افق جمعیت 70 هزار نفری در توس بر مبنای سند راهبردی

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سند راهبردی توس آماده است و حتی اصلاحات آن نیز انجام شده است اما تصویب آن در انتظار تعیین استاندار و بعد تعیین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری است.

مسعود ریاضی اظهار کرد: سند راهبردی توس در تابستان امسال به کمیسیون ماده 5 رفت اما معاون امور عمرانی استانداری وقت، ایراداتی به این طرح گرفت که حالا اصلاحات آن انجام شده است.
به گفته وی، برخی ایرادات درباره افق جمعیتی در نظر گرفته برای منطقه توس بود که این معاونت اعتقاد داشت 100 هزار نفر با شرایط کمبود آب در مشهد در این طرح عدد بالایی است.
رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: طی اصلاحات انجام شده، عدد 70 هزار نفر برای این طرح در نظر گرفته شده است.
وی یادآور شد: در حال حاضر جمعیت منطقه توس 35 هزار نفر است که در افق طرح این جمعیت به دو برابر می‌رسد.
ریاضی با بیان اینکه همچنین در افق طرح، جمعیت گردشگران 5 میلیون نفر دیده شده است، ادامه داد: اعتقاد داریم حتما این رقم محقق می‌شود. هرچند در حال حاضر تعداد گردشگران در برج ایفل کمتر از این عدد مطرح شده است.

توس تا بهمن ماه سال ۱۳۹۱ به عنوان یک روستای تابع مشهد شناخته می‌شد اما با تأئید شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در بهمن 91 این روستا به عنوان یک محدوده منفصل شهری به شهرداری مشهدواگذار شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *