اعزام 400 گروه بسیج پزشکی به مناطق محروم خراسان رضوی

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 400 گروه پزشکی از سوی این نهاد به مناطق کم برخوردار در سطح استان اعزام شده و تا پایان سال 38 تیم دیگر نیز اعزام می‌شوند.

دکتر هادی جلالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هر گروه پزشکی بطور میانگین 70 تا 110 نفر را معاینه و درمان می‌کند. ارزش خدمات ارائه شده توسط گروههای پزشکی 10 میلیارد ریال بود که در قالب دارو، سونوگرافی و دندانپزشکی به افراد کم برخوردار ارائه شده است.

وی ادامه داد: این مبلغ بدون محاسبه هزینه نیروی انسانی، حق ویزیت، خدمات مشترک با آستان قدس رضوی و یا خدمت رسانی به زائران پیاده آخر ماه صفر و اربعین منظور شده است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: امسال همچنین دو بیمارستان صحرایی در مناطق کم برخوردار شهرستانهای بردسکن و سبزوار به مدت یک هفته برپا شد که بطور میانگین مراجعه به هر بیمارستان بین هشت هزار تا 10 هزار نفر بوده است.

وی افزود: استقرار 20 متخصص همراه با 10 یونیت سیار دندانپزشکی وهمچنین بینایی سنج در مناطق حاشیه شهر مشهد برنامه دیگری است که امسال توسط این نهاد انجام شد.

جلالی به برنامه‌های سال آینده بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال 1397 ‘طرح جهادگران سلامت' اجرا می‌شود. بر این اساس خدمات درمانی در 38 منطقه کم برخوردار خراسان رضوی بطور مستمر و ماهانه ارائه می‌شود. که از تعداد مناطق 10 منطقه در مشهد و 28 منطقه در سایر شهرستانهای خراسان رضوی قرار دارند.

وی ادامه داد: اجرای دوره‌های سبک زندگی و طب سنتی ایرانی به مدت 90 ساعت برای دانش آموختگان گروه پزشکی برنامه دیگری است که در کنار برنامه‌های همیشگی و سالانه بسیج جامعه پزشکی برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

هشتم اسفند سالروز تأسیس بسیج جامعه پزشکی است. 11 هزار نفر از پزشکان و کادر درمانی خراسان رضوی در بسیج جامعه پزشکی این استان عضویت دارند.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *