20 بوستان در مشهد تا پایان امسال افتتاح می شود

شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه ابتدای سال این قول را به شهروندان دادیم که تا پایان سال در مناطق محتلف شهر 30 بوستان را برای استفاده شهروندان ایجاد کنیم، گفت: خرسندم که اعلام کنم که با افتتاح همزمان 10 بوستان که امروز انجام شد تاکنون 27 پارک و پروژه فضای سبز در مشهد و بیشتر در مناطق محروم به بهره‌برداری رسانده‌ایم. 
به گزارش صبح امروز، قاسم تقی‌زاده خامسی دیروز در مراسم افتتاح همزمان 10 بوستان که با حضوراعضای شورای شهر مشهد در منطقه کم‌برخوردار اسماعیل‌آباد انجام شد، گفت: با افتتاح این بوستان‌ها به عددی که قولش را داده بودیم نزدیک شده و درصدد هستیم که تا پایان سال 27 بوستان را به 50 بوستان افزایش دهیم که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیشتر پروژه‌های جدید فضای سبز در مناطق کم برخوردار اجرا خواهد شد.

 

آبادی بوستان اسماعیل آباد در 6 ماه  
وی با اشاره به افتتاح بوستان جدید در منطقه کم‌برخوردار اسماعیل‌آباد افزود: حدود 6 ماه قبل که به این منطقه آمدم این پارک زمینی افتاده بود که همانجا تصمیم گرفته شد این زمین را که آرامستانی نیز در کنار آن قرار داشت با حفظ آن تبدیل به بوستان کنیم که اکنون پس از 6 ماه این بوستان به بهره‌برداری رسیده و برای گذران اوقات فراغت و بازی کودکان در اختیار ساکنان منطقه کم برخوردارقرار گرفته است.


100 هکتار جنگل کاری در اطراف مشهد

شهردار مشهد ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه فضای سبز مشهد انجام 100 هکتار جنگل کاری در اطراف مشهد است که بر کاهش آلودگی هوای شهر تاثیر مثبت خواهد داشت.
تقی‌زاده خامسی با بیان اینکه به دنبال ایجاد تعداد دیگری پارک موضوعی در شهر مشهد مانند پارک مینیاتوری هستیم، تصریح کرد: همچنین در نظر گرفته شده تا بخشی از پارک گیاه شناسی واقع در بولوار فرودگاه را که مرکز تولید و توزیع گیاهان مورد نیاز فضای سبز است را برای استفاده عموم مردم آماده‌سازی کنیم.
شهردار مشهد مقدس با اعلام این خبر که پارک بزرگی تفریحی در بوستان طرق احداث خواهد شد، ادامه داد: برای احداث این مرکز فرهنگی ، تفریحی بزرگ ،زمینی در بوستان طرق در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی گذاشته‌ایم.

جذب هزار میلیارد سرمایه بخش خصوصی در حوزه فضای سبز
وی به جذب هزار میلیارد تومان سرمایه از سوی بخش خصوصی فقط برای حوزه فضای سبز مشهد اشاره کرد و گفت: اکنون با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بوستان طرق در حال احداث بوستان بسیار بزرگی هستیم که شاید یکی از بزرگترین بوستان‌های ایران باشد.
تقی‌زاده خامسی افزود: اگر دغدغه مناطق کم‌برخوردار را داریم به این دلیل است که معتقدیم باید کیفیت زندگی مردم ساکن این مناطق تغییر کند و این تغییر تنها با کارهای عمرانی و فرهنگی انجام می‌شود 

شورای و شهرداری ید واحده 
شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه برنامه‌هایی در دست اجرا داریم که می‌تواند زندگی مردم را تغییر دهد، اضافه کرد: خوشبختانه شورای شهر و شهرداری یده واحده هستند و معتقدم گفتگو مشکلات را حل می‌کند و جنجال تنها مردم را خسته‌ترکرده و اتفاقی هم نمی‌افتد.
وی ادامه داد: در این مراسم تعداد زیادی از اعضای شورای شهر حضور دارند و می‌دانند که شهرداری و شورای شهر یده واحده هستنند که با همین پشتوانه مردم بعد از چهار سال شاهد تغییر خوبی در شهر مشهد خواهند بود.

افزایش 11 هکتاری فضای سبز مشهد با احداث 10 بوستان جدید

هم چنین معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: با بهره‌برداری از این 10پروژه فضای سبز که بیشتر آنها در منطقه کم‌برخوردار است 11 هکتار به فضای سبز شهری مشهد اضافه شد.
خلیل‌ا… کاظمی افزود: این 10 پروژه و بوستان فضای سبز شامل پروژه‌های پارک خطی بولوار خیام شمالی، بوستان توس 81، بوستان اسماعیل‌آباد یک، بوستان اسماعیل‌آباد فاز 2، فضای سبز نجف 29 و توس 65 واقع در منطقه 2 شهرداری مشهد، پارک خطی صدمتری حد فاصل انتهای مصلی تا بولوار شهید رستمی واقع در منطقه 6 شهرداری مشهد و همچنین توسعه فضای سبز تپه وفا، پارک خطی مسیل شهرستانی- لادن 34، پارک خطی نماز حدفاصل کلانتری تا بهارستان و پارک خطی زیتون حدفاصل دلاوران 20 تا خیابان نخل 2 واقع در منطقه 9 شهرداری مشهد است که به صورت هم زمان به بهره‌برداری رسید.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: طبق تاکیدات شهردار مشهد قرار بود که تا پایان سال 30 بوستان در نقاط مختلف مشهد به ویژه مناطق کم برخوردار ایجاد شود که اکنون با افتتاح این 10 پروژه طی 3-4 ماه گذشته تا امروز 27 بوستان به بهره‌برداری رسیده است و این قول را به شهروندان می‌دهیم تا پایان سال 20 بوستان جدید ایجاد کنیم که 65 درصد آنها در مناطق کم‌برخوردار است.
کاظمی با بیان اینکه به شهروندان این اطمینان را می‌دهیم که تامین منابع آبی مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز شهر مشهد از طریق تصفیه پساب فاضلاب مدنظر قرار گرفته و در حال اجرا است، اظهار کرد: در این زمینه احداث 15 تصفیه‌خانه فاضلاب محلی در دستور کار قرار دارد که دو تصفیه خانه اکنون در حال ساخت است.
معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد مقدس ادامه داد: همچنین برای جمع‌آوری آبیاری تانکری و جداسازی آب شرب از آب خام شبکه‌ای در حال اجرا است که امسال برای آن 10 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *