ارتقاءِ کیفیت

استاندار خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حمایت از کالای داخلی گفت: در این راستا ارتقا کیفیت محوری اساسی است و این امر فقط مشمول محصولات وتولیدات صنعتی نیست بلکه ما به عنوان کارگزاران نظام و دستگاه‌های اجرایی باید کیفیت کار و خدمات خود را ارتقا دهیم .

علی رضا رشیدیان در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور افزود: بر اساس تاکید رئیس جمهوری ، در این راستا راه اندازی میز خدمت در سال جاری از اولویت‌هاست که باید تا اول تیرماه میز خدمت حضوری و در مرحله بعد میز خدمت الکترونیکی ظرف شش ماه در دستگاه‌ها فعال شود.
وی عنوان کرد: همه مسئولان و مدیران بخش‌های مختلف به این موضوع به طور جدی پرداخته و به تاکید رئیس جمهوری هیچ مراجعه کننده‌ای در دستگاه‌های دولتی نباید معطل خدمت شود .
وی ادامه داد: باید دستگاه‌ها با توجه به محدودیت زمانی تعیین شده پیگیری‌های لازم برای تحقق این امر را انجام دهند. از سویی کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام شده در بخش‌های اجرایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما در دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنیم قیمت تمام شده در حوزه پروژه‌های عمرانی و اقتصادی با حفظ کیفیت آنها کاهش یابد و با وسواس نسبت به بیت المال و ارائه صحیح خدمات به مردم اقدام کنیم
رشیدیان در ادامه از نهادها و ارگان‌های عمرانی اعم زیربنایی و روبنایی تقدیر کرد وگفت: طی دولت تدبیر وامید سه هزار و 852 پروژه عمرانی در حالی به انجام رسید که وضعیت بودجه‌های عمرانی خوب نبود و در میان آن‌ها سرانجام رساندن پروژه‌های عمرانی نیمه تمامی که از دولت‌های قبلی باقی مانده بود خود اقدامی دشوارتر بود که به خوبی مدیریت و انجام شد.
وی در این راستا از تلاش‌های همه مدیران و نیز نقش ارزشمند و مهم بخش خصوصی قدردانی و تصریح کرد: همه حوزه‌ها نیازمند همکاری و همراهی بخش خصوصی هستیم. امروز در شرایطی که دشمن برای ایجاد اختلاف وبهره برداری از آن به نفع خود فشار می‌آورد ، باید مردم و مسئولان ما در کنار هم برای رفع مشکلات تلاش کنند
وی تصریح کرد: همه ما موظفیم با اولویت کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم بویژه دهک‌های پایین برنامه ریزی و اقدام کنیم. در حوزه مسائل اقتصادی و اشتغال تقسیم کار و برنامه ریزی لازم برای ایفای نقش هر شهرستان و منطقه انجام شده و باید فرمانداران بر مبنای آن و بودجه‌های عمرانی که امسال علی رغم کاهش به سمت واقعی شدن حرکت کرده است ،اقدام نمایند.
استاندار اظهار کرد: این کاهش بودجه‌های عمرانی در راستای واقعی کردن بودجه‌های عمرانی بوده چنانکه به طور معمول در کل سال 40 درصد اعتبارات عمرانی به استان پرداخت می‌شد اما امسال از سه ماهه اول سال تخصیص آغاز شده و این امر اختیار ما را برای پیگیری و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای و عمرانی بیشتر کرده است.
وی تصریح کرد: در این راستا فرمانداران و مدیران از این فصول کار بهترین استفاده را برای رفع مشکلات و خدمت به مردم ببرند.
وی ابراز امیدواری کرد: در سال 97 همه بخش‌ها و دستگاه‌ها طرح‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خود را درقالب هفت راهبرد تعریف شده برای امسال پیش برده و شرایط بهتری نسبت به سال‌های قبل در حوزه‌های مختلف از جمله تولید ، اشتغال و اقتصاد داشته باشیم.
رشیدیان ادامه داد: استان در بسیاری از پارامترهای اجرایی دولت ، طی چند سال اخیر بویژه در حوزه روستاها و مناطق محروم موفقیت‌های خوبی داشته که از جمله آنها طرح‌های توسعه آبیاری تحت فشار، گازرسانی وغیره است که دستگاهها و بخش‌ها خصوصی توانسته اند در کنار هم رسالت خود را ایفا کرده و در این شرایط با هم افزایی و همدلی به بهترین نحو به ارتقا امور کمک نمایند.
وی افزود: مسائل و مشکلات طرح‌های‌هادی روستایی و مانند آن هم باید با حدیت پیگیری شود چنانکه مساله طرح‌های‌هادی که در مواردی 10 سال از عمرشان گذشته باید اصلاح شود.
وی در ادامه ارتقا گازرسانی روستایی از 56 درصد در سال 92 به رقم 90 درصد تا انتهای امسال را از دیگر اقدامات حوزه روستایی استان در این دولت خواند و گفت: این امر خود نشانی از قوت و قدرت این ملت است که علی رغم محدودیت‌ها روند رو به رشد خود را با اقتدار ادامه می‌دهد.
رشیدیان ادامه داد: محدودیت‌ها تحمیل می‌شود اما باید اولویت بندی و برنامه ریزی لازم را نسبت به تک تک آنها داشته باشیم تا بر آنها فائق آمده و در حزوه سایر نیازمندی‌های روستایی چون ظرفیت‌های دانشگاهی و ورزشی و غیره نیز ارتقا یابد .
وی اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان هم تمام تلاش ما ، گسترش ظرفیت‌های استان در این بخش است چنانکه در این مدت 33 درصد تعداد تخت‌های بیمارستانی افزایش یافته در عین آنکه همچنان سرانه تخت‌های درمانی به نسبت نیاز و جمعیت استان با کمبود مواجه است .
وی ابراز امیدواری کرد: با تکمیل چند واحد بیمارستانی که در سطح استان در دست ساخت است شرایط بهتر شود.
استانداردر ادامه در کنار تمامی اقدامات اقتصادی موضوع فرهنگ و گسترش ارزش‌های دینی – انقلابی در بین مردم را بسیار مهم خواند .
وی با بیان اینکه گسترش ارزش‌های فرهنگی ،فرهنگ دینی ، ایثار و خیرخواهی و شهامت جزو ضرورت‌های جامعه است ، افزود: باید به این مباحث به طور جدی پرداخت و وظیفه همه ماست که فرهنگی که عامل عزت ، کرامت و آزادی ما شده حفظ نموده و نسبت به توسعه آن اقدام کنیم و مهم تر آنکه فرهنگ مدارا و خیر خواهی و همدلی را به منصه ظهور برسانیم .
وی گفت: در این میان نیشابور به عنوان یک شهر فرهنگی و مذهبی که حدیث سلسله الذهب در آن منتشر شد ، ظرفیت فرهنگی ارزشمندی است که از آن نه تنها در سطح استان بلکه کشور می‌توان بهره برد.
وی در ادامه با اشاره به خدماتی که به مردم این شهرستان داده شده ، عنوان کرد: در حوزه آب و فاضلاب روستایی 5 پروژه از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی با اعتبار 250 میلیارد ریال در دست پیگیری است که یکی از آنها مربوط به روستایی در نیشابور است و امید است به زودی شروع و ظرف یک سال به انجام برسد.
رشیدیان گفت: حدود 53درصد جمعیت شهری نیشابور تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته و در راستای تدابیر مربوط به کم آبی و توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب ، پروژه تصفیه خانه فاضلاب نیشابور با سه هزار و 790 میلیارد ریال سرمایه گذاری در دست پیگیری است .

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *