بهزیستی 26 هزار فرزند بی سرپرست را زیر پوشش دارد

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: هم اکنون 26 هزار فرزند بی سرپرست در سراسر کشور زیر پوشش حمایت این سازمان قرار دارند.

محمد نفریه، روز جمعه در آیین آغاز جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان بهزیستی خراسان رضوی در مشهد افزود: از این تعداد 10 هزار نفر در بیش از 650 مرکز با مدیریت خیرین نگهداری می شوند و شماری نیز در 24 مرکز شیرخوارگاهی که در مدیریت مستقیم سازمان بهزیستی، هستند.

وی بیان کرد: از مجموع 26 هزار فرزند تحت سرپرستی 16 هزار نفر در خانواده های جایگزین نگهداری می شوند.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی، توانمندسازی فرزندان زیر پوشش را مهمترین محور برنامه های حمایتی این سازمان خواند و افزود: این فرزندان در زمینه های مختلف ورزشی، هنری، تحصیلی و اشتغال با بهره مندی از خدمات نگهداری، پزشکی، روانشناسی، آموزشی و پرورشی حمایت می شوند.

نفریه تاکید کرد: یکی از زمینه های توانمندسازی، آمادگی جسمی و ورزشی این فرزندان است که تا کنون 12دوره مسابقات ورزشی ویژه فرزندان بهزیستی در کشور از جمله استان خراسان رضوی برگزار شده است.

وی گفت: برگزاری این جشنواره با هدف ایجاد شادی و نشاط میان فرزندان و شناسایی استعدادها و توانمندی های آنان است زیرا معتقدیم فرزندان بهزیستی هیچ چیز کمتر از دیگر کودکان ندارند و قابلیت رشد تا بالاترین سطوح موفقیت را دارند.

نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی فرزندان زیر پوشش بهزیستی خراسان رضوی با عنوان ‘فرزندان آفتاب' روز جمعه با شرکت 300 نفر از فرزندان 6 تا 12 ساله زیر پوشش با رقابت در هفت رشته ورزشی در شهر جدید گلبهار آغاز شد.

حمیدرضا پوریوسف، مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی اظهار داشت: در این مسابقات که به مدت پنج روز ادامه دارد فرزندان بهزیستی در رشته های بدمینتون، والیبال، دو و میدانی، شنا، شطرنج، پینگ پنگ و آمادگی جسمانی رقابت می کنند.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *