چتر نظم وامنيت براي آرامش بهاری

فرمانده انتظامی خراسان رضوی پیامی را خطاب به زائرین و مجاورین آقا علی بن موسی الرضا(ع) منتشر کرد که در ادامه نوشته‌های سرتیپ دوم پاسدار قادر کریمی را می‌خوانید.

گروه هاي اجتماعي و شهروندان نيزكه سرمايه هاي بي بديل اجتماعي محسوب مي شوند به عنوان مراجع پراكندگي قدرت در توليد امنيت نقش فعال و بسزايي دارند.

پايداري جامعه و زندگي سالم بسته به كيفيت و ميزان «امنيت» تعريف و تبيين مي شود. امنيت به عنوان ضروري ترين عنصر حيات و پيش شرط تحول و توسعه مي تواند پيشرفت همه جانبه و فراگير را محقق سازد. اين محصول اجتماعي تنها با اراده و خواست دولت وسازمان هاي امنيتي و نظامي به رشد و شكوفايي نمي رسد، بلكه با توجه به پيچيدگي و دامنه گسترده آن به عزم عمومي و اهتمام جدي در فرآيند توسعه نيازمند است.

واقعيت اين كه دولت و قواي امنيتي و انتظامي تنها بخشي از اركان قدرت هستند و سازمان هاي مردم نهاد، گروه هاي اجتماعي و شهروندان نيزكه سرمايه هاي بي بديل اجتماعي محسوب مي شوند به عنوان مراجع پراكندگي قدرت در توليد امنيت نقش فعال و بسزايي دارند.

نكته مهم اين كه ايجاد نظم و امنيت براي اجراي طرح هاي مختلف سياسي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و حتي درماني و آموزشي ضروري بوده و بستري است كه ماهيت فرهنگي و اجتماعي و هويت سياسي و انقلابي و استقلال اقتصادي و همه جانبه نظام مقدس جمهوري اسلامي در آن بارور وشكوفا مي شود.

در اين عرصه توجه به آیين هاي باستاني، فرهنگي، ملي و مذهبي مردم مومن و انقلابي ايران اسلامي نيز نكته اي است كه به بركت وجود نظم و امنيت شايسته و بايسته در كشور عزيزمان با ذوق و اشتياق مردم برگزارمي شود.

اين آیين ها و رسم و رسوم بخشي از فرهنگ اصيل و هويت ايراني ما را تشكيل مي دهند و تمامي دستگاه هاي مسئول، سازمان هاي خدمات رسان و از همه مهم تر مردم فهيم و قانون مدار بايد دست در دست هم دهند تا با گسترش چتر امنيت ، نظم و آرامش بهاري را نظاره گر باشيم.

اينك دراين خطه از بهشت كه مآمن دل هاي عاشق و پناهگاه شيفتگان ولايت و امامت است خيل ميليوني زائران بهاري عازم مشهد دل ها هستند تا لحظه سال تحويل با دعاي خير ولي و امام زمان خود، حضرت امام خامنه اي(مدظله العالي) در حرم مطهر امام رضا(ع) با موج قطرات زلال اشك به ساحل آرامش دل ها برسند و آغازگر سالي نيكو و سرشار از خير و بركت باشند.

به بركت اين عظمت و شكوه والاي حريم سراسر نور و معرفت زندگي بخش رهبر فرزانه انقلاب اسلامي، كاركنان فرماندهي انتظامي خراسان رضوي نيز با عزم جدي و روحيه جهادي و انقلابي ،خود را مهياي خدمت رساني شايسته به زائران و مجاوران بارگاه ملكوتي ثامن الحجج آقا علي ابن موسي الرضا(ع) كرده اند و با آمادگي كامل و بهره مندي از ظرفيت هاي سازمان هاي خدمت رسان و از همه مهم تر پشتيباني و حمايت مردم عزيز، مجري تمهيدات ويژه ترافيكي و انتظامي هستند تا نظاره گر آرامش بهاري با شكفتن گلبوته هاي نظم و امنيت باشيم.

باشاد باش عيد سعيد نوروز كه سال رسمي را با بهار طبيعت جشن مي گيريم اميدواريم شيعيان علي ابن ابيطالب (ع) عيدي نوروزي خود را از باني خيردر عالم و كسي كه هستي و بزرگي در جهان از آن اوست و بهار طبيعت به واسطه فيض وجود شريفش به ما مي رسد، ملتمسانه دست به‌آسمان بگشایيم و با آرزوي سلامتي براي مهدي موعود (عج)  زمزمه اي عاشقانه از خزانه غيب داشته و آرزوي بهترين ها عاجزانه بخواهيم با  بهار ظهور حضرتش كه ربيع الانام نام دارددنيا به شكوفايي و نشاط ابدي برسد.

اميدواريم شهروندان عزيز در اين نوروز فرخنده همچون سال هاي گذشته با خادمان نظم و امنيت همكاري آگاهانه اي داشته و ياري گر پليس رضوي  در اجراي طرح هاي انتظامي و ترافيكي باشند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *