عبور از شعار

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد لازمه جبران کمبودها را عبور از شعار دانست.

به گزارش صبح امروز در یادداشت محمد رضا حیدری آمده است: امیدواریم توجه به امر ورزش و کمبودهای ما در این زمینه، از قالب شعار و نمایش‌های تشریفاتی مرسوم جهت ارائه گزارش خارج شده و در عرصه عمل شاهد نتایج و دستاوردهایش باشیم.

یکی از مشهورترین توصیه‌هایی که رد پایش را درهر دیوان، نصیحت‌نامه و روایت برجای مانده از بزرگان تاریخ می‌توان یافت، امر به وجوب ورزش و تندرستی است. توصیه‌ای مهم که درامتداد تاریخ اهمیت آن برجسته و برجسته‌تر می‌شود. خصوصا در روزگار ماشینی و سبک‌زندگی امروز که مجال فعالیت‌های بدنی به دلایل مختلف از ما گرفته شده است.
ازسوی دیگر، تماشای ورزش، پیکار و ‌زورآزمایی ورزش‌کاران از دیرباز تا به امروز، از محبوب‌ترین سرگرمی‌های بشر، به‌خصوص ایرانیان بوده است. بقایای گودهای تاریخی چندهزارساله کشتی، جاری بودن قصه‌ پهلوان‌های تاریخ در روایت‌های شفاهی مردم و تداوم حیات ورزش باستانی تا به امروز، گواه این وجه ورزش است. باری، وجه تفریحی و سرگرمی ورزش‌های پهلوانی و قهرمانی نیز از قدمتی دیرینه برخوردار اند و نباید آن را ازنظر به دور نگاه داشت. این وجه حوزه ورزش خود از عواملی است که می‌تواند موجب ترغیب برنامه‌ریزان جهت توجه به عرصه تربیت بدنی باشد.
در دنیای امروز نیز یکی از شاخص‌های اصلی یک جامعه توسعه‌یافته، تندرستی و سلامت شهروندان آن کشور است که در آمارهایی چون سرانه ورزشی کشورها نمود پیدا می‌کند. لذا، موضوع سرانه ورزشی را باید جدی گرفت. به‌خصوص که شهر مشهد از سرانه ورزشی مناسبی برخوردار نیست و آمارهای موجود دراین زمینه از متوسط جهانی بسیار پایین‌تر است.
عوامل بسیاری در به‌وجود آمدن این وضعیت دخیل هستند. عدم رغبت عموم شهروندان به ورزش و سبک‌زندگی سالم، عدم شناسایی درست فضاهای ورزشی دستگاه‌های مختلف، فقدان برنامه‌ریزی منسجم و بلندمدت دراین زمینه، نبود اهتمام بین دستگاهی برای ورود به چنین عرصه‌ها، کمبود منابع بخش دولتی و عدم ورود بخش خصوصی جهت توسعه فضاهای ورزشی، همه و همه در پایین بودن سرانه ورزشی کشور و مشهد دخیل هستند.
در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه گام‌هایی دراین زمینه برداشته شد؛ اما ناتمام ماند و در برنامه ششم نیز هدف‌گذاری‌های صورت گرفته اقدامات عملی و ملموس چندانی را در پیش‌پای خود نمی‌بینند. امیدواریم توجه به امر ورزش و کمبودهای ما در این زمینه، از قالب شعار و نمایش‌های تشریفاتی مرسوم جهت ارائه گزارش خارج شده و در عرصه عمل شاهد نتایج و دستاوردهایش باشیم.
شورای شهر پنجم مشهد، از آن‌جهت که توجه به مقوله نشاط و سرزندگی اجتماعی را از محوری‌ترین شعارهای خود می‌داند، تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بسته و خواهد بست. افزایش سرانه ورزشی شهرداری در بودجه سال ۱۳۹۷، برابری در اختصاص بودجه ورزشی به زنان و مردان شهر، حمایت از تیم‌های ورزشی و لیگ‌برتری، تقدیر از مدال‌آوران شهر و استان در پیکارهای آسیایی و جهانی، باز نمودن پای قهرمانان و تلاش‌گران شناخته‌شده ورزش در شهر و استان به ساختمان شورا و مجموعه مدیریت‌شهری، ساخت و تجهیز چندین سالن مدرن ورزشی و مواردی این‌چنین، از گام‌هایی بود که ما برداشتیم و تلاش داریم این رشد و افزایش‌ همچنان پرقدرت تر از گذشته تداوم داشته باشد.
فرارسیدن «هفته ورزش و تربیت‌بدنی» را به عموم ورزشکاران و دست‌اندرکاران عرصه ورزش همگانی و قهرمانی تبریک گفته و به همکاران خود در مجموعه ورزشی شهرداری نیز خداقوت می‌گویم. بدان امید که با یاری حضرت رضا (ع) و مشارکت عمومی شهروندان، شاهد رشد و پویایی هرچه بیشتر شهرمان در عرصه ورزش، نشاط، سلامت و تندرستی باشیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *