13 هزار میلیارد در حاشیه شهر هزینه شده است

فرماندار مشهد گفت: از جمله اقدامات خوب دولت تدبیر و امید این بود که آسیب های اجتماعی حاشیه شهر را روی میز گذاشت و در سه سال گذشته 13هزار میلیارد ریال در این مناطق هزینه شده است.

محمدرحیم نوروزیان در نشست صمیمی با رسانه ها، با بیان اینکه اولویت ما خدمت به حاشیه نشینان است افزود: امنیت و امکانات امروز حاشیه شهر به لطف گسترش کلانتری ها و پایگاه های بسیج، با گذشته قابل قیاس نیست و هم اکنون نیز پروژهای خوبی توسط آب و فاضلاب، بهداشت و درمان و آموزش پرورش در این مناطق درحال اجرا است.

 

180 پروژه در دهه فجر افتتاح می شود

فرماندار مشهد اعلام کرد: در دهه فجر امسال 180 پروژه در شهرستان مشهد افتتاح می شود، افزود: اعتباری بالغ بر 6هزارو200میلیارد ریال صرف این پروژه ها شده که اکثر آن در حوزه های مخابرات، صنعت و معدن، آب و فاضلاب و حمل و نقل عمومی قرار دارد.

وی در حوزه اشتغال نیز با اشاره به برنامه ریزی برای ایجاد 180هزار شغل در استان تا پایان سال، بیان کرد: از این میزان 80هزار شغل سهم شهرستان مشهد است که در نیمه نخست سال 30 هزار و 138 شغل توسط 6 دستگاه استان ایجاد شده که سازمان صنعت و معدن بیش از تعهد خود شغل ایجاد کرده است.

نوروزیان اضافه کرد: اشتغالزایی از مهمترین سیاست های دولت است، منکر معضل بیکاری نیستیم و تناسبی بین تعداد بیکاران و تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده وجود ندارد لذا این کمبودها باید به مرور زمان جبران شود. مشهد شهری فراملی است و نیازمند زیرساخت های بسیار بیشتری است که باید برای ایجاد آن تلاش کرد.

 

35 دوره انتخابات شفاف و واضح

معاون استاندار خراسان رضوی در تشریح دستاوردهای ملی از ابتدای انقلاب تاکنون اظهار داشت: بعداز انقلاب تا امروز بیش از 35 دوره انتخابات شفاف و واضح با حضور مردم برگزار شده است که قابل مقایسه با شرایط قبل از آن نیست. همچنین پیش از انقلاب تنها یک حذب به نام «رستاخیز» وجود داشت که همه باید عضو آن می شدند و متاسفانه شاهد بودیم در همین سال های گذشته بعضی از دوستان برای رد صلاحیت افراد کاندید برای شورای شهر به لیست این حزب استناد می کردند اما اکنون بیش از 240 حزب در کشور به ثبت رسیده است.

 

جزو 7 قدرت برتر جهان هستیم

وی درباره جایگاه ایران در دنیا ادامه داد: براساس آمارهای بین المللی از نظر قدرت نفوذ، جزو 7قدرت برتر جهان هستیم که در با هجمه تبلیغاتی دشمن، این مسائل در فضای رسانه ای و اطلاع رسانی ما مفقود است. همچنین از نظر رشد علمی در رتبه هفدهم دنیا هستیم و از نظر سرعت رشد علمی نیز پیشتاز هستیم. در جراحی قلب کودکان جایگاه نخست دنیا در دست ایران است و بنابر اعلام موسسه جهانی ریسک رتبه اعتباری کشور از 6 به 5 ارتقا یافته است و صندوق بین المللی پول نیز اعلام کرد تراز حساب های جاری مثبت 21 شده است که از 188 کشور، 173 کشور پایین تر از ایران قرار دارند.

 

مناطق زلزله زده در موعد مقرر ساخته شد

فرماندار مشهد تصریح کرد: در بحث بازسازی مناطق زلزله زده نیز بیشترین بخش مربوط به شهرستان مشهد بوده است که خوشبختانه با همکاری خوب بنیاد مسکن در مدت تعهدی که داده بودیم بازسازی انجام شد و کسی در سرما نماند. اگر همراهی، همکاری و همدلی باشد مشکلات بسیار راحت تر حل می شود که در مشهد دستگاه های مختلف این رویکرد واحد را دارند. البته در هر استان و شهرستانی عناصر تندرو و افراطی وجود دارند که گاهی مشکلاتی را ایجاد می کنند اما ملت ایران راه خود را انتخاب کرده است و این افراط و تفریط ها مانع پیشرفت کشور نمی شود.

 

کلمه اغتشاشات درست نیست

معاون استاندار خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در خصوص حوادث و تجمعات اخیر در مشهد تاکید کرد: استفاده از تعبیر اغتشاشات برای این اتفاق صحیح نیست. وقتی می گوییم اغتشاش یعنی تمام شهر یا قسمت بزرگی از آن درگیر این ماجرا بوده است درحالیکه تنها دو نقطه از مشهد تجمعاتی برگزار شد که بیشتر جمعیت آن ها را نوجوانان و جوانان هیجان زده تشکیل می دادند؛ اوج تجمعات نیز در میدان شهدا بود که برخلاف ادعاهای مطرح شده، جمعیت حاضر حداکثر 1800نفر بودند که بعداز عوض شدن شعارها بسیاری از آن ها خود را کنار کشیدند. نیروی انتظامی نیز با مدارا و مسالمت با این افراد برخورد کرد؛ درحال حاضر نیز 8 نفر در بازداشت هستند که تاکید شده است با مسالمت با آن ها برخورد شود.

 

ساختار فرمانداری مشهد تغییر می کند

نوروزیان با اشاره به نیازهای شهر مشهد باتوجه به وسعت و گستردگی آن گفت: ساختارهای موجود در شهر مشهد پاسخگوی نیاز مردم نیست و باید تلاش کنیم تا تغییر این ساختارها تبدیل به یک مطالبه عمومی شود. ما در تمام دستگاه ها با حداکثر توان درحال فعالیت هستیم اما بازهم این میزان کار و امکانات، پاسخگوی جمعیت 3میلیون و 300هزار نفری مشهد و 25میلیون زائر نیست نیست. درحال حاضر ساختار فرمانداری مشهد بازنگری شده است و برای اضافه شدن معاونت های جدید، منتظر دستور وزارت کشور هستیم.

 

خطوط BRT باید گسترش پیدا کند

نوروزیان به موضوع آلودگی هوا نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به قانون هوای پاک، فرمانداری نقشی در زمینه کاهش آلودگی ندارد اما این مسئله همواره دغدغه ماست. یکی از راه های کاهش آلودگی هوا، گسترش سیستم حمل و نقل عمومی و خطوط BRT است که خط 3 ایجاد شده و برای کسبه محل نیز امکانات لازم فراهم می شود. همچنین گسترش طرح زوج و فرد را نیز در دست بررسی داریم.

 

به مصوبات شورای شهر در زمینه الیت و تعیین مکان برای تجمعات اعتراض کردیم

فرماندار مشهد درخصوص مصوبات شورای شهر که مورد اعتراض هیئت تطبیق قرار گرفته است بیان داشت: مصوبه اخیر شورا در زمینه الیت با قانون مطابقت ندارد و نمی توانیم عوارض الیت را در هنگام تعویض پلاک دریافت کنیم. همچنین تعیین مکان برای تجمعات در اختیار نهادهای امنیتی و حاکمیتی است و در حوزه کاری شورای شهر قرار نمی گیرد.

 

با 5 درصد صرفه جویی از بحران عبور می کنیم

نوروزیان با اشاره به کاهش 80 درصدی بارندگی در مشهد نسبت به سال‌های گذشته، اظهار کرد: 33 درصد آب شرب مشهد از سد دوستی تامین می‌شود که منبع ناپایدار آبی است، در این راستا بهترین و کم هزینه‌ترین اقدام در زمینه کم‌آبی نهادینه کردن فرهنگ مصرف صحیح است؛ درحال حاضر توان صرفه جویی 6 تا 10 درصد را داریم که تنها با 5درصد صرفه جویی از بحران عبور می کنیم.

 

بهترین راه، تقسیم مشهد است

وی با بیان اینکه با توجه به قوانین موجود، بهترین راه برای مشهد تقسیم شهرستان مشهد و ایجاد یک یا دو شهرستان دیگر است، گفت: با توجه به مسیر طولانی در این خصوص، راه دست یافتنی‌تری نیز مبنی بر افزایش بخش‌ها وجود دارد، که نیازمند مصوبه مجلس و … نیست.

فرماندار مشهد ادامه داد: در این راستا جلسات مختلفی برگزار شده و به دنبال برگزاری جلسه‌ای با فرماندار و بخشداران پیشین مشهد هستیم.

 

موافق برداشتن حائل های نماز جمعه هستیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نرده های میان مردم و مسئولان در نماز جمعه اشاره و خاطرنشان کرد: بنده خواستار این هستم که حائل های نماز جمعه برداشته شود و نمی خواهم بگویم که سپر حفاظتی نباشد ولی می شود این حائل های بین مردم و مسئولان در نماز جمعه به حداقل برسد که این موضوع باید در شورای تأمین مطرح و بررسی و استقبال می کنیم تا این موانع برداشته شود.

نوروزیان بیان کرد: می توان سطح حفاظت را مورد تجدید نظر قرار داد و این موضوع در کمیته حفاظت از شخصیت ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

شورای تامین مخالف برگزاری بازی در ورزشگاه امام رضا(ع) نیست

وی در خصوص ورزشگاه امام رضا(ع) نیز تصریح کرد: ورزشگاه امام رضا (ع) مربوط به فرمانداری نیست، بلکه مالکیت آن مربوط به آستان قدس است و هیچ دخل و تصرفی نسبت به آن نداریم و اینکه چه کسی بازی کند و چقدر پول بگیرد دست فرمانداری نیست.

نوروزیان یادآور شد: این موضوع مربوط به اداره ورزش و جوانان است و با کمیته امنیت و انتظامات برای برگزاری مسابقات باید مکاتبه شود و این تنها موضوعی است که مربوط به شورای تأمین شهرستان است.

وی بیان کرد: ورزشگاه امام رضا (ع) ساخته و بهترین استانداردها در آن رعایت شده است و برای اینکه این ورزشگاه مورد استفاده قرار گیرد شورای تأمین رأسا حضور پیدا کرد و خواست تا این ورزشگاه به عنوان ورزشگاه لیگ برتر استفاده شود.

 

 

سرویس در شهر «صبح امروز»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *