سیره امام رضا(ع) نقطه توسعه تمدنی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی کلانشهرهای کشور و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیره امام رضا(ع) نقطه توسعه تمدنی است و علاوه‌بر معارف الهام بخش، حوزه روابط اجتماعی و زندگی شهری را نیز شامل می‌شود.

جعفر مروارید، صبح امروز در نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد وزارت ارشاد که به میزبانی شورای شهر مشهد برگزار شد، با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در دو سطح با جشنواره بین المللی امام‌رضا(ع) همکاری داشته است، اظهارکرد: این اداره کل جدا از برنامه های دهه کرامت، با بخش های مختلف جامعه نیز اعم از تئاتر رضوی، نواهای رضوی، چهل چراغ و … ارتباط داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: آسیب شناسی کلان رویدادها در دنیای امروز مفهومی حیاتی به خود گرفته و فرآیندهایی وجود دارد که بخش های مختلف جامعه می‌توانند در این مفهوم به انسجام برسند و مدیریت شهری می‌تواند در تبدیل این رویداد به یک اتفاق اجتماعی کلان‌تری کمک کند.

مرواید، امام‌رضا(ع) را بعنوان یک نماد در زندگی روزمره و شهری یاد کرد و گفت: سیره امام رضا(ع) نقطه توسعه تمدنی است و علاوه‌بر معارف الهام بخش، حوزه روابط اجتماعی و زندگی شهری را نیز شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه صفات امام رضا(ع) همچون اخلاق نیکو و گفتگو محوری بهترین بستر برای حضور در مجامع بین‌المللی بوده که باید برای ترویج فرهنگ رضوی در دنیا از آنها بهره ببریم، گفت: اگر بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) کرسی های امام رضا(ع) شناسی را راه اندازی نماید، اتفاقات خوشایند بسیار بی‌نظیری شاهد خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه صحبت های خود با تایکد بر توجه ویژه به کارهای تولیدی با محوریت امام رضا(ع)، تصریح کرد: عرضه تولیدات فرهنگی ماندگار در سیره و سنت رضوی باید مدنظر قرار گیرد تا بتوان نسل های آینده را پوشش و تحت سایه خود قرار دهد.
انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *