سه قتل در پی خشونت‌های سریالی/ظن و گمان‌های مقام قضایی/دزد عاشق دوچرخه، 30 بار سرقت كرد

در مشهدصورت گرفت؛

سه قتل در پی خشونت‌های سریالی

بامداد دیروز در پی درگیری میان چند جوان در آغل گوسفندان، یکی از این جوان‌ها به ضرب گلوله دوستش به قتل رسید. با احتساب این قتل، شمار قتل‌های ناشی از یک لحظه عصبانیت، در کمتر از یک هفته به سه‌فقره رسید.

هنوز مشخص نیست که چرا سه‌برادر ساعت ٢:٣٠بامداد روز گذشته به انتهای گلشهر، محل نگهداری گوسفندان می‌روند و صدای شلیک گلوله از اسلحه ساچمه‌ای و فریاد‌های مردی جوان همچون ناقوس مرگ، از آغاز پرونده شوم قتلی دیگر در مشهد خبر می‌دهد.

مأموران کلانتری که در مأموریتی شبانه به انتهای گلشهر رفته بودند، حول‌و‌حوش ساعت ٣بامداد با قاضی علی‌اکبراحمدی‌نژاد، بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تماس می‌گیرند و گزارشی از وقوع یک قتل می‌دهند.قاضی ویژه قتل نیمه‌شب راهی بیمارستان هاشمی‌نژادمی‌‌شود.

پیش از حضور مقام قضایی، مأموران کلانتری تحقیقات اولیه درباره نحوه قتل، چرایی و همچنین اقدامات اولیه در خصوص شناسایی متهم‌به‌قتل را انجام داده‌ بودند.

با حضور قاضی احمدی‌نژاد، مأموران آنچه رخ داده بود را به‌طور خلاصه این‌گونه بیان کردند: «‌مقتول ٢٧ساله، از ناحیه کشاله‌ران هدف تیراندازی واقع شده‌ و به بیمارستان منتقل شده است. اما به علت شدت خون‌ریزی و جراحت، اقدامات اورژانسی پزشکان مؤثر نبوده و جان خود را از دست داده است. این حادثه به در انتهای خیابان گلشهر اتفاق افتاده است.»

همین اطلاعات کافی بود تاقاضی احمدی‌نژاد برای بررسی جزئیات و احتمالا به‌دست‌آوردن سرنخ‌های موجود‌ به سراغ جسد مقتول در سردخانه بیمارستان برود، جایی که جوانی ٢٧ساله به جای خدمت به جامعه، با مرگ هم‌آغوش شده بود.

بررسی وضعیت مقتول صحت اطلاعات اولیه را تأیید کرد و بدین ترتیب پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تشکیل شد و دستور قضایی برای شناسایی متهم‌به‌قتل که پس از جنایت متواری شده بود، آغاز شد.

درگیری کودکانه در آغل گوسفندان

در ابتدای امر مقام قضایی و کارآگاهان پلیس آگاهی صبح اول وقت با آدرس‌های داده شده به محل جنایت که آغل مخصوص نگهداری گوسفندان در حاشیه شهر، انتهای منطقه گلشهر بود رفتند.

هویت فرد ضارب نیز به‌دست‌آمد و خانواده مقتول که به دنبال آب‌و‌تاب‌دادن به ماجرا بودند در پاسخ به مقام قضایی مدعی شدند: «قاتل و سه‌همدستش برای سرقت گوسفندان ما به اینجا آمده بودند که مقتول و برادرانش نیز به منظور جلوگیری از سرقت با آن‌ها درگیرمی‌شوند. این افراد که ترسیده بودند دستگیر شوند با اسلحه شکاری تیراندازی کردند.»

ظن و گمان‌های مقام قضایی

اظهارات خانواده مقتول با شواهد موجود همخوانی نداشت، چرا که با حضور سه‌برادر در این مکان، هیچ دزد عاقلی خطر دستگیر‌شدن را به جان نمی‌خرد. پرسش‌های بی‌پاسخ مقام قضایی از خانواده مقتول نیز نشانگر مشکوک‌بودن وی به علت درگیری بود.در ادامه تحقیقات مشخص شد که سه‌برادر شب گذشته با چهار‌فرد دیگر در محل نگهداری گوسفندان بوده‌اند و گویا بزمی رفاقتی داشته‌اند. در این میان یک شوخی در هوا معلق می‌ماند که مقتول آن را به خود می‌گیرد و یک بگومگوی کودکانه آغازمی‌شود. دقایقی بعد یک شوخی دوستانه تبدیل به نزاعی بزرگ و خشمگین می‌شود که در پی آن چندین نفر با هم درگیر می‌شوند.ناگهان یکی از این افراد با اسلحه ساچمه‌ای تیری به سمت مقتول شلیک می‌کند که تیر به کشاله‌ران این فرد خورده و او را زمینگیر می‌کند. جاری‌شدن خون و فریادهای مصدوم، نزاع را از شدت می‌اندازد و در این هنگام متهم از محل متواری می‌شود.با مشخص‌شدن هویت قاتل که مردی جوان بود، تحقیقات جنایی برای دستگیری این فرد آغاز و شش‌نفر از افراد دخیل در این درگیری از جمله برادران مقتول به دستور قاضی احمدی‌نژاد بازداشت می‌شوند.

وقوع ٣قتل غیر‌سریالی

دو‌پرونده قتل که خشونت‌ و از کوره‌در‌رفتن‌های ناگهانی وجه‌تشابه آن‌ها بود در مشهد به جریان افتاد. هفته گذشته نیز در یک نزاع دسته‌جمعی در تایباد جوانی ٢١ساله به ضرب چاقو از پای درآمد.با دستگیری دو‌متهم ١٩‌و ٣۴ساله و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این افراد نیز در پی یک اختلاف پیش‌پا‌افتاده با یکدیگر درگیر می‌شوند که ناگهان یکی از آن‌ها در پی عصبانیت اقدام به بیرون‌کشیدن چاقو می‌کند.

این فرد که کنترل خود را از دست می‌دهد تنها پس از ضربه‌زدن با چاقو متوجه خبط خود می‌شود، اما دیگر دیر شده و این فرد برای ابد چشم از جهان فرو می‌بندد.

سوداگران مرگ در دام مأموران انتظامی تایباد

فرمانده انتظامی شهرستان تایباد گفت: بار دیگر سوداگران مرگ در دام مأموران انتظامی گرفتار شدند و به اهداف خود نرسیدند.

سرهنگ علی اکبر قربانی در این خصوص اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته با دریافت اخباری مبنی برانتقال محموله مواد مخدر از سمت یکی از استان‌های جنوبی به شهرستان تایباد بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی وهنگ مرزی تایباد قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: محور خواف-تایباد با سه اکیپ مجهز و نامحسوس با همکاری مرزبانان تایباد پوشش داده شد و در پنج کیلومتری پاسگاه کرات خودروی مورد نظر شناسایی و توقیف گردید.

قربانی بیان کرد: پس از بازرسی‌های انجام شده تعداد 55 بسته مواد مخدر از نوع حشیش به وزن 38 کیلوگرم از جاساز خودروی موردنظر کشف شد.

فرمانده انتظامی تایباد  گفت: در این ارتباط دو نفر دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.تمام محورهای اصلی و فرعی تحت کنترل پلیس بوده و باهر تخلفی برابر قانون مقابله خواهد شد.

برخورد 2 دستگاه موتورسیکلت یک کشته به جا گذاشت

رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: برخورد 2 دستگاه موتورسیکلت در یکی از جاده های روستایی این استان منجر به مرگ یکی از راکبان آنها شد.

سرهنگ هادی امیدوار افزود: در این حادثه که دیشب در جاده روستای کاریزنو تربت جام روی داد، یکی از راکبان موتورسیکلت ها در دم جان خود را از دست داد.

وی با اشاره به تردد زائران پیاده در جاده های این استان اظهار داشت: رانندگان با احتیاط و دقت کافی در جاده ها تردد کنند.

38 کیلو گرم حشیش در تایباد کشف شد

فرمانده انتظامی تایباد از کشف 38 کیلو گرم مواد مخدر از نوع حشیش در جاده خواف – تایباد خبر داد.

سرهنگ علی اکبر قربانی گفت: با دریافت خبری مبنی بر انتقال محموله مواد مخدر از یکی از استان های جنوبی به سوی تایباد، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر و هنگ مرزی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با کنترل نامحسوس جاده این شهرستان خودرو حامل مواد مخدر را در پنج کیلومتری پاسگاه کرات شناسایی و متوقف کردند.

وی اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو 55 بسته حشیش کشف شد. در این ارتباط 2 نفر دستگیر و راهی مراجع قضایی شدند.

دزد عاشق دوچرخه، 30 بار سرقت كرد

جواني كه 30 دستگاه دوچرخه را در مشهد سرقت كرده بود، شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ محمد حسن مالكي، سركلانتر پنجم پليس مشهد در تشریح این خبر، گفت: در پي گزارش چند فقره سرقت دوچرخه در محدوده “بلوار پيروزي” تحقيقات پليسي بلافاصله آغاز شد.

این مقام انتظامی افزود: بلافاصله تيم‌ مجربی از کارآگاهان کلانتری نجفی شهر مشهد در اين ماموريت ضربتي، طرح تشديد مقابله با سرقت را در دستور كار خود قرار داده و به سرنخ‌هايي دست يافتند كه منجر به چهره‌زني عامل اين سرقت‌ها شد.

وي خاطر نشان کرد: پس از شناسایی متهم، کارآگاهان به صورت نامحسوس آن را تحت نظر قرار داده و وی را هنگام سرقت دستگیر کردند.

سرهنگ مالکی گفت: متهم 21 ساله كه سابقه‌دار نیز بود در تحيقات اوليه ضمن معرفي مالخر اموال مسروقه، معترف شد که تاكنون 30 دستگاه دوچرخه مسروقه را به اين فرد فروخته است.

سركلانتر پنجم پليس مشهد در خاتمه گفت: کارآگاهان طی عملیات ضربتی، مالخر اموال مسروقه را دستگير کردند؛ تحقيقات با دستور مقام قضائي براي كشف ديگر جرايم متهمان ادامه دارد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *