مدیران از پشت میزهای خود بلند شوند

سرپرست فرمانداری مشهد عنوان کرد: امروز وظیفه اصلی ما مدیران ارتقای سرمایه اجتماعی برای نظام جمهوری اسلامی است که در ذیل این ارتقا، امید و نشاط ایجاد می‌شود. برای این منظور مدیران شخصا فرایند خدمت‌رسانی را بررسی کنند و از پشت میزهای خود بلند شوند.

به گزارش ایسنا- ‌منطقه خراسان، حیدر خوش‌نیت امروز در جلسه شورای اداری شهرستان در فرمانداری مشهد اظهار کرد: ما در شرایطی قرار داریم که کار کردن بسیار سخت‌تر شده و در این وضعیت، عنصر مدیریت و خلاقیت لازم است. ما انتظار داریم مدیران این شرایط را درک کنند و با این شرایط آماده خدمت‌رسانی به مردم باشند.

سرپرست فرمانداری مشهد با بیان اینکه دشمن ما جنگ خود را از پنتاگون به خزانه‌داری طراحی کرده عنوان کرد: دشمن به دنبال روش‌های غیرمعمولی است تا بتواند به نظام جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند که به تبع این رفتار دشمن، مشکلاتی برای ما ایجاد خواهد شد. دشمن به دلیل دریافت اطلاعات غلط دچار خطای محاسباتی شده است.

وی افزود: رفتار مردم در راهپیمایی روز قدس نشان داد که مردم در نظام جمهوری اسلامی پای آرمان‌های نظام هستند. در 40 سال بعد از پیروزی انقلاب روزهای بسیار سختی را طی کردیم. در فاصله بسیار کوتاه رئیس قوه قضاییه، نمایندگان مجلس، دولت و هیات دولت را به شهادت رساندند و همه تصور می‌کردند که کار تمام است اما از این غافل بودند که این انقلاب بر پایه خواست و اراده ملی نه اراده شخص بوده و مردم پای خواست خود هستند.

خوش‌نیت ادامه داد: این خطای محاسباتی مشکلاتی را برای ما ایجاد می‌کند که نیاز است با درایت و دقت بیشتری تلاش کنیم. دشمن امید مردم را نشانه گرفته و ضرورت دارد که ما امید را از طریق تلاش مضاعف در جامعه بازآفرینی کنیم. ما نباید به چارچوبی که برای ما تعیین شده بسنده کنیم و نیاز به کاری انقلابی و خدمتی بیشتر از روال معمول داریم. ما مدیون خون شهدا هستیم؛ دستاوردهای انقلاب را شهدا به ما به امانت دادند و باید امانت‌داران درستی باشیم.

سرپرست فرمانداری مشهد با بیان اینکه مسائل را دغدغه‌مند رصد کنید، عنوان کرد: امروز وظیفه اصلی ما مدیران ارتقای سرمایه اجتماعی برای نظام جمهوری اسلامی است که در ذیل این ارتقا، امید و نشاط ایجاد می‌شود. مدیران شخصا فرایند خدمت‌رسانی را بررسی کنند و از پشت میزهای خود بلند شوند؛ مدیران باید وقت بگذارند. ما امروز شرایطی داریم که احتیاج به کار مضاعف و امید دارد. امید تنها با شعار محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد که فاصله‌ و بی‌اعتمادی بین مردم و حاکمیت ایجاد کند، تصریح کرد: ما باید این اعتماد را بازگردانیم. راه بازگرداندن اعتماد ایجاد امید است و برای ایجاد امید باید کار میدانی دیده شود و مردم لمس کنند. اگر مردم کار ما را لمس کنند، امیدوار می‌شوند و می‌دانند که ما در کنار آن‌ها هستیم و سختی‌ها را تحمل می‌کنیم و از جنس آن‌ها هستیم. مدیران نظام جمهوری از جنس مردم هستند. میزها، جلسات و صندلی‌ها نباید بین ما و مردم فاصله ایجاد کند.

خوش‌نیت گفت: کار کردن در شهر مشهد کاملا متفاوت بوده و قابل مقایسه با سایر شهرها نیست. ما سالانه نزدیک به 30 میلیون زائر داریم که باید خدمات زیادی به آن ها ارائه شود اما در سطح بودجه ملی این خدمات دیده نمی‌شود. امروز دشمن مشکلات اقتصادی را به نارضایتی اجتماعی گره می‌زند تا موج ایجاد کند. آن‌ها ناراحت هستند که اقداماتشان در دی ماه 96 نتیجه نداد و می‌خواهند شرایطی ایجاد کنند تا موضوعات دی ماه 96 تکرار شود. به همین دلیل باید بحران‎ها و اتفاقات دستگاه خود را پیش‌بینی کنید و از اکنون برای مقابله با بحران احتمالی طرح داشته باشید.

سرپرست فرمانداری مشهد با اشاره به نزدیک شدن به هفته دولت تصریح کرد: ما وظیفه داریم اقدامات دولت را نه به عنوان دولت تدبیر و امید بلکه به عنوان اقداماتی که نظام انجام داده، ببینیم. در زمینه فقر دولت اقدامات بسیار گسترده‌ای را انجام داده و در زمینه توسعه اشتغال و عمران روستایی گام‌های بسیار موثری برداشته است. ما باید از وضعیت موجود در همه حوزه‌ها برآورد دقیق داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم و شعار زیرساختی و زیربنایی برای حل مشکلات، شعار سال است، اظهار کرد: شعار حمایت از کالای ایرانی باید سرلوحه کار ما باشد. حمایت از کالای ایرانی را در عمل انجام دهید. این درست است که حمایت از کالای ایرانی جزو دستورالعمل‌هاست اما زمانی که دغدغه مدیری باشد، شرایط فرق می‌کند. حمایت از کالای ایرانی را به عنوان دغدغه کار خود قرار دهید. اگر در زمینه توسعه اشتغال هر دستگاهی به خصوص بانک‌ها کوتاهی کند، گناهی نابخشودنی است. بانک‌ها نباید به بیراهه روند.

خوش‌نیت بیان کرد: اگر ما طرح اشتغال زایی داشته باشیم، می‌توانیم از سایر شهرستان‌ها استفاده کنیم و بالعکس. ما 51 درصد جمعیت استان و ظرفیت‌های اشتغال را در اختیار داریم اما به دلیل کندکاری، ندانم‌کاری و بروکراسی‌های برخواسته از ذهنیت غلط، این مشکلات برای مردم ایجاد می‌شود. چرا نباید در زمینه اشتغال سرآمد باشیم؟ این ظرفیت در مشهد وجود دارد. ما در زمینه اشتغال پیگیر هستیم و مشکلات بانک‌ها را نیز پیگیری می‌کنیم تا محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها موظف به اجرای مصوبات شورای اداری در زمینه مصرف آب و برق هستند. مصوبات شورای اداری لازم‌الاجراست. ما در قانون مجازات اسلامی داریم که مصوباتی که از سمت فرمانداری‌ها ارسال می‌شود، در صورتی که انجام نشود، پیگرد قانونی دارد. حضور روسای کارگروه‌ها در جلسات لازم است.

سرپرست فرمانداری مشهد با اشاره به دو مصوبه شورای عالی اداری استان تصریح کرد: یک مصوبه در ارتباط با انتصاب مدیران زن و جوانان در پست‌های مدیریتی است که باید حتما در پست‌های مدیریتی به کار گرفته شوند. این میزان باید در سال 96، 9 درصد افزایش می‌یافت و در سال ۹۷ نیز باید ۶ درصد باشد. این قانون برنامه ششم و لازم‌الاجراست.

خوش‌نیت گفت: بحث میز خدمت به معنای واقعی باید در هنگام پذیرش، صدور پاسخ نهایی، امکان رهگیری و به طور شفاف از طریق درگاه الکترونیکی مشخص شود. تمام دستگاه‌ها باید فرایندهای بخش‌های مختلف خود را مشخص کنند. در واقع باید تردد امواج جایگزین تردد افراد باشد. جابه‌جایی مدیران در سطح شهرستان نیز باید با هماهنگی فرماندار یا فرمانداری و در بخش‌ها با هماهنگی بخش‌داری‌ها صورت گیرد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *