دهدشتی رئیس هیئت نجات غریق و غواصی

ظهر یکشنبه انتخابات ریاست هیات نجات غریق و‌ غواصی استان خراسان رضوی با تشکیل مجمع 17 نفره متشکل از رئیس هیئت ورزش و جوانان خراسان رضوی، نایب رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور و نماینده‌‌های شهرستان‌ها، ورزشکاران، مربیان، داوران و باشگا‌ه‌ها در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

در این انتخابات ابتدا دو کاندیدای این سمت، «احمد کیفی» و «حمیدرضا دهدشتی» به معرفی و بیان برنامه‌های خود در مدت زمان هفت دقیقه پرداختند و سپس رای‌گیری بین اعضا انجام شد که در نهایت «حمید رضا دهدشتی» با کسب 14 رای از 17 رای ممکن به عنوان رئیس جدید این هیئت انتخاب شد.

 

مدیر کل سازمان ورزش و جوانان خراسان رضوی:

سهم استان از ورزش کشور ناکافی است

در ادامه این مراسم مدیر کل سازمان ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالای انسانی، سهم این استان از ورزش کشور ناکافی است. با وجود اینکه هشت درصد از جمعیت کشور در خراسان رضوی سکونت دارند اما بودجه و اعتبارات ورزش آن کمتر از هشت درصد بودجه است

کوروش صبوریان افزود: من همیشه تاکید دارم کسانی در هیات‌های ورزشی فعالیت کنند که بتوانند وقت کافی در این حوزه صرف کرده و همچنن منابع مالی و‌ مشارکت بخش خصوصی و خیرین را در حوزه هیات ورزشی خود جذب کنند. امیدوارم در دوره ریاست جدید این هیئت نیز این اتفاق رخ دهد.

صبوریان ادامه داد: هم اکنون حداقل 10 شهرستان استان با محرومیت جدی امکانات ورزشی روبرو هستند. توجه ما در سال 97 بر حوزه بانوان و شهرستان‌های محروم متمرکز شده است و امیدواریم با کمک هیات‌ها بتوانیم در این زمینه پیش روی خوبی داشته باشیم.

 

نایب رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی:

برگزاری دوره‌های آموزشی در مناطق شش‌گانه

در ادامه نایب رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران ضمن تبریک و آرزوی موفقیت به دهدشتی و تشکر از زحمات احمد کیفی گفت: اکنون برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی این رشته ورزشی و همایش‌های مختلف در مراکز مناطق شش‌گانه کشوری با حضور مربیان محلی انجام می‌شود.

مهدی حیدری بر توانایی و دانش بالای مربیان شهرستانی تاکید کرد و افزود: این تصمیم علاوه بر صرفه جویی در هزینه جابه‌جایی اعضا برای شرکت در کلاس‌ها و همایش‌ها که پیش از این به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شد خطرات احتمالی سفر برای آنان را نیز کاهش داده است.

 

ناجیان غرق خراسان رضوی کیفیت بسیار خوبی دارند

نایب رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی در ادامه تصریح کرد: خراسان رضوی جایگاه ویژه‌ای در این حوزه دارد و امید است مسئولان ورزش و جوانان رئیس هیات این استان را همچون گذشته یاری کنند. سطح کیفی ناجیان غریق در خراسان رضوی بالا است و این روند باید ادامه یابد اما در بخش غواصی استان ضعف‌هایی وجود دارد که نشان دهنده غفلت نسبت به این رشته است.

وی به فعالیت‌های مشترک حوزه آب درمانی بین سه فدراسیون پزشکی ورزشی، ورزش‌های همگانی و نجات غرق اشاره و بیان کرد: نوعی هم‌پوشانی در این خصوص وجود داشت اما با تعاملی که بین فدراسیون نجات غریق و فدراسیون پزشکی ورزشی صورت گرفت سرفصل‌های جدید این رشته تدوین شده و بزودی در اختیار هیات‌ها و بخش‌های تابعه قرار می‌گیرد.

حیدری در پایان گفت: نه به عنوان نایب رئیس فدراسیون بلکه از نظر یک کارشناس ورزشی می‌گویم که خراسان رضوی با مدیریت آقای صبوریان توانسته به جایگاه واقعی خود در عرصه ورزش به خصوص نجات غریق نزدیک شود. امیدوارم این نگاه حمایتی مسئولان به ورزش به خصوص در حوزه نجات غریق و غواصی ادامه پیدا کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *