برای ورزش کردن در تابستان چه نکاتی را رعایت کنیم؟

شنا

برای دویدن خیلی گرم است؟ به شنا کردن فکر کنید.

تمام بدن شما – از جمله ریه‌ها – یک تمرین جدی را دریافت خواهند کرد. در حالی که شنا نمی‌تواند مقاومتی به اندازه وزنه زدن فراهم کند اما مقاومت آن بیش از راه رفتن و یا دویدن است.

والیبال ساحلی

یکی دیگر از عناوین ورزش در تابستان، والیبال ساحلی، است. این ورزش باعث می‌شود پایین تنه شما به سختی کار کند، به پایین تنه بازیکنان والیبال ساحلی نگاه کنید. ناهمواری و بافت شن و ماسه، باعث می‌شود عضلات‌تان برای ثابت ماندن به سختی منقبض شوند. بالا تنه شما در هر ضربه به توپ به سختی کار می‌کند. جای تعجب نیست که یک فرد ۶۲ کیلویی در طول ۳۰ دقیقه از والیبال ساحلی ۳۳۵ کالری می‌سوزاند. البته، در صورتی که شما به سختی کار و به شدت بازی می‌کنید و هدفتان داشتن یک جلسه کاردیو با کیفیت است.

قایقرانی

یکی دیگر از انواع ورزش در تابستان می‌توان قایقرانی را نام برد. قایقرانی عمدتا یک فعالیت برای بالا تنه است، اما ناحیه مرکزی تنه هم برای صاف نگه داشتن شما نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر می‌خواهید به پایین تنه خود بعد از یک روز تمرین پا سنگین استراحت دهید، آن را امتحان کنید.

گلف

ورزشی می‌خواهید که شدت آن کمتر باشد اما همچنان فعال باشید؟ گلف یک انتخاب عالی است. در حالی که شما در این ورزش عرق نمی‌کنید اما اگر شما تمام مسیر را راه بروید، می‌توانید تعداد قابل توجهی از کالری‌ها را بسوزانید. در حقیقت، بازی کردن گلف و پیاده روی ۱۸ گودال برابر است با ۸ کیلومتر راه رفتن یا ۵٫۵ تا ۶ کیلومتر دویدن و می‌تواند تا ۲،۰۰۰ کالری بسوزاند.

به عنوان یک مزیت اضافه، عمل چرخش چوب گلف شانه‌ها، عقب، ماهیچه سه سر و عضله‌های دو سر را درگیر می‌کند. گلف بازان ماهر این روزها درشت به نظر می آیند. از آنجایی که شدت آن کم است، گلف نیز فعالیتی عالی برای انجام در روزهای استراحت باشگاه است.

 فوتبال پرچمی (گل کوچک)

اگر گروهی از دوستانتان برای تفریح پیش شما هستند، به فکر این بازی باشید. این بازی تمرین‌های تداومی را تقلید می‌کند،‌ به این معنی که شما سخت کار می‌کنید و بین بازی‌ها استراحتی کوتاه دارید.

بیشتر فعالیت‌های فوتبال پرچمی(گل کوچک) مانند با حداکثر سرعت دویدن، چابکی و تغییرات سریع در جهت، پایین تنه شما را تمرین می‌دهد و هروقت که می‌خواهید پاس بدهید بالا تنه شما نیز فعال می‌شود. بدون شک بهترین تمرین است.

باغبانی

نیاز به یک استراحت از ورزش‌های سریع دارید، اما می خواهید به حرکت ادامه دهید؟

باغبانی بهترین ورزش در تابستان است. این که شما در حال کاشت گل، چیدن علف‌های هرز، یا چمن زدن هستید، فرقی ندارد همانطور که به کار کردن ادامه می‌دهید کالری می‌سوزانید. اگر چند ساعت باغبانی کنید و کارتان بیشتر از مرتب کردن پرچین‌ها است (مانند بیرون کشیدن علف‌های هرز و چیدن علف‌‌ها با دست) به راحتی می‌توانید به همان اندازه که در یک جلسه از باشگاه کالری می‌سوزانید، کالری از دست بدهید.

در واقع ۴۵ دقیقه باغبانی می‌تواند به اندازه ۳۰ دقیقه ایروبیک کالری بسوزاند. همچنین می‌توانید پولی را که به باغبان می‌دادید را برای خود نگه دارید.

ادامه دارد …

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *