استقبال از خطر عاقلانه نیست

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: استقبال از خطر عاقلانه نیست اما بسیاری از ما قاتل بالقوه هستیم، زیرا کسی که کودکش را سوار اتومبیل خود کرده اما ایمنی کودک را رعایت نمی‌کند و یا با سرعت بالا رانندگی می‌کند سلامتی و جان کودک و خانواده خود را به خطر انداخته و ممکن است این سرعت بالا و عدم رعایت ایمنی موجب مرگ یا آسیب به او و خانواده‌اش شود.

به گزارش روزنامه”صبح امروز” سید هادی شریعت‌یار در همایش”راهور محله” که در ظهرروز چهارشنبه به مناسبت ششمین روزاز هفته ناجا  که در سالن همایش‌های هلال احمر برگزار شد،افزود: مباحث اقتصادی و دیگر حوزه‌ها و در حوزه تصادفات نیز رو به‌سامان و خوب نیست و با توجه به تحمیل این اتفاقات از سمت دشمن حیف است که خودمان به دست خودمان بر  علیه خودمان اقدام نکنیم.

وی تصریح کرد: در حوزه تصادفات که به طور مکرر مشاهده می‌شود باید یکی از صحنه‌های آن مارا تکان داده زیرا اگر همین اتفاقاتی که نتیجه‌ی تصادفات جاده‌ای است توسط گروهک‌هایی انجام شود به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و آن گروهک برای ما به عنوان منفورترین افراد قرار می‌گیرند.

ما قاتلان بالفطره هستیم

شریعت‌یار اظهارداشت: بسیاری از ما قاتل بالقوه هستیم زیرا کسی که کودکش را سوار اتومبیل خود کرده اما ایمنی کودک را رعایت نمی‌کند و یا با سرعت بالا رانندگی می‌کند سلامتی و جان کودک و خانواده خود را به خطر انداخته و ممکن است این سرعت بالا و عدم رعایت ایمنی موجب مرگ یا آسیب به او و خانواده‌اش شود.

وی مطرح کرد:  برای ایمن سازی جاده‌ها نیاز به بودجه هست اما با توجه به شرایط خاصی که در آن قرار گرفتیم باید تدبیر کرد و روال عادی که جامعه در شرایط عادی طی می‌کند وجود ندارد و شرایط کنونی کشور خاص است و در حوزه راه و راه‌سازی و ترافیک نیز به همین گونه بوده و باید تدابیر خاصی اندیشید و جهادی عمل کرد.

نیازمند مشارکت مردم برای کنترل ترافیک هستیم

رییس پلیس راه خراسان‌رضوی در این همایش که با محوریت دهیاری‌های خراسان‌رضوی و نمایندگان آن‌ها برگزار شده بود گفت: رویکرد ناجا برقراری ایمنی ترافیک در راه‌ها است، این امر نیاز به مشارکت اجتماعی از سوی مسئولان و مردم دارد.

سرهنگ هادی امیدوارافزود: با اشاره به برنامه ریزی های هر ساله برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه های متولی؛ پارسال آموزش های لازم به 3 هزار دهیار ارائه شد و از آنها به عنوان پلیس یار استفاده شد و امیدواریم امسال با هماهنگی بهتر با دستگاه های مختلف بتوانیم خدمات بهتری در این حوزه داشته باشیم زیرا که 17هزار کشته سالانه نتیجه تصادفات جاده‌ای ما بوده که باید این عدد را با همیاری هم به حداقل رساند.

از جعل مدارک دانشگاهی تا قاچاق دارو

در ادامه اجرای مناسبت‌های نیروی انتظامی خراسان رضوی در هفته ناجا در صبح روز چهارشنبه نشست خبری پیرامون جعل مدارک دانشگاهی و سکه ثامن در مشهد و نیز اوضاع قاچاق دارو در این شهر در مرکز پلیس فتای شهر مشهد برگزار شد.

سرپرست فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی گفت: در یک سال گذشته با اقدامات انجام شده علی‌رغم افزایش 80 تا 90 درصدی جرایم سایبری در کشف جرایم سایبری نیز حدود 38 درصد افزایش داشته‌ و 22 درصد دستگیری‌ها در این حوزه افزایش پیدا کرده است.

سرهنگ ابراهیم قربان‌زاده افزود: محوریت بحث پیشگیری و عملیات رسانه‌ای که در حوزه‌های آگاه‌سازی، اطلاع‌رسانی، عملیات‌های رسانه‌ای، هماهنگی با اصحاب رسانه و نشست‌های آموزشی، 147 کارگاه آموزشی درون و برون سازمانی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه دیجیتال 774 فقره پرونده و تعداد 571 تجهیزات هوشمند الکترونیکی به آزمایشگاه پلیس واصل شده که از جمله اقلام تجهیزات آزمایشگاهی در این حوزه به انواع تلفن همراه، سیم کارت، هارد و لوح فشرده می‌توان اشاره کرد که حدود 66 درصد افزایش داشته است.

پایان کار سه باند جعل مدارک تحصیلی در مشهد

سرپرست فرماندهی نیروی انتظامی خراسان رضوی از دستگیری سه باند جعل مدارک تحصیلی در مشهد خبر داد و گفت: این باندها به جعل مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی می‌پرداختند که اسامی مراکزی که در این زمینه فعالیت انجام می‌دادند در طی روزهای اخیر به‌صورت هم‌زمان شناسایی و کشف شدند.

قربان‌زاده با بیان اینکه کشف و جمع‌آوری مدارک تقلبی آموزشی و تحصیلی در دست اقدام است؛ یادآور شد: این سه باند از 250 هزار تا 8 میلیون تومان با توجه به نوع، رشته و مقطع تحصیلی از افراد پول دریافت کرده و مدرک جعلی را در اختیار فرد قرار داده‌است.

اقلام پزشکی غیرمجاز در فضای مجازی

 

قربان‌زاده عنوان کرد: یکی از اقدامات پلیس سایبری توقیف اقلام دارویی غیرمجاز به ارزش 6 میلیارد ریال و دستگیری 176 نفر بوده که  داروهای غیرمجاز و تقلبی، ابزار پزشکی و داروخانه‌های که به‌صورت آنلاین و غیرمجاز فعالیت کرده با تلاش شبانه‌روزی و یک ماهه همکاران ما کشف، شناسایی و دستگیر شدند و به مقامات قضایی تحویل داده شده و از بازار جمع شدند.

سرپرست فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی از کشف، شناسایی و دستگیری عاملین احتکار اقلام خوراکی و بهداشتی غیرمجاز گزارش داد و بیان کرد: 207 میلیارد تومان ارزش کالاهای قاچاق و احتکار شده بود که توسط همکاران ما کشف و شناسایی شد و با تصمیمات مراجع قضایی در آینده روانه بازار شده و در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

دستگیری سرکردگان سکه ثامن در مشهد

وی در خصوص کلاه‌برداری سکه ثامن در مشهد این‌گونه توضیح داد: دو نفر از سرکردگان سکه ثامن در ایام عاشورا و تاسوعای حسینی دستگیر شده و 10 میلیارد تومان از اموال و دارایی‌هایشان  نیزتوقیف شد و بعد از دستگیری آنها توسط نیروهای پلیس برای رسیدگی بیشتر به این پرونده تحویل مقامات قضایی تحویل داده شدند.

قربان‌زاده عنوان کرد: دستگیری عامل سوءاستفاده از نام و لوگو صدا و سیما، عامل کانال غیرمجاز و مستهجن تلگرامی در مشهد، کشف باند کلاهبرداری و اغفال در بحث ترویج مفاسد اجتماعی، انهدام باند بزرگ قاچاق مکالمات تلفنی و کلاهبرداری سریالی در فضای سایبری، باند جعل چک و کلاهبرداری در یک ماه اخیر از جمله اقداماتی است که توسط نیروهای پلیس فتا ناجا انجام شد.

سرپرست فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی از آسیب‌هایی که ممکن است در اثر ناآگاهی و پایین بودن اطلاعات خانواده‌ها از این فضا گریبان‌گیرآن‌ها شده را این‌گونه مطرح کرد: از خانواده‌های محترم کمک می‌خواهیم که اطلاعات و اگاهی خود را نسبت به‌فضای مجازی افزایش داده و نیز حضور فرزندان خود را در این فضا کنترل کنند و حتما با آگاهی وارد این فضا شوند تا هرچه کمتر در معرض آسیب‌های این فضا قرار گیرند.

با فروش اینترنتی دارو برخورد می‌کنیم

وی در خصوص آسیب‌های فضای سایبری اظهار کرد: خرید و فروش داروهای غیرمجاز و تقلبی که علاوه بر به‌مخاطره انداختن سلامت آحاد جامعه و تحمیل هزینه‌های گزاف برای بیمار و شهروندان و خروج دارو و تجهیزات پزشکی از شبکه توزیع قانونی به‌خروج سرمایه و ارز از کشور به‌خصوص در شرایط حساس کنونی منجر می‌شود.

قربان‌زاده در خصوص افزایش 48درصدی جرایم کلاهبرداری در فضای سایبری به‌ویژه در سایت‌های واسطه‌گری؛ بیان کرد: اگر مدعی‌العموم در خصوص این سایت‌ها وارد شوند ما نیز حتما ورود می‌کنیم.

سرپرست فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌رضوی در خصوص تیراندازی روز گذشته در منطقه گلشهر مشهد؛ عنوان کرد: همکاران ما با حکم قضایی برای دستگیری و جلب متهم مراجعه کرده که با مقاومت بستگان متهم در تحویل دادن متهم مواجه شده و پلیس به اجبار با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح و قانون تیراندازی چند شلیک هوایی جهت استرداد متهم از بستگانش انجام داده است که این عمل نیز با موفقیت همراه شده است.

وی بیان کرد: جرایم خشن در استان 12 درصد افزایش یافته است که با انجام اقدامات پیشگیرانه‌ با هدف کاهش جرایم در حاشیه شهر شاهد کاهش جرایم به‌خصوص در حاشیه شهر بودیم.

عاطفه خوافیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *