات با اقشار مختلف هنرمندان، تعیین دبیران تخصصی و افزایش سطح داوری‌ها در این دوره جشنواره گفت: امسال به دنبال ارتقای سطح کیفی جشنواره در استقبال از سال نو خواهیم بود.

وی افزود: طبق تجربه سال های قبل تلاش شرکت کنندگان بر این است که اثار در سطح بالایی باشند که این مساله مایه مسرت است چراکه اگر تلفی‌ شرکت کنندگان از جشنواره در سطح پایین یا متوسط باشد، سطح جشنواره افت پیدا خواهد کرد.

بختیاری خاطرنشان کرد: جشنواره بهار با توجه به سبقه10 ساله آن و کارنامه موفقی که تا کنون داشته یکی از کاملترین جشنواره های هنری کشور است.

معاون فرهنگی شهردار مشهد با تاکید بر این مساله که تمام توان خود را بر برندسازی این جشنواره گذاشته است گفت: سطح انتظارات مردم از این جشنواره خصوصا در بین همشهریان مشهدی بالاست و زمانیکه ما نماد یا المانی را در محیط‌های شهری به نمایش می‌‌گذاریم، بخشی از کار ما متناسب با سلایق و ذائقه مردم است که این مساله ضمن ارتباط وسیع با شهروندان وظیفه انتقال حس خوب به مخاطب را نیز دارد.

بختیاری تاکید کرد: علاوه بر اهمیت وجود تماشاچی بیشتر بر آثار، یکی از مهمترین دغدغه ها این است که  با بالا بردن سطح ارتقای هنری مردم، آفرینندگان هنری تلاش در کسب ارتباط با مخاطب داشته باشند

چرا که این مساله به ارتقای  هنرمند نیز کمک شایانی خواهد کرد.

سطح انتظار شهروندان بالاتر از زائران

بختیاری در اشاره ای به مناطق کم برخوردار گفت: یکی از مهمترین انتقادات و نارضایتی های مردم مشهد، مساله عدم توزیع عادلانه زیباسازی نوروز در سال 97 بود که حدود 42/4 شهروندان  آن را ناعادلانه ارزیابی کردند. در کنار تلاشی که در این بابت در سال پیش رو خواهیم داشت باید دانست که بسیاری از معابر اصلی شهر جدا از بحث تبعیض مناطقی هستند که اغلب مردم شهر در آن رفت و آمد دارند و طبیعتا در این مساله از توجه بیشتری برخوردار خواهند بود و  با قرار دادن این‌ها در محورهای شهری، تعداد بیشتری از مشهدی‌ها از این آثار استفاده می‌‌کنند؛ درست است که در یک نقطه از شهر قرار گرفته، اما آن نقطه، نقطه‌ای است که بیشترین متردد را در آن محور دارد.

معاون فرهنگی شهردار تصریح کرد: رضایت کلی مردم از زیباسازی معابر شهری در سال گذشته در زائران 79/5  و مشهدی‌ها 65 درصد بود. که مشخصا دلیل این سطح از تفاوت آرا این بود که مردم مشهد به دلیل تجربه‌ای که هر ساله در خصوص زیباسازی ایام نوروز دارند، به سطح مطالبه بالاتری رسیدند که البته مایه سرور و تلاش بیشتر ما در راه رسیدن به طرح های بهتر و ارتقا المان های شهری است.

بودجه 4 میلیاردی برای هنرهای شهری

بختیاری در پاسخ به این سوال که سطح توان مالی شهرداری در سال پیش رو چقدر است گفت: امسال نیز مانند سال گذشته با بحران منابع مالی شهرداری مواجهیم چراکه با وجود کاهش سطح درآمدها افزایش قیمت ها را داشتیم که اینها در کنار هم باعث کاهش توان مالی ما شده است.

وی ادامه داد: احتمالا همه این مسائل باعث بالاتر رفتن  قیمت المان‌های شهری بین دو تا سه برابر سالهای پیش خواهد بود.

هر ساله در بودجه عددی پیش‌بینی می‌شود که در پیش بینی امسال این عدد حدودا چهار میلیارد برآورد شده است. که متاسفانه برای هزینه‌های پیش رو کم است که البته امیدواریم بتوانیم این عدد را که در حال حاضر در لایحه بودجه است که محقق شدن آن نیز یک مساله است را افزایش دهیم.

سرنوشت المان‌های معابر اصلی بعد از انتقال به مناطق دیگر

بختیاری در مورد سرنوشت المان‌های موجود در شهر بیان کرد: هر ساله بعد از یک دوره زمانی المان های معابر اصلی به مکان های جدید منتقل می‌‍‌‌‌شوند متاسفانه گاها عدم توجه کافی مسئولین مربوطه باعث عدم توجه به این المان‌ها می‌شود که آن ها را به مرز مخروبه شدن می‌رساند. همینجا از تمامی مردم خواهش می‌‌کنیم در صورتیکه با چنین مساله ای مواجه شدند به ما گزارش دهند تا در اسرع وقت اصلاح شود.

وی افزود: توقع ما از یک بالا رفتن سطح آن است که یکی از مهمترین آن ایجاد سطح تعاملات است که یک جشنواره می‌‌تواند برای شرکت‌کنندگان فراهم بیاورد، با توجه به گسترش دامنه شرکت‌کنندگان و سطحی که در داوران و دبیران بخش‌های مختلف جشنواره دیدیم، این میزان را ارتقا خواهیم داد.

معاون فرهنگی شهردار مشهد در پاسخ به محدود ب.دن تعداد آثار که پیش از آ« 20 اثر خوانده شده بود گفت:  اینکه کمیت آثار افزایش پیدا کند مساله مبارکی است اما نمی‌خواهیم کیفیت را فدای کمیت کنیم کمیت خوب است که افزایش پیدا کند، به شرطی که کیفیت مطلوب را داشته باشد و این عدد 20، حداقل است و خیلی هم عدد دقیقی نیست و امکان دارد که این عدد به 15 یا 50 برسد چون برآوردی است و این می‌تواند بستگی به کیفیت آثار داشته باشد، البته به شرطی که کیفیت را فدای کمیت نکنیم.

نوشین تمیمی

 

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *