بازی مهم هفته نیمه تمام ماند

بدون شک حساس ترین بازی روز گذشته لیگ برتر والیبال در مشهد و میان تیم‌های پیام مشهد و خاتم اردکان برگزار شد. این مسابقه بعد از حواشی که در ست‌های اول تا چهارم داشت، با نتیجه 2 بر 2 به ست پنجم رفت. در این ست اعتراضات به داوری باعث متوقف شدن مسابقه شد و در نهایت بازی نیمه کاره ماند تا کمیته انضباطی فدراسیون تکلیف نتیجه آن را مشخص کند.

داور در حد و اندازه‌های این بازی نبود

مدیر عامل پیام مشهد در خصوص ناتمام ماندن پیام مشهد و خاتم اردکان در هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال، اظهار کرد: داور مسابقه در حد این دیدار نبود و حساس‌ترین دیدار دور برگشت را به داوری دادند که در حد و اندازه‌های این بازی نبود. داور وقتی رای می‌دهد، رای قطعی است و هیچ‌کس حتی خودش نمی‌تواند رای را برگرداند. این برای دومین بار است که حق پیام را می‌خورند. بار اول در ارومیه و این بار در مشهد حق پیام را خوردند.

به گزارش ایسنا، علی شیخ‌الاسلامی افزود: داور رای را برگرداند و به جا داد، اما بازیکنان خاتم حرمت سرمربی خودشان را نیز نگاه نداشتند. به جای اینکه سرمربی تصمیم بگیرد، بازیکنان خاتم تصمیم گیرنده بودند. بازیکنان تیم خاتم تهدید می‌کردند که اگر رای ندهید تیم را بیرون می‌کشیم و یا تیم را منحل می‌کنیم. نمی‌دانم که یک بازیکن چقدر توانایی دارد که برای تیمش تصمیم‌گیری کند.

مدیر عامل پیام مشهد خاطرنشان کرد: دوشنبه منتظر رای کمیته انضباطی خواهیم بود. ناظر فدراسیون شاهد تمام اتفاقات درون زمین بود و دید که پیام رای به‌جای داور را پذیرفت و درون زمین برای ادامه بازی باقی‌ماند.

شیخ‌الاسلامی در خصوص حواشی بازی شهرداری ورامین ادامه داد: شهرداری ورامین تیم بسیار خوبی است و قطعا یک پای فینال خواهد بود، اما تاکتیک شهرداری ورامین به روز مسابقه و سالن مربوط نمی‌شود. شهرداری ورامین، آرامش تیم حریفش را در روز قبل از مسابقه بهم می‌ریزد و در روز مسابقه از عوامل آن تیم تقدیر می‌کند. در کجای دنیا دیده‌اید که از تدارکات تیم تقدیر کنند؟ متاسفانه به دلیل حرکات و رفتار‌های زشتی که با تدارکات تیم پیام انجام داده بودند، به دنبال سرپوش گذاشتن بر آن بودند.

وی در رابطه با عدم پوشش تصویری این مسابقه از سوی صدا و سیمای خراسان رضوی عنوان کرد: پیام یک تیم خصوصی است و علی‌رغم مشکلات زیادی که دارد، انتظار می‌رود صدای و سیمای استان نیز از تیم شهرش حمایت و کمک کند. مبالغی که تاکنون برای پخش زنده باید برای صدا و سیما هزینه می‌کردیم، پرداخت کرده‌ایم، اما هم اکنون به مشکل خوردیم و نتوانستیم مبلغ آن را پرداخت کنیم. پیام تنها نماینده شرق کشور است و انتظار داشتیم کمک‌مان کنند.

مطمئنا رای کمیته انضباطی به سود پیام است

سرمربی پیام مشهد نیز در خصوص بازی پر حاشیه پیام مشهد و خاتم اردکان در هفته شانزدهم لیگ برتر والیبال اظهار کرد: خاتم تیم قدرتمندی است، در برخی اوقات روز خوب‌مان نبود و انتظار داشتیم بهتر از این‌ها بازی کنیم. می‌توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم که اصلا کار به ست پنجم کشیده نشود.

جبار قوچان‌نژاد در خصوص حواشی به وجود آمده در ست پنجم خاطرنشان کرد: در حواشی به وجود آمده به هیچ وجه تیم پیام دخالت نداشت. بازیکنان خاتم معتقد بودند که توپ به سر پنجه‌های دفاع روی تور برخورد کرده، در حالی که پس از پایان بازی و در بازبینی ست پنجم، شاهد بودیم که توپ هیچ برخوردی به سرپنجه‌های دفاع ما نداشته است.

سرمربی پیام مشهد ادامه داد: داور در خصوص این پوئن به‌جا ‌داد که اصلا نباید چنین رایی صادر می‌کرد، اما حاکم زمین است و رای به‌جای داور را پذیرفیتم. پس از جنجال‌های به وجود آمده، ناظر فدراسیون به هر دو تیم سه دقیقه مهلت داد که به درون زمین بازگردند، در حالی که پیام اصلا از زمین خارج نشده ‌بود.

قوچان‌نژاد یادآور شد: بازیکنان خاتم زمین را ترک کردند. به نظرم از فرصت استفاده کردند چرا که سه پوئن نیز عقب بودند. منتظر رای کمتیه انضباطی فدراسیون هستیم، اما مطمئنا رای به نفع پیام خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که کاپیتان خاتم مدعی بود، ناظر به هر دو تیم دستور داده زمین را ترک کنند، خاطرنشان کرد: بحث در حضور داوران بالا گرفته بود که سبب شد ناظر فدراسیون اعلام کند اگر رای داور را نمی‌پذیرید، بازی را نیمه تمام اعلام کنم، در غیر این صورت پس از سه دقیقه هر دو تیم وارد زمین شوند. پیام مشهد درون زمین باقی ماند و خاتمی‌ها به رختکن رفتند.

سرمربی پیام مشهد عنوان کرد: پس از اینکه سرمربی خاتم تیمش را بیرون کشید، در خواست کردیم که تا زمانی که اتفاقی رخ نداده، تیم‌شان را به درون زمین بفرستند که عادل غلامی با صراحت اعلام کرد که بازیکنان خاتم دوش گرفته‌اند!

قوچان‌نژاد در خصوص تیم صاحب سرویس پس از دریافت کارت قرمز، تصریح کرد: نظرمان این بود که وقتی کارت قرمز را ابتدا به خاتم نشان می‌دهد، سرویس به دست پیام می‌افتد. متاسفانه پخش زنده در این بازی نداشتیم که نشان دهد داور ابتدا به کدام تیم کارت قرمز نشان داده است.

وی در خصوص کیفیت فنی بازی اظهار کرد: هر دو تیم یک بازی فوق‌العاده به نمایش گذاشتند. ارزش‌های فنی بازی خیلی بالا و بسیار تماشاگر پسند بود. از بازی لذت بردم، اما حیف که به این شکل خاتمه یافت. شاید قدرت‌مان به اندازه خاتم نبود، اما پا‌به‌پای خاتم جلو آمدیم.

خاتم اردکان تهدید به کناره‌گیری از لیگ کرد!

در سوی مقابل تیم خاتم اردکان بعد از اتفاقات رخ داده در مشهد نسبت به این اتفاقات واکنش نشان داد. محمدرضا سالک، سرمربی خاتم اردکان اتفاقات این مسابقه را اینطور تشریح می‌کند: «متاسفانه از همان ابتدای مسابقه تماشاگران مشهدی به بازیکنان ما فحاشی می‌کردند و اصلا جو خوبی نبود. اشتباهات داوری هم از ست اول تا پنجم وجود داشت. در ست پنجم روی نتیجه 10 بر 8 شهرام محمودی اسپکی را زد که به سردفاع حریف برخورد کرد. سرداور متاسفانه دستش را به سمت زمین حریف برد. با این حال داور پایین خطای تور بازیکنان حریف را اعلام کرد؛ اما بازهم سرداور سرویس را بجا داد! ما هم اعتراض کردیم که چرا باید وقتی خطای حریف گرفته شده، سرویس را بجا بدهند؟ داور پایین آمد و من و آقای قوچان‌نژاد را صدا زدند تا صحبت کنیم. من هم اعتراض خودم را گفتم».

وی همچنین افزود: «متاسفانه سرداور و ناظران مسابقه حرفی برای گفتن نداشتند. یگانه، ناظر مسابقه به من گفت حالا که اینطور شد، بازی تعطیل است و فدراسیون درباره نتیجه تصمیم می‌گیرد. من هم به بازیکنان گفتم که بازی تعطیل است و به رختکن بروید. چند دقیقه بعد که فقط من و بهمن جهاندیده، کاپیتان تیم در سالن بودیم و بقیه به رختکن رفته بودند، یگانه گفت به بازیکنان بگو به زمین برگردند و بازی کنند! من هم گفتم که خودتان گفتید بازی تعطیل است. با این حال به یکی از اعضای کادر گفتم که بازیکنان را صدا کند که آمد و گفت 3 نفر از آنها دوش هم گرفته‌اند! یگانه می‌گفت به من ربطی ندارد و بازیکنان باید به زمین بیایند! ایشان به عنوان ناظر مسابقه خودش گفت که مسابقه تعطیل است و من هم بازیکنان را به رختکن فرستادم».
سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان در پایان گفت: «امیدوارم فدراسیون تصمیم عادلانه ای بگیرد. من به باشگاه هم گفتم که اگر قرار باشد حق خاتم اردکان به این شکل ضایع شود، ما از لیگ کنار می‌کشیم».

پایان داستان

حالا باید منتظر ماند و دید کمیته انضباطی چه واکنشی را نسبت به این بازی بروز می‌دهد و در نهایت چه آرایی را در این خصوص صادر می‌کند.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *