کشور نیازمند ژنرال‌های اقتصادی

یک عضو فراکسیون امید گفت: ما نیاز به تیمی از ژنرال های اقتصادی زمان جنگ داریم، کسانی که متعلق به زمان صلح هستند، در این شرایط مفید نیستند.

عبدالله حاتمیان در گفت و گو با ایسنا- منطقه خراسان، عنوان کرد: باید توجه داشت در کشور ما به مانند ماجرای خودرو که دولت در یک فضای احتکار قرار دارد، در سایر بخش ها نیز همه مسایل در اختیار دولت است، در واقع بهترین کار این است که خود دولتمردان لایحه‌ای به مجلس بدهند که مجلس روی آن کار کند.

وی ادامه داد: در حقیقت اگر طرحی هم باشد ولی اراده ای در دولت نباشد، پاسخ اجرای برعکس خواهد بود. اراده تغییر در شخص آقای رئیس جمهور وجود دارد؛ من معتقدم در لایه های اول تا سوم حکومت این اراده وجود دارد ولی مشکل ما در لایه‌های کارشناسی و سطوح تصمیم‌گیری پایین دست است که همراهی نداشته و اراده‌ای برای حل مشکلات ندارند و مسایل را به بازیچه گرفته اند.

حاتمیان خاطرنشان کرد: تغییرات کابینه اتمام حجت با دولت است، چراکه از دولت خواسته شده کابینه خویش را ترمیم کند؛ سند مسجل ضعف کابینه اقصادی هم وضعیت ارز، سکه و بازار است. ما قبول داریم در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی هستیم و نیاز به تیمی از ژنرال‌های اقتصادی زمان جنگ داریم، کسانی که متعلق به زمان صلح هستند، در این شرایط مفید نیستند.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر شرایط روانی بر تشدید فضای کنونی در بازار اظهار کرد: شرایط روانی شدیدا بر این فضا موثر است. امریکا دنبال جنگ اقتصادی با ایران است و می خواهد بسیاری از موازنات را در این نزاع به نفع خویش تغییر دهد. یکسری عیادی و مزدورانی هم در کشور دارد که آن ها نیز دستی در ماجرا دارند. طمع افراد هموطن هم در این مساله تاثیر داشته و فضای روانی و ناامنی خاطر هم بر این شرایط موثر است.

وی اضافه کرد: انتظار ما از دولت حل این قضایاست، دولت باید راهکار این مسایل را ارایه دهد، تجربه ثابت کرده تا زمانی که دولت اراده‌ای برای حل مسایل نداشته باشد، نظر مجلس خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *