مهر تایید فرمانداری مشهد بر مصوبه کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی به 3 روز

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: مصوبه شورای پنجم مبنی بر کاهش مدت زمان صدور پروانه ساختمانی به 3 روز، مورد تایید هیات تطبیق فرمانداری مشهد مقدس قرار گرفته است و به زودی برای اجرا به شهرداری ابلاغ می‌شود.

محمد هادی مهدی‌نیا در حاشیه افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان، عمران، معماری و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی که با حضور معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی، اعضای شورای شهر و دیگر مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه از سابقه بلند و غنی برخوردار بوده که اکنون شاهد بیست و یکمین دوره برگزاری آن هستیم.

وی با بیان اینکه صنعت ساختمان با حدود 300 شغل متفاوت ارتباط مستقیم و غیرمستقیم داشته و با بدنه زیادی از حوزه صنعت، اشتغال و … سروکار دارد، گفت: رونق این حوزه می‌تواند به ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی کشور کمک کند و شرایط را بهبود بخشد.

مهدی‌نیا تصریح کرد: طی چند سال اخیر در صنعت ساختمان دوره رکودی را شاهد بودیم اما خوشخبتانه از ابتدای سال جاری مجدد رونق نسبی در بخش ساخت و ساز ایجاد شده که نوید دهنده روزهای خوب این صنعت است.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برپایی این نمایشگاه با حضور بیش از 250 شرکت از 10 کشور مختلف نویدبخش حضور پرشور تولیدکنندگان، سازندگان و انبوه‌سازان در نمایشگاه‌هایی از این دست است؛ شرکت‌های مختلف می‌توانند تجارب خود را به اشتراک بگذارند و با این انتقال تجربه کیفیت ساخت و ساز را افزایش دهند.

مهدی‌نیا با بیان اینکه طی دهه‌های گذشته گام‌های خوبی در جهت افزایش کیفیت ساختمان برداشتیم اما فاصله ما تا استانداردهای جهانی زیاد است، افزود: براساس استانداردهای جهانی، یک ساختمان پس از گذشت بازه زمانی 100 ساله فرسوده می‌شود اما این عمر در ایران حدود 30 تا 40 سال است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور رسیدن به استانداردهای جهانی در بحث افزایش کیفیت ساختمان، باید روی نمایشگاه‌های تخصصی و آموزش‌ها و افزایش کیفیت مواد و متریال حوزه ساختمان کار کنیم.

مهدی‌نیا از پیش‌بینی موج ساخت ‌و سازها در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: به منظور اصلاح فرآیندها و ایجاد زمینه‌های لازم برای رونق صنعت ساختمان، تسهیل صدور پروانه ساختمانی از سوی مدیریت شهری، در دستورکار شورای پنجم قرار دارد.

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر که به تایید هیات تطبیق مصوبات فرمانداری رسیده و هفته آینده ابلاغ می‌شود، مدت زمان صدور پروانه ساختمانی به 3 روز کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: بدنه مدیریت شهری برای پاسخگویی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به موج احتمالی تقاضا برای ساخت و ساز از آمادگی لازم برخوردار باشد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *