افتتاح «خانه ووشو» خراسان رضوی در هفته تربیت بدنی

مجمع انتخاب رئیس هیئت ووشو خراسان‌رضوی با حضور محمود متدين دبير فدراسيون ووشو، کوروش صبوریان مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی و نمایندگان باشگاه‌ها درسالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

به گزارش روزنامه صبح امروز، درابتدای مراسم محمود متدين دبير فدراسيون ووشو ضمن تبریک ویژه به تمامی ووشوکاران و جامعه ووشو به‌خاطر افتخارآفرینی و کسب مدال در بازی‌های آسیایی، بیان کرد: ورزشکاران رشته «ووشو» در این بازی‌ها توانستند 3 مدال طلا و 4 مدال نقره کسب کنند. اکنون ووشو از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و شاهد زحمات فراوانی در سطح استان‌ها هستیم، این رشته ورزشی جایگاه خوبی در بین دیگر فدراسیون‌های ورزشی دارد.

دبير فدراسيون ووشو درباره حضور ایران در بازی‌های آسیایی بیان کرد: فدراسیون برای حضور در بازی‌های آسیائی برنامه مدون و منظمی انجام داد، از ابتدای امسال و بعد از تعطیلات نوروزی با اردوهای منظمی زیرنظر مربیان ایرانی و چینی برگزار کردیم.

جایگاه ویژه ووشو خراسان رضوی درسطح کشور

متدين با اشاره به جایگاه رشته ووشو در خراسان رضوی اظهار کرد: این رشته ورزشی یکی از هیئت‌های بسیار فعال در بین سایراستان‌های کشور است و از جایگاه ویژه‌ای دارد، قهرمانان و مربیان بسیار خوبی در سطح ملی پرورش داده است.

دبير فدراسيون ووشو با اشاره به جایگاه بانوان در این رشته ورزشی عنوان کرد: باید توجه بیشتری دراین زمینه انجام گیرد و همچنین امیدواریم در بازی‌های آسیایی دوره بعد نماینده‌ای از هیئت ووشو استان خراسان رضوی شرکت نماید.

برنامه‌های آینده فدراسیون ووشو

متدین درباره برنامه‌های کلی فدراسیون اظهار کرد: درهفته تربیت بدنی المپیادی به‌نام «المپیاد نخبگان» برگزار خواهیم کرد و این المپیاد بستری بسیار خوب برای استعدادیابی است که سنین 11 تا 14 ساله حضور دارند، مکان برگزاری برای آقایان در استان قزوین و بانوان در استان البرز است.

وی با اشاره به بحث استعدادیابی در زمینه رشته ووشو بیان کرد: فدراسیون نگاه ویژه‌ای در این زمینه دارد و تمام تلاشش این است تا جوانان با استعداد شناسایی و از آن‌ها به‌نحو احسن استفاده گردد. وی افزود: امیدواریم با کشف این استعدادها نخبگان اصلی و افراد توانا را شناسایی و در بازی‌های آسیایی و جهانی از این افراد استفاده نماییم.

دبير فدراسيون ووشو درباره حضور ایران در مسابقات جام جهانی «ساندا» گفت: این مسابقات قرار است یک یا دو ماه آینده برگزار گردد و مسابقاتی است که قهرمانان دوره‌های گذشته در آن حضور دارند و در جلسات و برنامه‌های آینده حضور ایران در این مسابقات را اعلام خواهیم کرد. از اول مهرماه لیگ‌های کشور آغاز می‌گردند و با هماهنگی‌های رئیس هیئت خراسان رضوی دو تیم از خراسان رضوی قرار در لیگ کشوری ووشو شرکت دارند.

استعداد ووشو در کشور زیاد است

در ادامه این جلسه کوروش صبوریان مدیرکل ورزش وجوانان استان خراسان رضوی ضمن تبریک روز ملی «کشتی» به جامعه کشتی و پیشکسوتان گفت: فدراسیون «ووشو» در این رشته ورزشی برنامه‌های خوبی را تدارک دیده است و البته استعداد ووشو در کشور زیاد است، استان خراسان رضوی در زمینه رشته ووشو دارای استعدادهای خوبی است که با برنامه‌ریزی فدراسیون این افراد شناسائی می‌گردند.

تشکیل خانه ووشو در خراسان رضوی

مدیرکل ورزش وجوانان استان خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های تخصصی ورزشی در خراسان رضوی اظهار کرد: در هفته تربیت بدنی «خانه ووشو» خراسان رضوی افتتاح خواهد شد تا این رشته ورزشی از بلاتکلیفی مکان خارج گردد. اولین زیرساختارهای رشته‌های ورزشی داشتن سالن اختصاصی برای تمرین‌ها و برگزاری مسابقات است، امیدواریم با تشکیل این‌ سالن‌‌های تخصصی شاهد رشد و پیشرفت ورزش «ووشو» در قرار بگیریم.

در ادامه صبوریان تاکید کرد: خانه‌های تخصصی ورزشی را در مزایده‌های ورزشی قرار نخواهیم داد و این خانه‌ها که به‌دستور وزیر انجام شده است در اختیار هیئت‌ها قرار خواهیم داد، همچنین درتمام سالن‌های تخصصی از تاتامی استفاده می‌کنیم و فقط برای مسابقات رشته‌های خاص انجام می‌گردد.

نگاه ویژه به شهرستان‌ها و حوزه بانوان

مدیرکل ورزش وجوانان استان خراسان رضوی عنوان کرد: رئیس هیئت باید برنامه‌ای ویژه برای شهرستان‌ها قرار دهد و در این حوزه کار و فعالیت بیشتری صورت پذیرد. در بخش بانوان با توجه به‌کسب رتبه دوم کشوری در سال 95 و رتبه یک در سال 96 باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام گیرد تا باعث رشد و ترقی این رشته ورزشی گردیم، امیدواریم با برنامه ریزی دقیق‌تر جایگاه بانوان حفظ گردد.

زحمتکش چهار سال با ووشو

در حاشیه این برنامه انتخاب رئیس هیئت ووشو خراسان رضوی با حضور دبیر فدراسیون ووشو، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی و 16 عضو از 17 عضو مجمع در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد.

مهدی احمدزاده، محمدرستگارمقدم، محمد زحمتکش و مصطفی صفایی نامزدهای انتخاب رئیس این مجمع بودند که محمد رستگار مقدم پیش از آغاز رای گیری انصراف خود را به نفع محمد زحمتکش اعلام کرد، همچنین مصطفی صفایی در مجمع حضور پیدا نکرد.

در پایان این نشست پس از رای گیری از اعضای مجمع انتخابی محمد زحمتکش توانست با کسب تمام آرا از مجموع 16 رای و برای چهارمین بار ریاست هیئت ووشو خراسان رضوی را برعهده گیرد. سه هزار ووشوکار سازماندهی شده در خراسان رضوی فعالیت دارند.

انتهای خبر/مرجان فرهمند

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *