ممنوعیت دریافت عوارض شهرداری ها بودجه را انقباضی می کند

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: اعمال ممنوعیت دریافت عوارض شهرداری ها بودجه را انقباضی می کند.

محمد حسین ودیعی درخصوص نظر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مبنی بر ممنوع شدن افزایش عوارض و بهای خدمات سال آینده، توسط شوراهای شهر و روستا افزود: ماده 71 قانون تشکیل شوراهای شهر و روستا اجازه وضع عوارض را به شوراها داده است لذا ایجاد محدودیت در این زمینه قانونی نیست.

نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: عوارض شهری یکی از درآمدهای پایدار شهرداری هاست، لذا در صورت ممنوعیت دریافت عوارض از شهروندان باید منابع جایگزین درآمدی تعریف شود.

وی ادامه داد: از گذشته بدهی زیادی برجای مانده و با منابع محدود درآمدی چگونه می شود شهر را اداره کرد؟

ودیعی خاطر نشان کرد: دریافت عوارض و بهای خدمات بخشی از بودجه سال آینده شهرداری مشهد را تشکیل می دهد که حداقل بایستی به میزان نرخ تورم افزایش داشته باشد.

وی درتوضیح دخل و تصرف درعوارض شهری گفت: تعرفه برخی از کدهای عوارض شهری بر مبنای دفترچه هایی تعیین می شود که دخل و تصرف در آن، جزو اختیارات برخی از دستگاه های اجرایی است.

به گفته نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد: در قانون، عوارض هر خودرو معادل یک درصد بهای آن است که می تواند تا 10 درصد افزایش داشته باشد، با افزایش بهای خودرو تعرفه مربوط به آن نیز به تبع آن افزایش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: در صورتی که مصوبه کمیسیون تلفیق به تایید صحن علنی مجلس برسد، بودجه سال آینده شهرداری قطعا به صورت انقباضی خواهد بود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *