غرب برهنگی و پوچی را صادر می‌کند

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هدف غرب صادر کردن لیبرال دموکراسی اومانیستی است که در ابتدای کار خود لاابالی‌گری، برهنگی، بی‌بندوباری و نیهلیسم را صادر می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی روز شنبه در دومین دوره آموزشی تعالی اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه بانوان سراسر کشور در مشهد افزود: در رابطه با غرب سه نظریه در بین نخبگان و سیاسیون کشور وجود دارد که یکی از آنها نظریه تجددگرایی است که معتقد می‌باشد دین ظرفیتی برای حکومت ندارد و یک امر شخصی و فردی است.

وی گفت: نظریه و نگاه دوم تجددگرایی اسلامی است که گرچه معتقد به دین می‌باشد اما دین را حداقلی می‌خواهد ولی نگاه و دیدگاه سوم نگاه جامع و تمدنی به اسلام است.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: تمدن غرب دوران پایانی خود را می‌گذراند و باید جامعه را برای تمدن اسلامی آماده کرد اما برخی اسلام و لیبرالیسم را تلفیق می‌کنند و با نگاه تجدد گرایی اسلامی معتقدند دین نه حداکثری بلکه حداقلی است.

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: تفکر تجدد اسلامی در برابر نگاه تمدنی به اسلام به دنبال تبدیل شدن به یک جریان بدلی و جایگزین گفتمان امام(ره) و رهبری است و اگر امروز بیدار نباشیم به قول آیت الله جوادی آملی نفرین همه گذشتگان شامل حال ما می‌شود.

وی گفت: تبدیل گفتمان تجدد اسلامی به یک جناح در عرض جناح ولایتمدار و ایجاد زمینه برای سکوت خواص از دیگر پیامدهای این نگاه در مقابل نگاه تمدنی به اسلام است همچنانکه در صدر اسلام هم برخی خواص سکوت کردند و آن اتفاقات افتاد و امروز هم گرفتار شدن به سکوت خواص از بزرگترین فاجعه‌ها است.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: این جریان بدلی زمینه ساز جذب جریانهای معارض، معاند، مخالف و خاموش در عرصه رقابت سیاسی می‌شود به همین خاطر همسویی و تلاقی منافع غرب با منافع این جریان است.

وی ادامه داد: در عصر غیبت پرچم ولایتمداری، توحیدمداری، خدامحوری و انقلابیگری به دست ولی فقیه است. آن حوزه علمیه، مسجد، حسینیه و شهروندی انقلابی است که نگاهش به سمت ولی فقیه باشد و در چارچوب رهبری حرکت کند. اسلام امروز در معرض آزمون بسیار مهمی است چون این انقلاب ظرفیت و محتوای شیعه را که نزدیک به هزار و 500 سال پنهان مانده بود به دنیا معرفی کرد و در این میان مهمترین نقش را حوزه‌های علمیه بر عهده داشته و دارند.

وی گفت: بد معرفی کردن دین خسارت بار است چون اسلام کاملترین و جامعترین دین است و اگر بدمعرفی شود سرنوشت بدی در انتظار خواهد داشت چنانکه مهمترین نقش در تخریب مسیحیت را هم کلیسا بر عهده داشت که این آیین را بد معرفی کرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *