دسترسی به ورزش همگانی تسهیل می‌شود

مجمع سالیانه هیئت همگانی خراسان رضوی روز گذشته در اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: اولویت اصلی و تاکید ما حضور خانواده‌ها و تمامی اقشار در برنامه‌های ورزشی است و توسعه ورزش همگانی در استان با این اولویت پیگیری می‌شود.

کوروش صبوریان در مجمع سالیانه هیئت همگانی خراسان رضوی ولادت باسعادت حضرت زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر را تبریک گفت و اظهار کرد: در حوزه ورزش همگانی برنامه خوبی توسط وزارت ورزش و جوانان برای توسعه در جامعه مدون شده است، یکی از دلایل خوبی که باعث شده در حوزه‌های مختلف سطح کشور ورزش نمود پیدا کند اهتمام جدی وزارت ورزش و جوانان به طبع آن فدراسیون ورزش همگانی در رشد و توسعه ورزش همگانی در سطح کشوراست.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش همگانی که دنبال می‌کنند و کاملا مشهود به نظر می‌رسد این است که ما بتوانیم دسترسی به ورزش را تسهیل کنیم و طوری شود که همه اقشار جامعه در هر رده سنی بتوانند ورزش کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: با توجه به اینکه زیر ساخت‌های ما مناسب نیست اما در این سال‌ها تلاش شده اتفاقات خوبی در ورزش بیفتد و برنامه‌ریزی خوبی در فدراسیون ورزش همگانی انجام شد که باید از رئیس فدراسیون تشکر کرد که توانستند اتفاقات خوبی در توسعه ورزش همگانی که شامل رشته‌های ورزشی زیادی است رقم بزنند، در گذشته تصور از ورزش همگانی پیاده‌روی بود اما الان دیگر این چنین نیست.

صبوریان بیان کرد: ما باید بستر را فراهم کنیم که مردم در هر سن و در هر شرایطی بتوانند به محیطی که در آن ورزش انجام دهند دسترسی پیدا کنند، آسان ترین ممکن و در سریع ترین زمان تا بتوانند در هر مکانی تحرک و پویایی داشته باشند، برای این مهم برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام گرفته است.

وی افزود: رشته‌های متفاوتی در دسته ورزش‌های همگانی وجود دارد که باید تلاش کرد آنها را به مردم بشناسانیم این کار به واسطه فعالیت‌ها و کمیته‌هایی که تشکیل دادند شروع شده است، چون رشته‌های ورزش همگانی جذاب و فراگیری هستند و آسان بودن آن کمک می‌کند که قشر جوان به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند که این باعث امیدواری است. ما هرچه تلاش کنیم نشاط را در جامعه بیاریم از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند امیدواریم با پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان از برنامه‌های فدراسیون ورزش همگانی شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

صبوریان بیان کرد: تشکر ویژه‌ای ازغلام‌رضا شعبانی بهار معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان دارم که یکی از افراد دلسوز و علاقه‌مند به توسعه ورزش همگانی در سطح کشور است هر زمان ما برنامه‌ای داشتیم با آغوش باز پذیرفتند و به ما کمک کردند از آقای کمانه هم تشکر می‌کنم که امروز در مجمع حضور پیدا کردند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان خاطر نشان کرد: روند رشد ورزش همگانی در خراسان رضوی روند صعودی است که نشان دهنده هم افزایی خوب در سطح استان است، باید از مسئولین تربیت بدنی شهرداری بابت دیدگاه خوبی که به ورزش دارند و به عنوان بازوی توان‌مند کمک می‌کنند، همچنین از فرمانداران شهرستان‌ها که به توسعه ورزش همگانی علاقه‌مند هستند و همه دستگاه‌های که به نوعی به ما کمک می‌کنند تشکر کنم و امیدوارم این روند رو به رشد ادامه پیدا کند. همچنین باید به رضا آذریان بابت کادر خوبی که دارد تبریک گفت و امیدوارم خراسان رضوی همچنان در صدر ورزش همگانی کشور بدرخشد.

در ادامه نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی خراسان رضوی گفت: راه اندازی شوراهای ورزش همگانی در شهرستان‌ها باید در اولویت باشد که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه در خراسان رضوی انجام شده است.

سید غلامرضا کمانه افزود: برای فعالیت در حوزه ورزش های همگانی باید سایر دستگاه ها هم کمک کنند و در این راستا باید هیئت همگانی هر شهرستان و استان برای تعامل و همکاری با سایر ارگان ها تلاش کند همچنین هیئت باید از تیمی اجرایی و عملیاتی باشد که بتواند هر برنامه ای را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد.

کمانه خاطرنشان کرد: ورزش خانواده ها و حضور خانواده‌ها در ورزش باید سرلوحه کار باشد و باید تا حد توان برنامه‌ها با این رویکرد انجام شود.

نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی خراسان رضوی تصریح کرد: بررسی وضعیت توسعه ورزش همگانی در خراسان رضوی مثبت بوده و اقدامات خوبی با کمک مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی انجام شده که این استان را به یکی از استان‌های برتر کشور تبدیل کرده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *