کاشت 400 هزار اصله درخت در ارتفاعات جنوبی مشهد

شهردار مشهد مقدس گفت: همزمان با روز درختکاری سال جاری، طرح کاشت حدود ۴۰۰ هزار اصله درخت در ۸ میلیون متر مربع از ارتفاعات جنوبی و کمربند سبز مشهد آغاز می‌شود.

به گزارش صبح امروز، تقی‌زاده خامسی در بازدید از ارتفاعات جنوبی و کمربند سبز شهر مشهد بیان داشت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای کاشت حدود 400 هزار اصله درخت در 800 هکتار از اراضی ارتفاعات جنوبی مشهد صورت گرفته است که این مهم طی سال جاری و سال آینده محقق خواهد شد.

وی افزود: این طرح از روز درختکاری سال جاری آغاز می‌شود لذا از همه مردم و شهروندان مشهدی دعوت می‌کنم تا با حضور پررنگ خود در ارتفاعات جنوبی و کمربند سبز مشهد، به نام و یاد خود، همسر، فرزندان، درگذشتگان و آنان که دوستشان دارند درخت بکارند تا این درختان در آینده هوای پاک مشهد را تامین نمایند.

شهردار مشهد مقدس این طرح را حرکتی مفید و مهم در راستای ایجاد هوای پاک برای شهر دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین بخش این طرح، آبرسانی به درختان کاشته شده در ارتفاعات است زیرا رساندن آب به درختان کاشته شده در ارتفاعات جنوبی مشهد واقع شده در ارتفاع یک هزار و ۵۰۰ متری از سطح دریا و ۳۰۰ متری از سطح مشهد، کار بسیار سخت و مشکلی است.

تقی زاده خامسی اذعان داشت: در همین راستا شهرداری مشهد مقدس طی 4 ماه گذشته پروژه آبرسانی به این مناطق را آغاز کرده و در حال احداث مخازن آب در بالاترین نقاط از ارتفاعات جنوبی است تا منابع آبی مورد نیاز برای آبیاری درختان کاشته شده در کمربند سبز جنوبی از طریق خط لوله تامین شود و سپس در روز درختکاری، کاشت وسیع و گسترده نهال و درخت در این محدوده آغاز گردد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای کاشت درختان مثمر در 100 هکتار از ارتفاعات جنوبی مشهد، بیان کرد: کاشت درختان مثمر یکی دیگر از رویکردهای مدیریت شهری جدید در ارتفاعات جنوبی مشهد است تا شهروندان در کنار استفاده از سر سبزی و سایه درختان کاشته شده، بتوانند از میوه این درختان مانند سنجد، عنبه، بنه، توت، پسته و … نیز استفاده نمایند.

تقی زاده خامسی در پایان خاطرنشان ساخت: تا کنون دو هزار و 400 هکتار از ارتفاعات جنوبی و کمربند سبز مشهد تحت پوشش کاشت درخت قرار گرفته است که سطح زیر کشت درخت در این محدوده با کاشت درخت در 800 هکتار دیگر، طی سال جاری و سال 97، به سه هزار و 200 هکتار افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای کاشت درختان مثمر در ۱۰۰ هکتار از ارتفاعات جنوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: تاکنون 2 هزار و ۴۰۰ هکتار از ارتفاعات جنوبی مشهد نیز درختکاری شده است.

لازم به ذکر است در این بازدید، خلیل الله کاظمی، معاون خدمات و محیط زیست شهری، نخعی، معاون فنی و عمران، حسین نژاد، معاون معماری و شهرسازی، سلامی، مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز ، شهردار مشهد مقدس را همراهی می کردند.

 

 

گزارشی از شهریار نوخندانی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *