باز بسوی تو پناهنده ام

با همه شرایطی که روزه گرفتن را برای هر مومنی سخت و طاقت فرسا و البته شیرین و گوارا می کند، 18 روز از ماه خوب خدا در یک چشم برهم زدن گذشت. انگار همین دیروز بود که مسلمانان به پیشواز مهمانی خدا رفتند و ساعت خود را براساس لحظه های آسمانی سحر و افطار تنظیم کردند.
ماه رمضان حالا به مهمترین روزهای خود رسیده است و شب هایی که مثل روز روشنند آن هم به واسطه کلامی که از سوی پروردگار برای هدایت بشر نازل شد و خون پاکی که محراب عبادت را رنگین کرد. مشهد نیز خود را برای این شب های بافضیلت آماده می کند و برنامه های مختلفی در گوشه گوشه آن برگزار می شود.
جزئیات مراسم شب‌های قدر در حرم مطهر رضوی اعلام شد
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی جزئیات ویژه برنامه های شب های قدر در بارگاه منور امام رضا(ع) را اعلام کرد.
ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم ﺳﯿﺪﺟﻼلﺣﺴﯿﻨﻲ با اشاره به اینکه شب‌های قدر مصادف با سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد است، اظهار کرد: آﺳﺘﺎن ﻗﺪس رﺿﻮی ﺑﻪ دلیل ﺣﻀﻮر ﭼﺸﻢﮔﯿﺮ زاﺋﺮان در این ایام ویژه برنامه های متعددی را تدارک دیده است که به صورت شبانه روزی و در قالب‌های مختلف در حرم رضوی برگزار می‌کند.
وی با اشاره به اینکه باشکوه‌ترین محافل لیالی قدر در جوار بارگاه ملک پاسبان حضرت امام رضا(ع) برگزار می‌شود، افزود: ﻃﺒﻖ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪرﯾﺰی اﻧﺠﺎم ﺷﺪه، ﻣﺮاﺳﻢ ﻟﯿﺎﻟﯽ ﻗﺪر از ﺳﺎﻋﺖ ۲۱ ﺑﺎ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﮐﺒﯿﺮ ﺗﻮﺳﻂ ذاﮐﺮان و مداحان اهل بیت(ع) آﻏﺎز ﻣﯽﺷﻮد و سعی خواهیم کرد ﻣﺮاﺳﻢ را ﺗﺎ ﺳﺎﻋﺖ ﯾﮏ ﺑﺎﻣﺪاد ﺑﻪ ﭘﺎﯾﺎن ﺑﺮﺳﺎﻧﯿﻢ ﺗﺎ زاﺋﺮان ﺑﺎرﮔﺎه ﻣﻨﻮر رﺿﻮی ﺑﻪ ﺳﻔﺮه‌های ﺳﺤﺮی ﺧﻮد ﺑﺮﺳﻨﺪ.
ﺣﺴﯿﻨﯽ در اداﻣﻪ ﺑﻪ ﺗﺸﺮﯾﺢ ﺑﺮﻧﺎمه‌های شب‌های ﻗﺪر ﭘﺮداﺧﺖ و ﻋﻨﻮان ﮐﺮد: ﻣﺮاﺳﻢ وﻳﮋه ﺷﺐ ۱۹ ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن از ﺳﺎﻋﺖ ۲۱ ﺑﺎ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﮐﺒﯿﺮ و مراسم مداحی ﺗﻮﺳﻂ ذاکران اهل ﺑﯿﺖ(ع) علی برادران، مهدی سروری، علی ملائکه و سعید قانع آﻏﺎز می شود و حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم ﺑﻪ ﺳﺨﻨﺮاﻧﯽ می‌پردازد.
وی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ در وﻳﮋه ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺷﺐ ۲۱ ماه رمضان، حجت الاسلام ناصر رفیعی سخنرانی خواهد کرد، افزود: ﻣﺪاح اهل بیت(ع) امیر عارف در اﻳﻦ ﻣﺮاﺳﻢ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﻛﺒﯿﺮ را ﻗﺮاﺋﺖ ﺧواهند ﻛﺮد و مرثیه سرایی و سوگواری توسط احمد واعظی، سید جعفر ماهرخسار و جعفر ملائکه اجرا می شود.
ﺣﺠﺖاﻻﺳﻼم ﺣﺴﯿﻨﻲ اﻓﺰود: در ﺷﺐ ۲۳ ماه رمضان، سید مهدی میرداماد، رضا قانع و سید حجت بحرالعلوم از ﻣﺪاحان اهلﺑﯿﺖ(ع) ﺿﻤﻦ ﻗﺮاﺋﺖ دﻋﺎی ﺟﻮﺷﻦ ﻛﺒﯿﺮ ﺑﻪ ﻣﺮﺛﯿﻪﺳﺮاﻳﻲ ﻣﻲﭘﺮدازند و ﭘﺲ از اﻳﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ آیت الله سید احمد علم الهدی؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ﻣﺮاﺳﻢ اﺣﯿﺎ را ﺑﺮﮔﺰار میﻛﻨﺪ.
ﻣﻌﺎون ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت اﺳﻼﻣﻲ آﺳﺘﺎنﻗﺪس رﺿﻮی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻨﮑﻪ ﺑﺰرﮔﺘﺮﯾﻦ ﻣﺤﻔﻞ ﻗﺮآﻧﯽ جهان اﺳﻼم در ﺷﺐ ۲۳ ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن در ﺣﺮم اﻣﺎم رﺿﺎ(ع) ﺑﺮﭘﺎ ﺧواهد شد، ﺗﺼﺮﻳﺢ ﻛﺮد: ﺗﻼوت ﺳﻮره‌های دﺧﺎن، روم، ﻋﻨﮑﺒﻮت و ﻗﺪر در ﺷب‌های مبارک ﻗﺪر و به وﯾﮋه در ﺷﺐ ۲۳ ﻣﺎه ﻣﺒﺎرک رﻣﻀﺎن مستحب است و قرائت این سوره ها یکی از برنامه‌هایی است که در این شب عزیز اجرا می‌شود.
برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار گلزار شهدای بهشت رضا(ع)
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد از برگزاری مراسم پرفیض شب‌های قدر در جوار گلزار مطهر شهدای بهشت رضا(ع) خبر داد.
حجت الاسلام حسین مهدوی دامغانی با اشاره به فضیلت شب‌های قدر افزود: طبق سال‌های گذشته امسال نیز این مراسم باشکوه با حضور خانواده شهدا، مسئولان و مردم ولایت مدار برگزار می‌شود و تدابیر لازم برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به عزیزان اندیشیده شده است.
وی اضافه کرد: شروع مراسم از ساعت 21:15 دقیقه در جوار گلزار مطهر شهدا، همراه با قرائت دعای جوشن کبیر و حضور سخنرانانی همچون حجه الاسلام فرازی نیا و فاضلی خواهد بود و مداحان اهل بیت نیز به مدیحه سرایی و ذکر مصیبت می پردازند.
مدیرعامل سازمان فردوس‌های شهرداری مشهد ضمن دعوت از عموم مردم شریف برای حضور در این مراسم، از آنان خواست با توجه به زمان شروع، برای جلوگیری از ترافیک در مسیرهای منتهی به آرامستان بهشت رضا(ع)، برنامه سفر خود را تنظیم کنند.
گفتنی است این مراسم یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه هفته جاری همزمان با شب های بافضیلت قدر برگزار می گردد.
برگزاری باشکوه مراسم احیای شب‌های قدر در دانشگاه فردوسی
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از برگزاری باشکوه مراسم احیای شب‌های قدر در دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد طلابیگی با بیان اینکه مراسم شب‌های قدر دانشگاه فردوسی مشهد بعد از حرم رضوی بزرگترین برنامه شب قدر است، عنوان کرد: هر ساله این برنامه باشکوه در دانشگاه فردوسی مشهد در فضای نخبگان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: این مراسم در هر 3 شب قدر و با حضور دانشجویان، اساتید، کارکنان و خانواده‌های آنان در جوار مزار شهدای دانشگاه برگزار خواهد شد.
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری شروع مراسم را ساعت 22 اعلام کرد و افزود: برای شب‌های قدر به ترتیب آیت الله قرائتی، آیت الله واعظ موسوی و آیت الله سوری را دعوت کرده‌ایم که بعد از خواندن نماز قضا و دعای جوشن کبیر برنامه‌ی سخنرانی را خواهیم داشت و در نهایت با  قرآن به سر مراسم ختم می شود.
طلا بیگی همچنین حضور برای عموم مردم در این مراسم را آزاد عنوان کرد.
image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *