شهرداری‌ها موظف به پرداخت سهم نيم‌درصدی به كتابخانه‌ها هستند

فرماندار گناباد گفت: شهرداري‌ها موظف هستند تمام سهم نيم‌درصدي به كتابخانه‌ها را بپردازند.

محمدعلی نبی پور در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گناباد که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: در غير اين صورت اين مبلغ توسط سازمان همياري‌هاي استانداري از حساب شهرداري‌ها كسر و به حساب كتابخانه‌هاي عمومي واريز خواهد شد.

وی با انتقاد از عدم حضور شخص شهردار در اين جلسه خاطرنشان کرد: علت عدم توجه كافي به اين كار به خاطر شركت نكردن خود شهرداران در جلسات است، بر همین اساس اگر شهرداران در جلسات آینده انجمن کتابخانه‌ها شرکت نکنند کارشناسان این نهاد نیز در جلسه شرکت نکنند.

نماینده عالی دولت در گناباد تصریح کرد: يكي از وظايف شهرداري‌ها كار فرهنگي بوده و شهرداران بايد توجه ويژه‌اي به اين امر داشته باشند.

نبی‌پور اضافه کرد: عدم حضور شهرداران به عنوان عضو اصلی انجمن کتابخانه عمومی در جلسه ثابت کننده عدم اهتمام شهرداری‌ها به موضوعات فرهنگی است و اگر سهم نیم‌درصد شهرداری به نهاد کتابخانه‌ها محقق نمی‌شود شاید به دلیل نبود دغدغه ی فرهنگی در نهاد شهرداری‌های گناباد است.

وی با بیان اینکه اداره کتابخانه‌های عمومی گناباد نباید به دنبال آمارسازی باشد افزود: نشست‌های کتاب‌خوانی باید به سمت عمومی‌سازی این جلسات پیش برود و منحصر به حوزه‌های خاص باشد.

فرماندار گناباد ادامه داد: شهرستان گناباد از نظر کیفی در حوزه‌های کتابخانه‌ها وضعیت مناسبی دارد که باید به سمت کیفی‌سازی رفت.

نبی‌پور با اشاره به اينكه نهاد كتابخانه‌ها دولتي نيست و وضعيت این شهرستان نیز از نظر تعداد كتاب و كتابخانه تا حدودي مناسب است، تأکید كرد: برخي كتابخانه‌ها قدمت زيادي داشته و بعضا نياز به تعمير و تكميل دارند كه شهرداري‌ها و خيرين بايد نسبت به اين مهم توجه داشته باشند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *