این روزها پروانه‌ باطل می‌کنیم

رئیس اتحادیه پوشاک مشهد گفت: بازار پوشاک در این ایام به شدت وضعیت بدی داشته و کار ما در این روزها ابطال پروانه‌هاست.
به گزارش ایسنا، مهدی لسان‌طوسی روز چهارشنبه درباره وضعیت بازار پوشاک در مشهد افزود: بازار پوشاک در این ایام به شدت وضعیت بدی داشته و کار ما در این روزها ابطال پروانه‌هاست. از سوی دیگر نوسانات دلار مقداری بر کالاهای خارجی تاثیر گذاشته است.
وی ادامه داد: با توجه به شعار سال مبنی بر حمایت از تولید داخلی، در حال حاضر بر ورود کالای قاچاق در استان و کشور سخت‌گیری بسیاری اعمال شده است.
رییس اتحادیه پوشاک مشهد افزود: از سوی دیگر اعضای صنف ما به شدت گله دارند و یک به یک در حال تعطیلی واحدهای خود هستند. با تغییرات فصل، قیمت لباس نیز تغییر پیدا می‌کند. همچنین علاوه بر همه این ها، در ماه مبارک رمضان خود به خود یک رکود بر بازار حاکم می شود.
وی عنوان کرد: همچنین اوایل سال مردم خرید لباس مورد نیاز خود را انجام دادند و احساس می‌شود تا تیر ماه این نیاز حس نشود و تقاضا کمتر گردد.
رییس اتحادیه پوشاک مشهد تاکید کرد: بعد از ماه مبارک رمضان و با آمدن زائران، شرایط کمی تغییر پیدا می‌کند و امیدواریم در این بازه زمانی شاهد رشد مجدد بازار پوشاک باشیم.
لسان‌طوسی تصریح کرد: براساس تصمیمات فعالان این صنف اتحادیه پوشاک به 7 اتحادیه تقسیم شده بود که از سال 92 پیگیر این موضوع هستیم تا افراد مجاب شوند و تنها یک اتحادیه داشته باشیم، اما در نهایت فعالیت این صنف در قالب دو اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک دنبال شد.
وی گفت: از سوی دیگر دو اتحادیه تولیدکنندگان تریکو و بانوان خیاط هم باقی مانده است که احتمال آن وجود دارد که این دو نیز به اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک الحاق شود.
رییس اتحادیه پوشاک مشهد بیان کرد: امیدواریم در چند سال آینده یک اتحادیه پوشاک بیشتر در مشهد نداشته باشیم زیرا اگر از یک کانال مشکلات این صنف مورد بررسی قرار گیرد، نتیجه بهتری را شاهد خواهیم بود.
لسان‌طوسی گفت: استان ما دومین قطب تولید پوشاک است و جا دارد که در این زمینه از ظرفیت‌های لازم خود نهایت بهره و استفاده را ببریم.
وی اضافه کرد: انتخابات اتحادیه 24 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد که در نتیجه آن دو اتحادیه تریکو و کش‌باف و فروشندگان پوشاک ادغام و به اتحادیه فروشندگان پوشاک تبدیل شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *