باج خواهی برای بازگشایی

بولوار نماز از پارک خورشید شروع و پس از تقاطع با بولوارهای‌هاشمیه، سرافرازان، دلاوران، خاقانی، بولوار شهید ناصری به موازات بزرگراه شهید کلانتری به انتهای سیدی متصل می‌شود فازهای اول و دوم این پروژه به طول 4 کیلومتر در سال‌های 91 و 92 بهره برداری شد و فاز سوم به طول 3 کیلومتر حد فاصل بولوار دلاوران و بولوار شهید کاوه در سال 1394 مورد بهره برداری قرار گرفت. با تکمیل این بخش،گره ترافیکی منطقه سرافرازان و دلاوران برطرف شده و بار ترافیکی بولوارهای شهید فکوری و پیروزی و همچنین میدان جمهوری اسلامی نیز کاهش یافت و طول و زمان سفر در این منطقه بهبودیافت واگر چه فاز چهارم آن از انتهای سیدی تا تقاطع بولوارشهدای ارتش مورد بهره برداری قرار گرفت و با وجود این که فاز سوم این بولوار آماده بهره برداری شد اما ارتش با ایجاد موانع در نقطه اتصال فاز سوم و چهارم مانع از بهره برداری شد تا ترافیک بزرگاره کلانتری به بازگشایی این فاز از بولوار نماز گره بخورد، این اقدام ارتش با واکنش‌های زیادی روبرو بود و اگر چه مسئولان بارها از رفع مشکل و بازگشایی این بولوار خبرداده اند اما عضو شورای اسلامی شهر مشهد در آخرین اظهار نظر اقدام ارتش را عین باج خواهی عنوان کرده است.

عضو شورای شهر مشهد در خصوص عدم گشایش بلوار نماز گفت: متاسفانه این کار ارتش عین باج‌خواهی است و نیاز مردم، مشکل ترافیک و آلودگی هوا اصلا مورد توجه قرار نمی گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مجتبی بهاروند با اشاره به اینکه این کارشکنی را از هیچ کس و هیچ نهادی به ویژه از ارتش توقع نداشتیم، افزود: یا باید مقابله به‌مثل کنیم و با اعزام نیروهای شهرداری موانع ارتش را پاکسازی کنیم و یا برای انجام امور اداری که طبق معمول زمانبر است، صبرکنیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا ادامه داد: به هرحال پیگیری‌های اداری و قانونی زمانبر است و بلواری که افتتاح شده معطل مانده و راه مردم با سرباز و کامیون بسته شده است.

وی تاکید کرد: با این وضعیت ضرر و زیان آن متوجه مردم است و تجربه نشان داده هر مشکلی به روال بروکراسی واگذار شده ماه‌ها و گاهی، سال‌ها زمان برده است بنابراین جز تاسف چیزی نمی توان گفت.

ارتش در خصوص بولوار نماز همراهی کند

هم چنین نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص مشکل عدم گشایش بولوار نماز با بیان اینکه ارتش در خصوص این موضوع همراهی بیشتری داشته باشد، گفت: ارتش در جریان جنگ تحمیلی خاطره خوشی در اذهان مردم ایجاد کرده و محبوبیت خاصی یافته است پس باید مراقب باشد تا این جایگاه ویژه در خطر نیفتد.

حمیدرضا موحدی‌زاده در حاشیه چهل و ششمین جلسه صحن علنی شورا با بیان اینکه گزینه مکاتبه با مقام معظم رهبری نیز مورد بحث است اما دوست نداریم به سراغ این کار برویم، اظهار کرد: بولوار نماز یک امکان عمومی برای شهر است و با یک نظرسنجی از مردم متوجه می‌شویم که شهروندان دوست دارند تا هرچه سریع‌تر این شریان در دسترس عموم قرار گیرد.
وی افزود: به هرحال اختلاف نظری بین ارتش و کمیسیون ماده 5 پیش آمده و نیازمند اسناد و مدارکی است که ارتش باید آنها را به کمیسیون تحویل دهد.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: اگر با مقام معظم رهبری مکاتبه کنیم ممکن است سبب بروز حواشی و سوءاستفاده شود و ما دوست نداریم چنین اتفاقی بیفتد. به هرحال برای ارتش خوب نیست مردم فکر کنند راهشان بسته شده است.
وی متذکر شد: با این حال واژه کارشکنی را برای ارتش نمی‌پسندم و این موضوع یک اختلاف نظر بین مجموعه این مجموعه و کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی و معماری است.

هیئت رئیسه شورا براساس گزارشی که ارائه خواهد شد تصمیم گیری خواهد کرد

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: پرونده بولوار نماز هنوز به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال نشده است. محمدهادی مهدی‌نیا با بیان این که منتظریم تا استاندار خراسان رضوی در هفته جاری منصوب و برای گشایش بولوار نماز تصمیم‌گیری شود، اظهار کرد: جلسه ارائه گزارش از سوی دبیر کمیسیون ماده ۵ با حضور نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی استان و نمایندگان شهرداری و شورای شهر درباره بازگشایی بولوار نماز برگزار شد که طبق آخرین گزارش‌ها، ارتش هنوز مستندات خود را به کمیسیون ماده ۵ ارسال نکرده است.
وی ادامه داد: حضور استاندار در استان می‌تواند برای موضوع بازگشایی بولوار نماز بسیار کمک‌کننده باشد و به همین دلیل چون شنیده شده است که این هفته استاندار خراسان رضوی منصوب می‌شود، منتظر می‌مانیم.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر این که یکی دیگر از راه‌حل‌ها نامه به دفتر رهبری است، تصریح کرد: با این حال تصمیم‌گیری درباره این موضوع بر عهده شورای شهر و گزارش‌‌هایی است که ارائه داده می‌شود.
مهدی‌نیا با بیان اینکه پیش از این ارتش مستنداتی را به کمیسیون ماده ۵ ارائه داده اما مورد قبول کمیسیون واقع نشده است، گفت: با این حال مستندات ثانویه هنوز ارسال نشده و قرار است تا گزارش جامع و کاملی از این موضوع به هیئت رئیسه شورای شهر داده شود تا درباره این موضوع تصمیم‌گیری‌ها صورت پذیرد.

هدف از اجرای پروژه علاوه بر کاهش بار ترافیکی بولوار فکوری و بولوار پیروزی، بهبود منظر شهری، اتصال بولوار دلاوران به بولوار شهید کاوه و کاهش طول و زمان سفر بوده است که با ایحاد این بولوار به موازات بولوار فکوری نقش بسزائی در کاهش بار ترافیکی بولوار نماز و بوولار فکوری داشته و تاثیر زیادی برکاهش بارترافیکی بزرگراه شهید کلانتری و روانی ترافیک در منطقه جنوب مشهد داشته است اما ممانعت از بازگشایی این بولوار موجب نارضایتی و بدبینی مردم نسبت به مسئولان که در این موضوع نقش دارند شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *