آسمان

هواپیمای فوکر100 یک هواپیمای مسافربری دو موتوره ساخت کمپانی فوکر در کشور هلند می‌باشد. این هواپیما اولین پرواز خود را در سال 1986 انجام داد و پس از موفقیت در تمام تست‌های پروازی و اخذ مجوزهای بین المللی قابلیت پرواز، در سال 1988 رسما به حمل و نقل مسافر پرداخت.

فوکر 100 در حقیقت مدل بهینه شده و پیشرفته‌ی هواپیمای فوکر اف 28 می‌باشد. این هواپیما در زمان عرضه به بازار توانست گوی رقابت را از تمام هواپیماهای مسافربری با برد متوسط برباید و به دلیل هزینه‌ی عملیاتی بسیار کم و مصرف سوخت مناسب در کلاس هواپیماهای 100 نفره تا مدت‌ها بی‌رقیب ماند.

این هواپیما از دو موتور توربوفن ساخت  شرکت رولز رویس بهره می‌گیرد که از سری موتورهای مدرن سری TAY این شرکت هستند.

کابین خلبان در این هواپیما از نسل اول Glass Cockpit بوده و تا ارتفاع 35000 پا از سطح دریاهای آزاد با حداکثر ظرفیت 109 مسافر می‌تواند پرواز کند.

شرکت هواپیمایی آسمان که سال‌هاست این هواپیمای موفق را در ناوگان‌خود به خدمت گرفته است، با تکیه بر توان و تخصص فنی خود از این ناوگان خوب، بهره برداری می‌کند.

در طول سال‌ها و با کسب تجارب فنی و تخصصی و آموزش مهندسان هواپیما و همچنین اخذ مجوزهای لازم  از سازمان هواپیمایی کشوری، هم اکنون شرکت هواپیمایی آسمان به عنوان قطب تعمیرات اساسی و بازرسی‌های سنگین هواپیمای فوکر100 در منطقه مطرح شده است.

پس از راه اندازی و عملیاتی شدن آشیانه مهندسی و تعمیرات شرکت هواپیمایی آسمان در پایگاه مشهد مقدس از سال 1389 تاکنون، این پایگاه موفق به انجام بیش از 25 تعمیرات اساسی و چک سنگین هواپیمای فوکر100 و انجام موفق بیش از 45 چک نیمه سنگین و سبک این هواپیما شده است.

این در حالی است که مرکز تعمیرات اساسی پایگاه مشهد مقدس شرکت آسمان، علاوه بر خدمت رسانی به ناوگان هواپیمای فوکر 100  خود، چک‌های سنگین و بازرسی‌های دوره‌ای شرکت‌های هواپیمایی نفت، کیش ایر و قشم ایر را نیز در کارنامه دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *