مصلحت بود با آمریکا در بیوفتیم

امام جمعه مشهد گفت: می‌گویند مصلحت بود از روز اول انقلاب با آمریکا دربیفتیم و مبارزه کنیم؟ اگر آن موضع‌گیری ما در مقابل آمریکا نبود، اگر تسخیر لانه جاسوسی نبود، اگر 39 سال فریاد «مرگ بر آمریکا» سر نمی‌دادند، آیا واقعاً آمریکا برای ما این مشکلات را ایجاد می‌کرد؟ هشت سال جنگ بر ما تحمیل شد و این‌همه در جنگ هزینه دادیم و خرابی به بار آمد، جوانان ما شهید شدند تا مبارزه کردند و مقاومت کردند، آمریکا این جنگ را بر ما تحمیل کرد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی افزود: این تحریم‌های اقتصادی پیاپی، این توطئه‌های یکی پس از دیگری یکی از یکی سرسخت‌تر طی این 40 سال عمر انقلاب را گذراندیم و نتیجه‌اش پیش آمد مشکلاتی در زندگی، امنیت، ارتباطات بین‌المللی، جهانی و اقتصادی ما با تحریم‌های آمریکا، روش درستی بود؟ اگر از روز اول این موضع‌گیری را نمی‌کردیم و با قدرت بزرگ جهانی درنمی‌افتادیم و با همه می‌ساختیم، آیا سرنوشت بهتر از این نداشتیم؟ آیا بهتر رقم نمی‌خورد؟ این سؤالی است که مطرح می‌شود و سؤال پرسیدن نیز حق همه است.

امام‌جمعه مشهد با بیان این‌که آمریکا اجازه زندگی راحت و آرام را به ما نمی‌داد، خاطرنشان کرد: عزیزان، بدانید، ما کشوری را انقلاب کردیم که یک ربع قرن، 40 هزار مستشار آمریکایی در این کشور مسلط بود، تمام امور این کشور، اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اخلاقش در دست آمریکایی بود و این کشور به‌عنوان یک پایگاه قدرت استکباری آمریکا در منطقه نقش‌آفرینی می‌کرد، ارتش این کشور، لشکر این کشور، اسلحه، شاه و حکومت این کشور به‌عنوان ژاندارم آمریکایی در منطقه پشتیبان به‌تمام‌معنای قدرت آمریکا و انگلیس، اسرائیل بود، انقلاب ما همه این‌ها را از آمریکا گرفت و 40 هزار مستشار را بیرون کرد. آن‌وقت ما بخواهیم با آنان تعامل کنیم، زندگی کنیم، آنان گوشه زندگی خود را داشته باشند، مرگ بر آمریکا نگوییم، با آمریکا نبرد نکنیم و موضع نگیریم، اصلاً اجازه می‌دادند آرامش داشته باشیم و ما زندگی کنیم؟

علم‌الهدی توطئه آمریکا را مربوط روزهای اول پیروزی انقلاب بیان کرد و گفت: مسئله تسخیر لانه جاسوسی که به تعبیر امام، انقلاب دوم بود و سیلی که به‌صورت آمریکا نواختیم بعد از چند توطئه آمریکا بود، آمریکا قبل از آن کودتای نوژه را راه انداخت و شکستش دادیم او می‌گذاشت ما قشنگ بنشینیم، مملکتمان را اداره کنیم و مرگ بر آمریکا نگوییم؟

وی اضافه کرد: حمایت و پشتیبانی مردمی و پایمردی مردم پشت سر امام، انحراف ستیزی ایشان را به استکبارستیزی مبدل کرد که امروز روی کره زمین، تنها جبهه ضد استکباری در میان مسلمانان و مستضعفان عالم، جبهه انقلاب و نظام ما در این کشور است.
علم‌الهدی خاطرنشان کرد: انقلاب ما هم دقیقاً در راستای انحراف ستیزی بود، اولی که امام انقلاب را شروع کردند، نهضت امام از انحراف ستیزی شروع شد. یعنی انحراف آمد بر زندگی و سرنوشت سیاسی این مردم حاکم شد بر اساس مواد 6گانه رفراندوم شاه که بر مردم تحمیل کردند و لایحه مصونیت مستشاران آمریکایی که در فضای این جامعه و کشور به فرموده امام بزرگوار، کار به‌جایی رسید که اگر یک آمریکایی شاه را بکشد، محاکمه نمی‌شود و اگر یک ایرانی، سگ آمریکایی را بکشد محاکمه می‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *