امتیاز 20 به هیئت ورزش همگانی خراسان‌رضوی

مراسم اختتامیه هشتمین دوره بین‌المللی مدیریت و رهبری ورزش همگانی در مشهد مقدس برگزار شد. مراسم اختتامیه هشتمین دوره بین‌المللی مدیریت و رهبری به میزبانی هیئت ورزش همگانی خراسان‌رضوی با حضور رئیس و نایب رئیس فدراسیون ورزش همگانی کشور ،مدرسان بین‌المللی (پیتر بارندس از هلند و پروفسور ياسوئو ياماگوچي) رئیس هیئت ورزش همگانی خراسان‌رضوی ورزشکاران ،پیش کسوتان،ومربیان برگزارشد.

براساس این گزارش «علی مجدآرا» در این مراسم درباره هدف از برگزاری این دوره‌ها افزود: با برگزاری این دوره‌ها قصد داریم مربیان مجرب و مجهز به دانش روز را تربیت کنیم تا مربیان و مدرسان خوبی در سطح ورزش همگانی داشته باشیم.

وی عملکرد هیئت ورزش همگانی استان را بسیارتوسعه یافته ارزیابی کرد و ادامه داد: به هیئت ورزش همگانی خراسان‌رضوی در مقایسه با سایر هیئت‌های ورزش همگانی در سطح کشور نمره بیست را می دهم .

وی یاد آور شد: هیئت ورزش همگانی خراسان‌رضوی با فراهم کردن امکانات و تجهیزات ورزشی در بوستان‌ها، پویایی، فعالیت مستمرو مدیریت کاربردی در میان سایر استان‌ها ازنظر امتیاز کیفی و کمی در بالاترین سطح قرار دارد به همین منظور به خاطر تلاش ها و زحماتی که در راستای میزبانی برگزاری هشتمین دوره بین‌المللی مدیریت و رهبری ورزش همگانی طی 5روز متحمل شد از 20 نمره، بیست را دریافت می کند.

مجدآرا افزود: استقبال چشمگیر مربیان و مدرسان سراسر کشور در این همایش نوید روزهای خوبی درراستای ارتقای سطح علمی ورزش همگانی است.

اهمیت نقش ارتباطات در توسعه ورزش همگانی

رئیس فدراسیون ورزش همگانی کشوربا اشاره به نقش ارتباطات در ورزش همگانی  یاد آور شد: باید تلاش کنیم با ارتباطات قوی درهای ورزش همگانی را بر روی علاقه مندان و دوستاران ورزش باز کنیم و اگر لازم شد تک تک  درب منازل رابزنیم و خانواده‌ها را به سوی ورزش ترغیب کنیم.

وی خاطر نشان کرد: نسل جوان ما نیاز به تحرک، شادابی و نشاط دارد. بنابراین برما مسئولان ورزش و مربیان ورزشی فرض است که به خانواده‌ها هشدار دهیم و مادران را که رکن اصلی ترغیب خانواده به ورزش می‌باشند را بیدار و آگاه کنیم.

تاسیس انجمن مادران

وی با تاکید براین که مادران نقش مهم و سازنده‌ای در ترغیب خانواده به ورزش دارند تصریح کرد: با توجه به اهمیت مادران در خانواده و نقش سازنده و رکن اولیه انجمن مادران را در فدراسیون راه‌اندازی کردیم و نه تنها به ورزش بلکه شیوه‌های آموزشی، علمی ورزش و اهمیت توجه به ورزش جهت حفظ سلامتی جامعه را برای مادران به صورت بروشو، کتاب و فضای مجازی تشریح کردیم و امیدواریم در این صحنه بانوان و مادران توجه بیشتری معطوف داشته باشند و ما را در راستای رسیدن به اهداف خود یاری کنند.

ترغیب و تشویق

وی با اشاره به 3رکن اساسی درترویج ورزش همگانی گفت: اطمینان، اعتماد و محیط 3رکن اصلی در ترویج و توسعه فرهنگ ورزش همگانی در کشور است

راه اندازی باشگاه ورزش همگانی

وی در ادامه از راه‌اندازی باشگاه ورزش همگانی درحاشیه بوستان‌ها خبر داد وگفت: به منظور رفاه حال ورزشکاران و علاقه مندان، مربیان و مدرسان ورزش همگانی برای تشویق و ترغیب خانواده‌ها بنا داریم در حاشیه بوستان‌ها باشگاه‌های ویژه آموزش و تعلیم ورزش همگانی راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه انسانی خطاب به مربیان شرکت کننده در هشتمین دوره بین‌المللی مدیریت و رهبری گفت: باید تلاش کنیم منابع و سرمایه‌های انسانی را درست و صحیح هدایت کنیم و چناچه این سرمایه ها در راستای رسیدن به اهداف هدایت شوند جامعه به سمت شکوفایی و اصلاح پیش خواهد رفت.

مجد آرا 5گزینه را بر اساس کنفراس بین‌المللی جهت توسعه ورزش همگانی ضروری دانست و گفت: آموزش به روز، استفاده از ظرفیت‌های ارگان‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و آموزشی، رسانه‌ها، مدیران ادارات و سازمان‌ها، جهانی فکر کردن و منطقه عمل کردن، خانواده محوری و چند لایه بودن ورزش از جمله این اهداف پنجگانه جهت توسعه و رونق ورزش همگانی است.

تشکیل همیاران ورزش همگانی در مدارس

رئیس فدراسیون ورزش همگانی درباره برنامه‌های سال جاری در توسعه ورزش همگانی در کشور گفت: انتخاب سفیران ورزش  در مدارس تحت عنوان همیاران ورزش در مدارس، توسعه ورزش کارمندی، استفاده بهینه از فضای مجازی، تشکیل کمیته اقتصادی، رونقی اهمیت بخشیدن به نقش مدیریت و رهبری برای ایجاد انگیزه شادی، نشاط و مفرح بودن ورزش، اصلاح ساختارها و تشکیل شورای راهبردی در فدراسیون ،احیای ورزش‌های سنتی، بومی و محلی، مجهز شدن ورزش همگانی به علم روز و حرکت به سمت مرن شدن ورزش، تامین اعتبار و جذب حامیان مالی و در نهایت این که به ورزش نگاه جزیره‌ای نکنیم و همه امکانات و تجهیزات ورزشی را در اختیار عموم جامعه قرار دهیم.

تقدیر از پیشکسوت ورزش همگانی استان

وی در پایان از زحمات و تلاش های نمایندگان و سفیران ورزش خراسان‌رضوی برای میزبانی هشتمین دوره بین‌المللی مدیریت و رهبری ورزش همگانی قدردانی و از زحمات حسن شفیعی قهرمان دو و میدانی کشور، مربی پیشکسوت و رئیس کمیته ورزش صحبگاهی هیئت ورزش همگانی خراسان‌رضوی که خدمات و تلاش‌های زیادی در ترغیب و ترویج فرهنگ ورزش برای همه را در میان عموم جامعه برعهده داشته است تشکر و تقدیرکرد.

ورزش همگانی زمینه تفریحات سالم

در این مراسم همچنین رئیس هیئت ورزش همگانی خراسان‌رضوی ضمن تقدیر و تشکر از مدرسان خارجی و علی مجدآرا رئیس فدراسیون ورزش همگانی و میترا روحی نایب رئیس فدراسیون ورزش همگانی کشورکه به هیئت ورزش همگانی خراسان‌رضوی برای برگزاری هشتمین دوره مدیریت و رهبری ورزش همگانی اعتماد کردند و این دوره در مشهد مقدس برگزار شد گفت: افتخار بزرگ ما مشهدی ها این است که در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) با توسل به ائمه در راه اهداف توسعه ای ورزش همگانی قدم برداریم

امیر آذریان ورزش همگانی را کم هزینه‌ترین و عمومی‌ترین ورزش در کشور دانست و تصریح کرد: هدف از همگانی یا عمومی کردن ورزش در جامعه، «حفظ سلامت جسمی و روحی و ایجاد نشاط و شادابی و استفاده‌ی مطلوب از اوقات فراغت و نیز ایجاد زمینه‌ی تفریحات سالم برای آحاد مردم» است.

از طرفی زندگی در دنیای امروز و فقر حرکتی مشکلات فراوان جسمی، روانی و اجتماعی را برای انسان شهری پدید آورده است. ورزش به عنوان راه حل راهبردی و ورزش همگانی به عنوان وسیله‌ای ارزان قیمت و فرح‌بخش می‌تواند این مشکلات را به نحو مطلوب حل کند.

در خور ذکر است: در پایان مراسم هشتمین دوره مدیریت ورهبری ورزش همگانی، گواهینامه بین‌المللی برابر با 50 امتیاز برای ارتقای درجه مربی‌گری به شرکت‌کنندگان اعطا شد.

مجید خروشی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *