تقبل روزانه 3 میلیارد تومان توسط بیمه سلامت

 

به گزارش روزنامه”صبح امروز” علیرضا رمزی در نشست خبری که به مناسبت هفته بیمه سلامت در اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی برگزار شد افزود: قانون بیمه همگانی درسوم آبان سال۱۳۷۳ درشرایطی تصویب شد که بالغ بر ۶۰ درصد از آحاد مردم فاقد هر گونه پوشش بیمه ای بودند و با تاسیس سازمان بیمه خدمات درمانی در مهرماه ۱۳۷۴ ودر ادامه با تبدیل آن به سازمان بیمه سلامت ایران در مردادماه سال ۹۱  در طول ۲۴ سال اکنون شاهد هستیم که  ۵۰درصد از جمعیت ایران یا به عبارتی ۴۰ میلیون نفر بیمه شده تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران هستند.

وی تصریح کرد: امسال درچهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ودر آستانه بیست و چهارمین سال‌روز تصویب قانون بیمه همگانی هستیم و در همین راستا از ۲۷ مهر ماه تا سوم آبان ماه به نام هفته بیمه سلامت نام‌گذاری شده است.

رمزی اظهار داشت:اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی با سه میلیون و ۶۳۶ هزار نفر بیمه شده جایگاه نخست تعداد بیمه شدگان را در سازمان بیمه سلامت ایران بخود اختصاص داده است.  همچنین از ۴۵ هزار موسسه طرف قرار داد با سازمان در کشور، ۴هزار و ۹۹۴ موسسه ارائه کننده خدمات طرف قرارداد با اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی می باشند.لازم به ذکر است از مجموع هزینه های سال۱۳۹۶ سازمان بیمه سلامت ایران که مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان می باشد مبلغ ۱۴۶۷میلیارد تومان آن در استان خراسان رضوی ایجاد شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: در هریک از سه شاخص جمعیت بیمه شده،تعداد موسسات طرف قرارداد و همچنین میزان هزینه های سازمان،استان خراسان رضوی سهم ۱۰ درصدی از کل آمار کشور را بخود اختصاص داده است.

رمزی اضافه کرد:  در استان خراسان رضوی روزانه۵۵هزار بار مراجعه به مراکز درمانی استان انجام می شود که هزینه آن در هر۲۴ ساعت بالغ بر۳میلیارد تومان می باشد.

وی ادامه داد: در سال 96 بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان در کل کشور ۱۹۵ میلیون بار  مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد داشته اند که از این تعداد بیش از ۲۰ میلیون بار مراجعه در استان خراسان رضوی صورت پذیرفته است.

وی همچنین اضافه کرد: ارایه خدمات بیمه‌ای در سراسر کشور توسط ۱۱۰۰ دفتر پیشخوان انجام می‌شود که تعداد دفاتر پیشخوان فعال در استان خراسان رضوی 61 دفتر پیشخوان است که بیمه شدگان جهت دریافت خدمات چاپ، صدور و تعویض به آنهامراجعه می نمایند.

رمزی با اشاره به آغاز هفته بیمه سلامت که از روز جمعه مورخ ۲۷ مهرماه آغاز می شودگفت:  از آنجا که همه ما آرامش و امنیت امروز  خود را مدیون خون شهداء ایران اسلامی می‌دانیم، مدیران و کارکنان اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی اولین روز از این هفته را با غبار روبی ،عطر افشانی ونثار شاخه گل به مزار شهدا آغاز می نمایند. همچنین دیدار با نماینده معزز ولی فقیه در استان،دیدار با استاندار معزز  و نیز سایر مسئولین استانی و شهرستانی در راستای تبیین دستاوردهای این اداره کل انجام خواهد شد.

وی در خصوص نامگذاری ایام هفته بیمه سلامت گفت:اولین روز این هفته بیمه سلامت،توانمند سازی و ترویج فرهنگ عمومی و دومین روز از این هفته به نام بیمه سلامت؛سازمان الکترونیک  و هوشمندسازی و سومین روز بیمه سلامت؛سطح‌بندی و نظام ارجاع و چهارمین روز از هفته بیمه سلامت پوشش بیمه همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان و پنجمین روز از هفته بیمه سلامت  روز حقوق شهروندی و مشتری مداری  و ششمین روزتجمیع منابع و خرید راهبردی و آخرین روز از این هفته به نام مشارکت‌های اجتماعی و شرکای کاری نامگذاری شده است.

 

وی همچنین افزود: برگزاری مراسم با حضور مسئولین استانی و نیزحضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی مرتبط با حوزه سلامت از جمله اقدامات دیگر این اداره کل در طول ایام هفته بیمه سلامت خواهد بود.

وی اضافه کرد: یکی از عمده‌ترین موسسات بیمه گذار طرف قرارداد ما  اداره کل آموزش‌و پرورش است که در نظر داریم تا با مدیر کل و مسئولین این اداره کل نیز برنامه های مشترکی را برگزار نماییم  تاکارشناسان ما در مراسم صبحگاه دبیرستان‌ها شرکت کرده و در رابطه  با حوزه بیمه سلامت اطلاعاتی را به دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها ارائه نمایند تا از این طریق با افزایش سطح آگاهی در توانمندسازی بیمه شدگان گام برداریم.

رمزی گفت: طرح نظام ارجاع الکترونیک در برخی شهرستانها و بیمارستان‌های استان از شهریور ماه آغاز شده و امیدواریم تا ارائه خدمات بستری به بیمه شدگان تنها با کارت شناسایی ملی انجام شود.

وی توضیح‌داد: از دیگر طرح‌های‌سازمان طراحی سامانه تلفنی1666است که پل ارتباطی بیمه‌شدگان با سازمان بیمه سلامت است و از این طریق سازمان بیمه سلامت ایران به سازمانی پاسخگو و مشتری مدار تبدیل خواهدشد.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم مجموعه تلاش های سازمان بیمه سلامت ایران به ارتقاء سطح کیفیت خدمات و مدیریت منابع و کنترل هزینه هامنجر شود و از این طریق بتوان خدمات مطلوب تر و با کیفیت تری را به بیمه شدگان عزیز ارائه نماییم.

عاطفه خوافیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *