افزایش ۵هزار میلیاردی حوزه سلامت در دستور کار مجلس

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، با تاکید بر اینکه تامین سلامت و امنیت عمومی وظیفه اصلی حاکمیت است از تلاش مجلس برای افزایش سهم حوزه سلامت از مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

به گزارش خانه ملت، بهروز بنیادی، در مورد ارائه پیشنهادی در نشست اعضای کمیسیون بهداشت با رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش سهم حوزه بهداشت و درمان از مالیات برارزش افزوده، گفت: بر اساس قانون اساسی تامین سلامت و امنیت مردم وظیفه اصلی حاکمیت است به ویژه در مورد حوزه سلامت به این دلیل که برغم درآمد زا بودن آن از هزینه های بالایی هم برخوردار است، بنابراین این دغدغه وجود دارد که چه میزان از منابعی که برای وزارت بهداشت و درمان در بودجه پیش بینی شده بود، تحقق پیدا کرده است.

نماینده مردم کاشمر درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بنابر وظایف حاکمیتی که دارد سعی کرده است که بیشترین سطح از بودجه تعیین شده برای وزارت بهداشت را تخصیص دهد، اما برای حصول اطمینان از نحوه برنامه ریزی دقیق برای سیاستگذاری این وزارتخانه باید ارقام تخصیص یافته مشخص شود.

وی یادآورشد: میزان تخصیص سهم وزارت بهداشت از مالیات بر ارزش افزوده مشخص بوده که یک پول آماده و بدون دردسر است و مردم هم از این روند رضایت دارند، کما اینکه وقتی سهم یک درصد از آن به این وزارتخانه تخصیص یابد و در کنار آن درآمد حاصل از خدمات را هم ببینند و مردم دسترسی عادلانه به خدمات بهداشت و درمان را لمس کنند، قطعا برای اختصاص سهم بیشتری از این منبع هم رضایت خواهند داشت.

بنیادی تاکید کرد: افزایش سهم وزارت بهدشت از مالیات بر ارزش افزوده یک کار تخصصی است که باید در کمیسیون اقتصادی به همراه مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و وزارت اقتصاد و دارایی انجام شود.

رقم مالیات بر ارزش افزوده در کل کشور پنجاه هزار میلیارد تومان

وی با اشاره به مبلغ حاصل از سهم وزارت بهداشت و درمان از یک درصد مالیات ارزش بر افزوده تصریح کرد: هم اکنون رقم مالیات بر ارزش افزوده در کل کشور پنجاه هزار میلیارد تومان از سهم 9 درصد است که یک درصد از آن پنج هزار میلیارد تومان می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در بیان راه هایی که در قانون برنامه ششم توسعه برای کاهش هزینه های وزارت بهداشت و درمان ارائه شده است، خاطرنشان کرد: سیستم ارجاع، پرونده الکترونیک سلامت، طرح پزشک خانواده، استفاده از گاید لاین ها و خرید راهبردی در برنامه ششم توسعه در جهت کاهش هزینه های حوزه سلامت لحاظ شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: البته باید فرهنگ استفاده صحیح از خدمات حوزه سلامت نیز از طریق آموزش در جامعه نهادینه شود، ضمن اینکه در کنار این اقدامات منبع ثابت درآمد هم وجود داشته باشد، چرا که ارائه خدمات حوزه سلامت همچون نفس برای مردم ضروری است.

انتهای خبر/

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *