اروپا می‌خواهد از آمریکا فاصله بگیرد

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اروپا در باطن می‌‎خواهد از سیستم حاکم در آمریکا فاصله بگیرد اما وجود نظام‌های ارزی و بانکی و شرکت‌های بزرگ در اروپا که بیشترین سهامداران را آمریکایی‌ها و یهودیان تشکیل می‌‎دهد و هم چنین وابستگی کشورهای اروپایی عضو ناتو به آمریکا بسیار کار را برای اروپایی‌ها دشوار کرده و از آمریکا یک کلانتر بلا منازعه ساخته است که به وقت نیاز جریمه و تهدید می‌‎کند.

جواد کریمی قدوسی در خصوص امکان استقلال دفاعی اروپا از آمریکا و ناتو در تشکیل نیروهای واکنش سریع افزود: وقتی ایالات متحده به خود اجازه می‌‎دهد در پایتخت آلمان سیستم شنود قرار دهد و مکالمات صدر اعظم آلمان را شنود بکند در حالی که هزینه پایگاه‌های نظامی آمریکا را آلمان تأمین می‌‎کند و وقتی سیستم شنود برملا می‌‎شود، وجود آن را انکار نکرده بلکه تأیید می‌‎کند، بسیار برای ملت آلمان تحقیر کننده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ملت فرانسه که در اروپا به آزادی خواهی مشهور هستند، مشاهده می‌‎کنند که نظام آمریکا مردم فرانسه را تحقیر می‌‎کند. فرانسه خود را نظامی قدرتمند در مقابل رایش می‌‎داند و خود را به عنوان یک قدرت قلمداد می‌‎کند.

وی ادامه داد: این درحالی است که سیاست‌های آمریکا در طول سال‌های اخیر بعد از جنگ جهانی دوم باعث تحقیر نظام اروپا شده است. این احساس در کل اروپا وجود دارد.ترامپ با آن ادبیات گاو چرانی خود ظاهر واقعی آمریکا را نشان می‌‎دهد، درحالیکه روسای گذشته ایالات متحده ظاهر را رعایت می‌‎کردند.

این نماینده مجلس در دوره دهم بیان کرد: مشاهده می‌‎شود که ترامپ در آخرین سخنان خود ملت‌های آفریقایی را توالت تشبیه کرد و آنچه مشخص است تحقیر کردن ملت‌های دیگر جزو وظایف روسای جمهور آمریکا شده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اخیرا ترامپ در آخرین پیام خود به اروپایی‌ها هشدار داده که بین آمریکا و برجام باید یک گزینه را انتخاب کنند و اروپا نشان داد وابستگی شدیدی به نظام حاکم آمریکا دارد.

وی گفت: در کنفرانس مونیخ اروپایی‌ها به نکته رسیده اند که هزینه‌های حضور نظامیان آمریکا در اروپا را خود اروپایی‌ها باید پرداخت کنند و این درحالی است که تصمیم گیرنده نیز به تنهایی خود آمریکا می‌‎باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *