نام‌گذاری و تغییر نام برخی خیابان‌های مشهد

با رأی اعضای شورای اسلامی شهر مشهد نام‌گذاری و تغییر نام برخی از معابر و خیابان‌های شهر مشهد تصویب شد.

دو دستورکار چهاردهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که صبح امروز در تالار شهر برگزار شد، بررسی نظریه فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه به منظور نام‌گذاری و تغییر نام برخی از معابر و خیابان‌های سطح شهر بود.

بر اساس یکی از این مصوبات، «به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود نسبت به تغییر نام یک میدان و نام‌گذاری یک بوستان و دو خیابان به شرح زیر اقدام کند:

-تغییر نام میدان وفا واقع در بلوار هاشمیه به نام پهلوان احمد وفادار

– نام‌گذاری بوستان واقع در اطراف کال چهل‌بازه به نام بوستان چهل‌بازه (منطقه11)

– نام‌گذاری خیابان ویلای 9 با حفظ شماره با نام استاد فرامرز شکرخواه (منطقه9)

– نام‌گذاری خیابان شاهد 83 با حفظ شماره به نام نهر گناباد (منطقه 10)

همچنین بر اساس مصوبه دیگر، «به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود نسبت به تغییر نام بلوار میامی در امتداد بلوار شهید مفتح به نام شهید مفتح شرقی اقدام کند.»

احمد نوروزی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در مخالفت با این لایحه، گفت: تغییر نام بلوار میامی شهید مفتح به دلیل بزرگ بودن محدوده و اینکه این دو بلوار با یک دیگر فاصله داشته و هیچ ارتباط مستقیمی با هم ندارند مردم را دچار مشکل می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین «میامی» نام با سابقه‌ای است و تاکنون سابقه نداشته است که چنین تغییر نامی در شهر صورت بگیرد.

احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه در پاسخ به مخالفت نوروزی، یادآور شد: این تغییر نام به درخواست مردم منطقه در دستور کار شورای شهر و کمیته نام‌گذاری قرار گرفت و با اضافه شدن «شرقی» به انتهای نام بلوار شهید مفتح مردم دچار مشکل نخواهند شد.

در پایان هر دو لایحه با رأی اکثریت اعضا به تصویب شورای اسلامی شهر مشهد رسید.

 

بودجه برخی سازمان‌های شهرداری مشهد اصلاح شد

همچنین با رأی اعضای شورای اسلامی شهر، بودجه‌های امسال رسازمان حمل‌ونقل و ترافیک، سازمان عمران، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سازمان فاوا شهرداری مشهد اصلاح شد.

بخشی از دستورکارهای چهاردهمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد که روز گذشته در تالارشهر برگزار شد به اصلاح بودجه‌های امسال سازمان‌های شهرداری اختصاص داشت و بر اساس آن بودجه سازمان‌ حمل‌ونقل و ترافیک، سازمان عمران، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سازمان پارک‌ها و فضای سبز و سازمان فاوا شرداری مشهد اصلاح شد.

بر این اساس «اصلاح و متمم بودجه سال 1396 سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد که از حیث منابع به مبلغ 9 میلیارد و609 میلیون و 500 هزار تومان و از حیث مصارف به مبلغ 9 میلیارد و 609 میلیون و 500 هزار تومان بوده و منابع و مصارف 3 درصد افزایش نسبت به بودجه مصوب داشته است، به تصویب رسید».

همچنین «اصلاح بودجه سال 1396 سازمان عمران شهرداری مشهد که از حیث منابع به مبلغ 77 میلیارد و 676 میلیون 794 هزار و 500 تومان و از حیث مصارف به مبلغ  77 میلیارد و 676 میلیون 794 هزار و 500 تومان بوده و منابع و مصارف 3 درصد کاهش نسبت به بودجه مصوب داشته است، به تصویب رسید».

بر اساس لایحه‌ای دیگر «اصلاح بودجه سال 1396 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی که از حیث منابع به مبلغ119 میلیارد و 921 میلیون و 969 هزار و 700 تومان  و از حیث مصارف به مبلغ 119 میلیارد و 921 میلیون و 969 هزار و 700 تومان بوده که منابع و مصارف 23 درصد کاهش نسبت به بودجه مصوب داشته است، به تصویب رسید».

بر اساس لایحه‌ای دیگر «اصلاح بودجه سال 1396 سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد که از حیث منابع به مبلغ 12 میلیارد و 718 میلیون و 717 هزار و 600 تومان و از حیث مصارف به مبلغ 12 میلیارد و 718 میلیون و 717 هزار و 600 تومان بوده که منابع و مصارف 13 درصد کاهش نسبت به بودجه مصوب داشته است، به تصویب رسید».

همچنین «اصلاح بودجه سال 1396 سازمان فاوا شهرداری مشهد که از حیث منابع به مبلغ 13 میلیارد و 83 میلیون و 114 هزار تومان و از حیث مصارف به مبلغ 13 میلیارد و 83 میلیون و 114 هزار تومان بوده که منابع و مصارف 14 درصد کاهش نسبت به بودجه مصوب داشته است، به تصویب رسید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *