چمن خراب می‌شود

انگار قرار نیست مشکل بازی در ورزشگاه امام رضا برای همیشه حل شود. از زمانی که ورزشگاه امام رضا(ع) ساخته شد تیم‌های مشهدی از بابت داشتن یک ورزشگاه مدرن و با امکانات زیاد همراه با یک چمن عالی خیالشان راحت شد، اما دیری نگذشت که انواع و اقسام اخبار پیرامون این ورزشگاه شنیده شد. تا جایی که کار به صدا و سیما و برنامه‌های ورزشی هم رسید. بازی در این ورزشگاه برای تیم‌های مشهدی یک رویا شده بود و این میان هر کسی سعی داشت تقصیر را گردن دیگری بیاندازد.

بحث‌های زیادی مثل هزینه زیاد برای اجاره ورزشگاه، عدم تامین امنیت ورزشگاه و خیلی مشکلات دیگر شنیده می شد و هر روز انواع مصاحبه‌ها در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها پخش می‌شد، تا اینکه پس از کش و قوس‌های فراوان و انواع و اقسام مصاحبه‌ها بالاخره بازی در این ورزشگاه که رویایی برای تیم‌های پدیده و مشکی‌پوشان بود به حقیقت پیوست و این دوتیم توانستند در این ورزشگاه بازی کنند.

مشکی پوشان و پدیده در دو هفته متوالی لیگ میزبان تراکتورسازی تبریز بودند که مشکی پوشان به تساوی بدون گل دست پیدا کرد و پدیده هم با نتیجه سه بر صفر مغلوب تیم تبریزی شد.

در هفته بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور پدیده میزبان پارس‌جنوبی جم است. ابتدا گفته می‌شد قرار است بازی روز جمعه پدیده و پارس‌جم در این ورزشگاه برگزار شود اما مسئولان ورزشگاه اجازه برگزاری هرگونه بازی را در فاصله کمتر از 12 روز در این ورزشگاه نمی‌دهند، چرا که اعتقاد دارند این مسئله به زمین چمن آسیب وارد می‌کند.

سوال اول اینجاست اگر ورزشگاه به گفته سازندگان آن با جدیدترین متدهای روز دنیا ساخته شده چرا تمهیدی برای بحث چمن آن گرفته نشده است. در حال حاضر بسیاری از ورزشگاه‌های اروپایی حتی در لیگ‌های پایین‌تر هستند که در هفته چند بازی انجام می‌دهند، اما ذره‌ای به کیفیت زمین چمن آسیب نمی‌رسد. سوال دوم اینجاست که مگر سازندگان ورزشگاه این ورزشگاه را برای انجام بازی فوتبال نساخته‌اند؟ اگر پاسخ مثبت است که حتما زمینه سازی لازم برای چمن و مراقبت از آن گرفته شده است و اگر پاسخ منفی است اصلا چرا چنین ورزشگاهی برای فوتبال ساخته شده است.

به دلیل همین خراب شدن چمن اعلام شده که بازی پدیده و پارس‌جم در ورزشگاه ثامن برگزار خواهد شد. اما مشکل اینجاست که باشگاه پارس جم هتلی در نزدیکی ورزشگاه امام رضا(ع) را برای کاروان این تیم رزرو کرده است.

پارسی ها مدعی هستند بر اساس ساعت بازی در ورزشگاه امام رضا (ع) و فاصله نزدیک این ورزشگاه به فرودگاه مشهد بلیت برگشت خود را تهیه کرده‌اند و اگر بازی در ثامن برگزار شود، مسافت زیاد و ترافیک مسیر بازگشت تا فرودگاه قطعا موجب جا ماندنشان از پرواز خواهد شد.

مسئولان پارس جنوبی جم پیگیر این موضوع هستند که بازی در همان ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار شود و از این رو در فاصله 3 روز ماده به این دیدار رایزنی‌های خود را با مسئولان سازمان لیگ آغاز کرده‌اند. حال باید منتظر ماند و دید در نهایت چه تصمیمی برای انتخاب ورزشگاه گرفته خواهد شد.

ضمن این که کیفیت چمن این ورزشگاه هم افتضاح است! ادعای مسئولان ورزشگاه امام رضا(ع) مبنی بر آسیب به چمن آن کمی عجیب به نظر می‌رسد.

تیم تراکتورسازی تبریز در فاصله یک هفته دو بار در همین ورزشگاه با تیم‌های مشهدی بازی کرد و هیچ اعتراضی برای آسیب دیدن احتمالی چمنِ آن مطرح نشد و به همین دلیل به نظر می‌رسد این ماجرا، بهانه جدیدی برای برگزار نکردن بازی در ورزشگاه امام رضاست.

 

 

گزارشی از حامد دائمی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *