کارگران پا به توپ شدند

مسابقات فوتسال قهرمانی کارگران کشور پنج شنبه گذشته در سالن شهید کاوه مجموعه ورزشی کارگران شمار 2مشهد برگزار شد.

به گزارش صبح امروز رقابت‌های تیم‌های دسته اول قهرمانی کارگران کشور با حضور 13تیم از شهرستان‌های البرز، مرکزی، سمنان، آذربایجان غربی، همدان، گیلان، اردبیل، اصفهان، هرمزگان، کرمان، خوزستان، قزوین و خراسان رضوی به میزبانی مشهد آغاز شد.

بر اساس این گزارش در مراسم افتتاحیه این مسابقات دکتر سنجری مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ضمن خیر مقدم به تیم‌های شرکت کننده، در خصوص برگزاری این مسابقات گفت: خوشحالم میزبانی زحمت کشان چرخه تولید اقتصادی را با حمایت شهرداری برعهده گرفته‌ایم و امیدواریم در شهر امام رضا(ع) میزبان خوبی باشیم.

دکتر سنجری افزود: برگزاری این مسابقات بستری است تا جامعه کار و تلاش کشور علاوه بر رسالتی که در چرخه تولید اقتصادی دارد در بحث صیانت و سلامت نیروهای کار مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برگزاری این مسابقات علاوه بر ایجاد انگیزه تلاش و توجه به نیروی کار بستری برای افزایش توان روحی و روانی نیروی کار تا در کنار هم با صمیمت و همدلی رقابت‌های سالم و هیجان انگیز را برگزار کند و قطعا اذعان داریم تنها نتیجه در این مسابقات مطرح نیست، بلکه آنچه بیش از همه مورد توجه است تعاون، صمیمت و همدلی میان نیروی کار و اقتصاد کشور است.

سنجری ادامه داد: نیروی کار در سطح کشور از قدرت بهره‌وری بالایی برخوردار است. ضرورت دارد به سلامت نیروی کار توجه شود و یکی از مسیرهای سرمایه گذاری در حوزه سلامت و ایجاد فضای نشاط و شادابی در فضای کارگران همین مسابقات ورزشی و توجه به محیط‌های تربیت بدنی کارگران زحمتکش کشور است.

وی با اشاره به فعالیت 32 هیات ورزشی در مجموعه تربیت بدنی کارگران خراسان رضوی گفت: بیش از یک میلیون نیروی کار در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد بیش از 100هزار نفر در مجموعه‌های ورزشی برای کسب نتایج قهرمانی کارگران در رشته‌های مختلف تلاش می‌کنند که امیدواریم، همانطور که در سنگر کار و چرخه تولید اقتصادی تلاش می‌کنند، در کسب موفقیت‌های ورزشی با جدیت و انگیزه کوشا باشند.

وی تصریح کرد: تا پایان سال جاری برنامه‌های متنوع و خوبی برای مجموعه کارگران استان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

در ادامه این مراسم احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر درباره اهمیت ورزش و رقابت‌های سالم مطالبی را بیان کرد و گفت: امیدواریم در سایه بارگاه منور حضرت رضا(ع) شاهد برگزاری رقابت‌های با نشاطی در میان کارگران فوتسال کشور باشیم.

وی با اشاره به سیاست راهبردی شورای شهر برای تحقق شهری بانشاط و امید گفت: تلاش کردیم که لبخند شادی و نشاط را در میان مردم شهر تحقق ببخشیم و ایمان داریم که می‌توانیم شادی، نشاط و شادابی را در میان مردم ترویج دهیم.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین تاثیراتی که ورزش در میان مردم دارد همین فراهم کردن بستر شادی، نشاط و شادابی است که امیدواریم بتوانیم در این سنگر مسیری درست را انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ رقابت‌های سالم ورزشی برای فراهم کردن محیطی شاد و با نشاط و همچنین سالم در میان سربازان جبهه اقتصادی که به عنوان کلیدی ترین حوزه در راستای تولید و بهره‌وری تلاش می‌کنند باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

در ادامه این مراسم احمد قانع مسئول برگزاری این مسابقات و رئیس هیات فوتبال کارگران خراسان رضوی گفت: مسابقات فوتسال کارگران قهرمانی کشور با حضور 13تیم از 27دی به مدت 5 روز برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله اول این رقابت‌ها به صورت دوره‌ای است و مرحله دوم یک حذفی تا مرحله رده بندی و فینال روز دوشنبه 2 بهمن ماه در مجموعه ورزشی کارگران شماره 2 مشهد برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در این رقابت‌ها علاوه بر اینکه به تیم‌های برتر هدایایی به رسم یادبود اهدا خواهد شد تیم برتر اخلاق نیز نشان اخلاق این دوره از مسابقات را نیز دریافت می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تیم برتر این رقابت‌ها به دیدارهای جهانی کارگران که به میزبانی کشور اسپانیا برگزار می‌شود اعزام خواهد شد.

در خور ذکر است: دیدار افتتاحیه را تیم فوتسال بسیج شهدای کارگران شهرداری مشهد در برابر نماینده سمنان برگزار کرد که این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود میزبان(تیم شهرداری مشهد) به پایان رسید.

در دومین روز از این رقابت‌ها 5 دیدار روز گذشته(جمعه 28دی ماه) برگزار شد که نتایج زیر بدست آمد.

تیم فوتسال کارگران همدان 2   تیم فوتسال کارگران  اردبیل یک

تیم فوتسال قزوین 7             تیم فوتسال البرز 2

تیم فوتسال گیلان صفر         تیم فوتسال اصفهان 3

تیم فوتسال کرمان یک          تیم فوتسال هرمزگان صفر

تیم فوتسال خراسان رضوی 4      تیم فوتسال آذربایجان غربی صفر

این دیدار ها امروز شنبه در سالن شهید کاوه مجموعه فرهنگی – ورزشی شماره 2 کارگران مشهد پیگیری می‌شود.

در این مسابقات احمدی رئیس انجمن فوتبال کارگران کشور، حسن نوری معاونت تربیت بدنی و سلامت شهرداری مشهد، معاونان، مدیران و مسئولان نیز حضور داشتند.

مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *