بچه سرراهی

هجدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در حالی آغاز شد که رضا مهاجری پس از سه فصل حضور در پدیده از این تیم رفت. بسیاری از هواداران و مردم مشهد منتظر ماندند تا ببینند چه کسی روی نیمکت پدیده خواهد نشست. یحیی گل‌محمدی گزینه‌ای دور از ذهن مخاطب سرمربی این تیم شد و با توجه به کارنامه او مربی کاربلد و خوبی بود.

فصل شروع شد و هرچه از تعداد هفته‌ها می‌گذشت، پدیده بهتر نتیجه می‌گرفت و همه به یحیی گل‌محمدی و تفکراتش بیشتر ایمان می‌آوردند. در این بین مشکلات زیادی سر راه این تیم قرار داشت و هر از گاهی مانند زخمی کهنه سرباز می‌کرد.

قهرها و فشارهای کادر فنی و یحیی گل‌محمدی که به حق هم می‌گفت باعث شد تا شهردار و استاندار وقت به صورت مستقیم وارد عمل شده و به صورت موقتی مرهمی روی این زخم بگذارند تا در فرصت مناسب به فکر راه حل باشند.

حدود 5 ماه از برگزاری اولین هفته لیگ هجدهم گذشت و فصل به نیمه رسید. اما چرا فرصت مناسب فراهم نشد؟ امروز در نیم فصل هستیم و تیم‌ها در پی ترمیم نقاط ضعف خود هستند. پدیده شرایطش فرق می‌کند و بحث مالکیت و عدم بودجه و رسیدگی به این تیم داد همه را در آورده است.

یک روز سازمان همیاری شهرداری اعلام آمادگی می‌کند تا تیم را بدست بگیرد. روز دیگرشهر خودرو کاملا آماده است تا مالک پدیده شود. شرکت پدیده مادر هم نه پول می‌دهد و نه تیم را. در این بین باشگاه فوتبال پدیده مانند فرزندی یتیم مانده که کسی هم به دادش نمی‌رسد.

در آخر این می‌شود که یحیی خان آواز جدایی سر می‌دهد. گل محمدی در چند روزه گذشته اظهار نظرهای جالبی داشته که در زیر آنها را می‌خوانید.

کم آوردم

سرمربی تیم فوتبال پدیده در آخرین اظهار نظر راجع به جدایی گفت: متاسفم که این موضوع را باید بگویم اما در حال حاضر عزمی برای شروع تمرینات وجود ندارد و نمی‌دانم طی روزهای آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.

وی افزود: آن قدر در مشهد وعده و وعید شنیده‌ایم که دیگر خسته شده‌ایم. نمی‌دانم چرا در این شهر به این صورت است، گویا کسی به فکر مردم این شهر و علاقه‌مندان به فوتبالش نیست.

سرمربی تیم فوتبال پدیده گفت: این شهر سال‌ها در لیگ برتر تیم نداشته است و بعد از آن پدیده و سیاه‌جامگان بودند که دوباره نام این شهر را در ورزش مطرح کردند. اما متاسفانه از تیم دیگر مشهد که حمایتی نشد و در نهایت منحل گردید، اما حالا فکر می‌کنم برای پدیده هم می‌خواهند همین اتفاق رقم بخورد. در حال حاضر ما در بالای جدول هستیم و هفته‌ها در صدر بوده‌ایم، اما کارهایی می‌کنند که از آمدن به مشهد همه را پشیمان می‌کنند.

وی ادامه داد: در هفته‌های قبل از پایان نیم فصل، تیم‌های مختلف پیشنهادهای زیادی را به من ارایه می‌دادند اما به احترام مردم مشهد و شور نشاط هوادارانمان به هیچ کدام از آنها جواب ندادم و در این بین مسئولان هم دائم وعده می‌دادند که کارها درست می‌شود و صبر کنید.

گل محمدی افزود: آخر باید چقدر صبر کنیم. شرایط تیم واقعا خطرناک است. موضوع انتقال باشگاه هم مشخص نیست چه می‌شود. من هرچقدر از مدیران باشگاه پرس‌و‌جو می‌کنم که چه اتفاقی قرار است رخ بدهد آنها نیز بلاتکلیف هستند. باید بگویم ما در حال حاضر در همه چیز بلاتکلیف هستیم، مهمترین موضوع هم نداشتن پول است چرا که باعث می‌شود ما نتوانیم برنامه‌ریزی کنیم.

سرمربی تیم پدیده ادامه داد: وقتی پول نداریم نه می‌توانیم تمرین کنیم، نه می‌توانیم بازیکن جذب کنیم و نه می‌توانیم به اردو برویم. با این شرایط کار کردن واقعا امکان پذیر نیست. به بازیکنانم گفتم که هر تصمیمی خودشان می‌خواهند بگیرند. من هم دیگر در مشهد حاضر نخواهم شد، چرا که شرایط باشگاه مشخص نیست و نمی‌شود با این بلاتکلیفی کار را پیش برد.

وی افزود: چند روز دیگر به خاطر بی‌پولی از تیمی که در بالای جدول است 6 امتیاز کسر می‌کنند و این در شرایطی است که در مشهد به این مسایل اصلا فکر نمی‌شود. وقتی کسی دلش برای این تیم نمی‌سوزد من چه کاری می‌توانم انجام دهم. ما با دست خالی 31 امتیاز در نیم فصل کسب کردیم و مردم مشهد و خراسان را شاد کردیم و فکر می‌کنم کاری که از دستم بر می‌آمد را انجام داده‌ام و از حالا به بعد با این شرایط و بلاتکلیفی به مشهد باز نخواهم گشت.

خطرات زیادی پدیده را تهدید می‌کند

پس از این مصاحبه گل محمدی قائم مقام باشگاه پدیده هم اظهار کرد: جلسات مثبت و سازنده‌ای در خصوص واگذاری تیم پدیده به بخش خصوصی صورت گرفت و آنچه که در این پروسه انتقال مهم است از دست رفتن زمان است. متاسفانه شرایط تیم پدیده ابدا با جایگاه این تیم در لیگ برتر همخوانی ندارد و در مسائل ریز و درشت مانده‌ایم و نیاز است تا اهتمام ویژه‌تر و سریع‌تری صورت گیرد تا هرچه زودتر تکلیف مالکیت باشگاه مشخص شود و بتوانیم از این وضعیت دور شویم.

سرآسیایی تصریح کرد: هر روزی که از دست می دهیم بعدا باید تاوان سنگینی را پس بدهیم. در حال حاضر نیز مهم‌ترین خطری که پدیده را تهدید می‌کند، پرونده سوبا است. برای پرداخت بدهی پدیده به سوبا تنها ۱۰ روز دیگر فرصت داریم که از این مدت باقی مانده، بخشی هم تعطیلات کریسمس و سال نوی میلادی ا‌ست که کار ما را سخت تر هم می کند.

وی اظهار کرد: متاسفانه توافقات خوبی که با سوبا داشتیم که به خاطر بی‌پولی پدیده عملی نشد و حالا باید چندین برابر توافق به این بازیکن پول بدهیم، وگرنه کسر 6 امتیاز از پدیده توسط فیفا قطعی‌ست. همه می دانند فیفا با کسی شوخی ندارد اما متاسفانه در مشهد هم دیگر کسی حاضر به کمک به تیم ما نیست. موضوع کسر امتیاز باید بگویم از رگ گردن هم به ما نزردیک تر است.

مدیر تیم فوتبال پدیده افزود: در حال حاضر در یک برزخ گیر کرده ایم. سازمان همیاری شهرداری ها کمک های فراوانی را به تیم داشت که گره های زیادی از تیم ما باز کرد.اما از زمانی که موضوع انتقال باشگاه مطرح شد، آنها نیز جواب گوی ما نیستند و اعلام می کنند موضوع مالکیتی تیم باید تعیین تکلیف شود و متاسفانه باید بگویم با قطع کمک های این سازمان عملا  ما در امور روز مره  تیم هم مانده ایم.

وی تاکید کرد: امیدوارم هرچه زودتر این ماجرا با کمک مسئولان محترم شهری و استانی ختم به خیر شود و شاهد تکرار اتفاقات تلخ فصل قبل نباشیم. اگر زمان را از دست بدهیم مطمئن باشید که بعد از آن هر چقدر هم پول به باشگاه تزریق شود فایده‌ای نخواهد داشت. نمی‌دانیم باید مشکلاتمان را با چه زبانی بگوییم. شرایط تیمی که در بالای جدول است واقعا نباید اینگونه باشد. ما تنها تیم مشهدی لیگ برتر هستیم اما کارد به استخوانمان رسیده است. با این شرایط ادامه کار به هیچ‌وجه میسر نیست.

قائم مقام باشگاه پدیده خراسان در ادامه گفت: بازیکنان و کادرفنی پدیده به واسطه عملکرد درخشانی که در نیم‌فصل نخست داشتند، مشتریان دست به نقد و گردن‌کلفتی دارند اما به پاس احترامی که برای باشگاه و نتایج خوب نیم‌فصل قائلند، هنوز منتظرند تا شرایط باشگاه مساعد شود و در تیم خودشان به کار در لیگ هجدهم ادامه دهند. متاسفانه شرایط واقعا بغرنج است و حتی هنوز نتوانسته‌ایم برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری اردو را داشته‌باشیم.

سرآسیایی افزود: در شرایطی که رقبا علاوه بر حضور در نقل و انتقالات و تقویت تیم‌های خود، به اردو می‌روند و مسلح‌تر از قبل وارد مسابقات می‌شوند، ما هیچ چیزی نداریم و عملا ادامه روند خوب پدیده در لیگ هجدهم بیشتر به رویا شبیه شده‌است. در چنین وضعیتی قطعا باید دست‌مان را به نشانه تسلیم بالا بگیریم.

مدیر تیم پدیده تاکید کرد: علاوه بر کارمندان و پرسنل باشگاه پدیده که بیش از ۷ ماه است حقوق نگرفته‌اند، روزانه با مشکلات ریز و درشت بسیاری دست به گریبانیم و روی رفتن به دفتر باشگاه را نداریم. طلبکاران زیادی داریم که تاهمینجا هم به خاطر باشگاه خیلی صبر کرده‌اند. حتی برای زمین تمرینی که در شان باشگاه لیگ برتری باشد و بتواند گره نیم‌فصل نخست را برای ما بگشاید، کاری از پیش نبرده‌ایم. تیم جوانان پدیده با وجود نتایج خوب متاسفانه به خاطر مشکلات مالی در یک بازی خارج از خانه حضور نیافت و ۳ بر ۰ بازنده شد. متاسفانه برای بازی آتی این تیم در رشت هم در تنگنای مالی بودیم و برای جلوگیری از حذف این تیم و سقوط به دسته پایین‌تر، هر طور بود با پول دستی، تیم جوانان پدیده را راهی رشت کردیم.

سرآسیایی تصریح کرد: حیف است وقتی چنین اشتیاق و شوری در بین مردم فوتبال‌دوست مشهدی ایجاد شده به این شکل نابود شود. هواداران ما و مردم مشهد واقعا از این نتایج خوشحال شدند و نشاط خاصی در مردم ایجاد شد ، اما حالا همین هواداران و مردم نگران هستند و ما هم نمی دانیم که باید چه جوابی بدهیم.واقعا مستاصل شده ایم از این همه مشکلات و همه آنها به این خاطر است که پولی نداریم تا کارها را پیش ببریم.از تمامی مدیران شهری و استانی که تابه امروز به ما کمک‌کرده‌اند ممنونم اما نیاز است تا هرچه سریعتر به وضعیت باشگاه رسیدگی شود و تکلیف مالکیت باشگاه پدیده مشخص شود تا بتوانیم شرایطی ایده‌آل برای تیم رقم بزنیم و در نیم‌فصل دوم هم موفق باشیم.

حرف آخر

حالا با این شرایط باید صبر کرد و دید در روزهای آینده چه اتفاقاتی برای پدیده رخ خواهد داد و آیا این تیم که مانند یک بچه سر راهی شده است و دست نیاز خود را به هر طرفی دراز کرده، دست یاری به سویش دراز خواهد شد یا نیم فصل دومی ترسناک در انتظار پدیده و هوادارانش است که معلوم نیست آخر به کجا ختم می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *