پیشنهاد ایجاد «خراسان مرکزی» اختلاف‌های قدیمی را زنده می‌کند

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: با مطرح کردن پیشنهاد ایجاد خراسان مرکزی شهرهای بسیاری مدعی مرکزیت می‌شوند و اختلافات قدیم دوباره زنده خواهد شد.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در خصوص پیشنهاد تعدادی از نمایندگان برای ایجاد استان خراسان مرکزی افزود: پیشنهاداتی از سوی برخی نمایندگان مطرح است و تعدادی از نمایندگان با وزیر کشور مکاتبه‌ای داشتند و پیشنهادی دادند.

وی افزود: یک پیشنهاد این بود که خراسان رضوی مجددا تفکیک شود و پیشنهاد دیگر این بود که شهر مشهد به صورت مستقل، جدا از استان خراسان رضوی و با بودجه و مدیریت جدا اداره شود.

رحیمی جهان‌آبادی با بیان اینکه این موارد در حد پیشنهاد است، عنوان کرد:  این پیشنهادات در شرایط فعالی جز تنش اجتماعی و ایجاد دغدغه ذهنی برای مردم حاصلی ندارد. خراسان رضوی با این شکل نیازی به تقسیم مجدد ندارد.

وی ادامه داد: با مطرح کردن این پیشنهاد شهرهای بسیاری مدعی مرکزیت می‌شوند و همان اختلافات قدیم سبزوار، نیشابور، تربت‌حیدریه و تربت‌جام زنده خواهد شد که در این شرایط به نفع استان و منطقه نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر طرح و ایده‌ای وجود دارد، نباید رسانه‌ای شود، خاطرنشان کرد: این طرح جدی نیست و در حد پیشنهاد اولیه بوده، اما بهتر بود اگر فردی ایده کارشناسی داشت آن را رسانه‌ای نمی‌کرد.

رحیمی جهان‌آبادی گفت: تعدادی از نمایندگان به وزارت کشور این پیشنهاد را دادند زیرا احساس می‌کنند که زیر سایه سنگینی شهر و جمعیت مشهد بخشی از توسعه و رشد در شهرهای کوچک به خوبی اتفاق نمی‌افتد. این ایده وجود دارد اما طرح آن در شرایط فعلی مناسب نیست.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *