گره شمال و جنوب شهر با فضای سبز

شهردار مشهد با اشاره به توسعه و افزایش 25 هزار مترمربعی فضای سبز و بوستان‌های شهر مشهد طی 6 ماه گذشته گفت: با این وجود شهر مشهد هنوز به بوستان و فضای سبز نیازمند است که در این راستا پروژه‌های فضای سبز در نقاط مختلف شهر به ویژه مناطق کم برخوردار و مناطقی که سرانه فضای کمتری دارند در حال اجرا است.

به گزارش صبح امروز، قاسم تقی‌زاده خامسی دیروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از6 بوستان که با حضور اعضای شورای شهر و به صورت همزمان برگزار شد، افزود: مجموع فضای سبز در تملک شهرداری مشهد با وجود 3 میلیون 500 هزار نفر جمعیت 4 هزار و 851 هکتار و سرانه فضای سبز هر شهروند مشهدی 15.96 مترمربع است که تا پایان سال به 16 متر افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در شهر توسط شهرداری مشهد بدون حمایت شورای شهر امکانپذیر نبود، اظهار کرد: در شهرهایی که میان شورا و شهرداری اختلاف وجود دارد خدمات از میان می‌رود اما خوشبختانه از روز اول در مشهد ما و شورای شهر یده واحده بوده‌ایم که امیدوارم این اتحاد تا زمان اتمام ماموریت همه ما ادامه داشته باشد.

شهردار مشهد مقدس اضافه کرد: طی یک ماه گذشته 15 بوستان در نقاط مختلف شهر مشهد به ویژه مناطق کم‌برخوردار به بهره‌برداری رسیده که گمان نمی‌کنم در هیچ یک از شهرهای کشور چنین اتفاقی افتاده باشد که این نشان همان وحدتی است که میان شهرداری و شورای شهر وجود دارد است.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به اینکه 17 مرداد ماه وعده افتتاح هر هفته یک پروژه را داده بودیم، ادامه داد: از 17 مرداد ماه تاکنون شاهد افتتاح و بهره‌برداری از 15 بوستان، 5 مسجد، یک مجموع ورزشی، توسعه و ساماندهی ایستگاه استقبال از زائر در غرب مشهد و گود کشتی با چوخه شهید بابانظر هستیم که این پروژه‌ها دو برابر آن چیزیست که وعده داده شده بود که این مسیر ادامه خواهد داشت.

شهردار مشهد مقدس گفت: در حالی که اکنون عملیات پروژه مترو سایر کلانشهرهای کشور تعطیل است اما عملیات اجرایی خطوط مترو مشهد فعال و با وجود افزایش نرخ ارز تجهیزات مورد نیاز قطارشهری از جمله واگن‌ها و پله برقی‌ها خریداری و طی یک سال گذشته 12 میلیون یورو برای اجرای خطوط مترو مشهد هزینه شده است.

وی با بیان این که اقدامات زیادی در حوزه‌های مختلف شهری در حال انجام است، اظهار کرد: در حوزه خدمات شهری کارهای خوبی انجام شده که به زودی به ثمر خواهد نشست.

شهردار مشهد مقدس ادامه داد: شاهد دو اتفاق خوب در اجرای فضای سبزی که امروز در بولوار فرودگاه مشهد به بهره‌برداری رسید هستیم که با همکاری خوب مدیرکل فرودگاه های استان به بار نشسته است؛ اتفاق اول انتقال و نصب نماد خاطره‌انگیزی است که سالهای دور در میدان پارک مشهد وجود داشت که اکنون در میدان پرواز مشهد و فضای سبز جدید نصب شد؛ دومین اتفاق عقب نشینی دیوار فرودگاه که فضا را برای ایجاد بوستان خطی که امروز به بهره‌برداری رسید محیا کرد.

تقی‌زاده خامسی در ادامه با تاکید بر ساماندهی و بازپیرایی ورودی‌های شهر مشهد گفت: متاسفانه ورودی بیشتر شهرهای کشور وضعیت مناسبی ندارد در حالی که ورودی‌های شهر بسیار مهم است و اگر ساماندهی شود نشاندهنده نظم و انضباط یک شهر به مسافرانی که وارد شهر می‌شوند، است.

شهردار مشهد مقدس افزود: در همین راستا ورودی شهر مشهد از سمت قوچان با توسعه و بازپیرایی ایستگاه استقبال از زائر و ورودی مشهد از سمت فرودگاه با ایجاد فضای سبز ساماندهی شد، اما ورودی‌های مشهد از سمت کلات، سرخس و فریمان وضعیت مناسبی ندارند که ساماندهی این مبادی ورودی مشهد را در دستور کار قرار داده‌ایم.

سیاست شورای، ارتقاء رضایت مندی شهروندان است

هم چنین حمیدرضا موحدی‌زاده نایب رئیس شورای شهر مشهد مقدس با اشاره به اینکه یکی از سیاست های شورا و شهرداری مشهد ارتقاء رضایت شهروندان و کاهش نارضایتی از مدیریت شهری است گفت: مشارکت شهروندان زمانی محقق خواهد شد که از مدیریت شهری رضایت داشته باشند به همین به دنبال راهکارهایی برای افزایش رضایت شهروندان از مدیریت شهری هستیم.

وی با بیان اینکه شاخص ها نشان‌دهنده پیشرفت، سکون و یا عقبگرد وضعیت شهرها است، اظهار کرد: خوشبختانه شاخص‌های شهر مشهد نشان می‌دهند که با وجود محدودیت های شدید منابع درآمدی شهر و شهرداری با تدبیر، چاره‌اندیشی، همراهی و مشارکت شهروندان و کمک بخش خصوصی و دلسوزان شهر پیشرفت‌های خوبی داشته است.

احداث 15 تصفیه خانه محلی برای تامین آب مورد نیاز فضاهای سبز مشهد

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد از احداث 15 تصفیه خانه محلی به منظور تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد خبر داد.

خلیل ا… کاظمی امروزافزود: در نظر داریم تا پایان سال سرانه فضای سبز را به 16 متر و طی دو سال آینده به 18 متر برسانیم.

وی با بیان اینکه برخی این موضوع را مطرح می کنند که با توجه به کمبود منابع آبی آیا توسعه فضای سبز باید مورد توجه قرار گیرد؟ اظهار کرد: در پاسخ به این نگرانی باید بگوییم که با توجه به کمبود منابع آبی در توسعه فضای سبز برنامه ریزی های زیادی برای استفاده از گونه های گیاهی کم مصرف آب، تامین آب از محل پسابها و همچنین جداسازی آب شرب از آب خام انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی معتقدند چمن مصرف آب زیادی دارد و نباید در فضاهای سبز از آن استفاده کرد، ادامه داد: در فصل پاییز و زمستان چمن به جای درختان آلاینده ها را جذب و باعث کاهش آلودگی هوا می شود بر همین اساس برای رفع نگرانی ها به دنبال استفاده از چمن هایی که یک سوم چمن های کنونی آب مصرف می کنند رفته ایم که نمونه آن بصورت آزمایشی در بوستان لاله و نرگس کاشته شده و به تدریج در سایر فضاهای سبز نیز استفاده خواهد شد.

ازنقد دلسوزانه نسبت به عملکرد مدیریت شهری استقبال می کنیم

هم چنین احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: شورای پنجم شهر مشهد هر گونه نقد دلسوزانه نسبت به عملکرد مدیریت شهری را به منزله کمک به خود ‌می‌داند و از آن استقبال می کند، در کنار نقد، اقلیت بسیار محدودی نیز تحت عنوان نقد، بدنبال تخریب و توهین و افترا نسبت به مدیریت شهری هستند که تکلیف ما در این خصوص روشن است و برای آن ارزشی قائل نیستیم.

اصولی با تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری افزود: بارها به معاون خدمات و محیط زیست شهری و همکارانشان تاکید کرده‌ام که در حوزه خدمات‌ شهری مسیر درستی را طی می‌کنند و باید بدانند که مردم شاهد خدمات آنها و قدردان آن هستند در حالی که عده‌ای همچنان بدنبال مسیر قهقرایی گذشته خود هستند و از آن عبرت نمی‌گیرند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *