پدیده‌ای در اوج

پنج شنبه گذشته دیدار دو تیم پدیده مشهد و سپیدرود رشت به میزبانی تیم شمالی انجام شد که نماینده خراسان از حاشیه‌های اطراف تیم سپیدرود نهایت استفاده را برد و توانست با دو گل میزبان خود را شکست دهد.

قبل از شروع بازی یحیی گل‌محمدی، سرمربی تیم پدیده مورد استقبال هواداران سپیدرود قرار گرفت و کادرفنی تیم میزبان استقبال گرمی از گل‌محمدی به عمل آورد. مدافع سابق تیم ملی ایران به دلیل شخصیتی که دارد میان مردم ایران بسیار محبوب است.

پدیده با پیروزی مقابل سپیدرود به صدر جدول رسید و شاگردان یحیی گل‌محمدی با کسب سومین پیروزی متوالی در چهارمین هفته لیگ برتر کاری کارستان کردند.

تا قبل از این بازی سپیدرود رشت بعد از بسیاری از مشکلات و کسب 2 شکست و یک تساوی با خداداد عزیزی، در نهایت با این مربی مشهدی برای جدایی به‌توافق رسید تا هم به‌بازیکنان شوک وارد کند و هم به‌دنبال یک مربی جدید باشند.

از سوی دیگر وضعیت مالی و مالکیتی این باشگاه نیز هنوز مشخص نیست و اداره ورزش و جوانان رشت به‌محمد نوین مدیر فعلی این باشگاه 10 روز برای انجام تعهدات وقت داده، این در شرایطی است که در بازی قبلی سپیدرود این تیم به‌دلیل بدهی به‌هتل به‌پرواز تبریز نرسید و با اتوبوس عازم آنجا شدند.

حالا با جدایی خداداد عزیزی از این تیم، حسین کعبی بازیکنی که توسط خداداد اخراج شده بود، دوباره به‌تیم بازگشته، اما واقعیت این است که به‌دلیل بی‌پولی بازیکنان انگیزه چندانی برای ادامه کار ندارند.

تیم‌های پدیده و سپیدرود رشت در لیگ برتر فوتبال تا قبل از این بازی دوبار دیگر به‌مصاف هم رفتند که در لیگ هفدهم بود، در بازی رفت که در رشت برگزار شد، تیم پدیده شکست خورد و در بازی برگشت که در مشهد بود تیم پدیده به‌برتری رسید، حالا اما در تقابل سوم این دوتیم پدیده توانست به پیروزی دوم آن هم در خانه حریق دست پیدا کند.

پدیده‌ای‌ها برای نشان دادن قدرت خود و اینکه قرار گرفتن‌شان در رده دوم جدول بر اساس عملکرد خوب فنی‌شان بوده است به‌رشت رفتند تا تیم این شهر را شکست دهند، از سوی دیگر، سپیدرودی‌ها نیز برای اینکه از فشار هوادارانشان و البته از منطقه بخران خارج شوند، به‌دنبال شکست پدیده بودند.

در اینکه رتبه‌ تیم‌ها در این هفته‌ها دستخوش تغییرات گسترده می‌شود شکی نیست اما نکته مهم در خصوص یحیی گل‌محمدی و باشگاه پدیده این است که آنها توانسته‌اند فعل خواستن را با تیمی کاملا جوان صرف کنند. آنها توانسته‌اند برد و میل به آن را معنا کنند.

اینکه تیمی در گرمای ۴۵درجه اهواز تا دقیقه ۹۲ یک بر صفر از  همتایش عقب باشد، ولی بازیکنانش تشنه موفقیت بوده و در نهایت آنقدر به آب و آتش بزنند که به گل تساوی و برتری دست یابند اتفاق کوچکی نبود که توقف هفته بعد پرسپولیس در اهواز ارزش آن را بیشتر عیان کرد.

پدیده بدشانسی که در آستانه شروع لیگ و ناگهان قبل از جدال با مدافع عنوان قهرمانی لیگ متوجه شد ۹ بازیکنش را در اختیار ندارد اما با همان داشته‌ها هم جنگی پایاپای را برابر پرسپولیس داشت در دومین جدالی خانگی در کنار هوادارانش پس از موقعیت‌سازی فراوان باز در لحظه آخر کار را تمام کرد.

دیشب زیباترین شب برای پدیدهِ رو به رشد یحیی گل‌محمدی نبود، اما قطعا یکی از شب‌های پرخاطره برای فوتبال خراسان، باشگاه پدیده و البته یحیی گل‌محمدی خواهد بود که هت تریک خود در پیروزی پیاپی را در خانه حریف ثبت کردند.

حالا برنامه‌ریزی‌های مدیران ورزشی باشگاه پدیده جواب داده و به نظر می‌رسد پس از اتفاقات عجیب و تغییر مدیریتی اشتباه در این باشگاه در نیم فصل دوم سال گذشته که این تیم را به مرز سقوط کشاند ولی تا قبل از پایان لیگ با هوشیاری اصلاح شد؛ اکنون جواد وطنخواه و سرآسیایی برابر هواداران مشهدی سربلند شده‌اند.

یحیی گل‌محمدی بعد از برد تیمش مقابل سپیدرود مقابل خبرنگاران حاضر شد و گفت:  برنامه‌ای که برای این بازی داشتیم تحت فشار گذاشتن خط هافبک و جلوگیری از بازیسازی این تیم بود که به خواسته خود رسیدیم. بعد از توپ‌گیری‌ها، ضدحملات خطرناک زیادی داشتیم که چند فرصت خوب گلزنی هم از دست دادیم.

وی افزود: سپیدرود تیم خوبی است و هواداران زیادی امروز برای حمایت از این تیم به ورزشگاه آمده بودند. واقعاً جو ورزشگاه برای بازیکنان جوان ما سنگین بود. بازیکنان ما برای این مسابقه خیلی تلاش کردند و به همه آنها خسته نباشید می‌گویم.

سرمربی تیم فوتبال پدیده خراسان در خاتمه تصریح کرد: برای تیم سپیدرود آرزوی موفقیت دارم. معتقدم این تیم نفرات خوبی دارد و اگر مورد حمایت قرار بگیرد می‌تواند در آینده نتایج بهتری کسب کند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *