شهرستان‌ها در اولویت ما هستند

نشست خبری هیئت انجمن‌های ورزشی استان روز گذشته در اداره کل ورزش وجوانان برگزار شد. محسن قهرمانی رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی در این نشست گفت: از فروردین ماه 96 برای هر ماه حداقل دو کار مفید در راستای بهبود بخشیدن به این انجمن‌ها انجام دادیم، اعم از برگزاری مسابقات داخلی در سطح مشهد، استان و کشور. در رشته‌های مختلف میزبانی‌های متفاوتی داشتیم. بازیکنان ملی پوشی زیادی به اردوهای ملی و مسابقات برون مرزی اعزام شدند. کلاس‌های آموزشی را در قالب کمیته‌ی آموزش هیئت انجمن‌های ورزشی خراسان رضوی برگزار کردیم. برای اولین‌بار میزبان مسابقات دارت قهرمانی جوانان کشور بودیم که در این مسابقات دارت خراسان برای اولین بار سوم شد. 16 ایستگاه دارت برای مسابقات تهیه کردیم و در اختیار انجمن دارت قرار دادیم و تا آخر سال به 24 ایستگاه افزایش می‌دهیم تا بتوانیم مسابقات گسترده‌ی بزرگسالان را در مشهد برگزار کنیم. 6 کاپ قهرمانی بانوان راگبی کسب کرده‌اند. میزبان لیگ بزرگسالان بانوان راگبی ایران بودیم و بعد از 9 سال تیم که کرمانشاه در کشور حرف اول را می‌زد 22-0 مغلوب کردیم. در آینده‌ی نزدیک ما میزبانی مسابقات راگبی مردان ایران، مسابقات فیفتی به میزبانی مشهد را خواهیم داشت.

قهرمانی ادامه داد: کارهایی که انجام می‌دهیم نماد مجموعه‌ی انجمن‌های ورزشی استان است و ما کمیته‌ی آموزشی داریم که از یک مجموعه ی جوان تشکیل شده و تلفیقی از دانشجوها و مدرسین دانشگاه هستند که در جهت پیشبرد و پیشرفت اهداف هیئت انجمن‌های ورزشی استان تلاش می‌کنند.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان افزود: ما از نظر مالی از جای خاصی کمک نمی‌گیریم. اداره کل با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارد، به همان سبکی که به 51 هیئت خود کمک می‌کند به این هیئت هم کمک می‌کند و ما از این قائده مستثنا نیستیم. یک رئیس هیئت زمانی که این پست مهم را قبول می‌کند، باید از اینکه آورده‌ای خواهد داشت اطمینان داشته باشد و بتواند با توجه به سیستم آن هیئت و تعاملات و ارتباطاتی که با بخش خصوصی دارد کمک حال هیئت باشد. 70درصد ورودی‌های ما از بخش خصوصی تأمین می‌شود با شرایط خاصی که خودشان برآورد می‌کنند. این فکر در بدنه‌ی صنعت ما هست که ورزشی‌ها می‌خواهند به نوعی از صنعت سو استفاده کنند و ورزشی‌ها رو راست نیستند.

ما با شهرستان‌ها تعاملات خوبی داشتیم و برای ما در اولویت‌اند و ما از شهرستان تقاضا کردیم که با توجه به بافت بومی و فرهنگی آن شهرستان رشته‌هایی را برای ما فعال و استعدادیابی کنند که پتانسیل انجام آن رشته ورزشی در آن شهرستان خاص وجود داشته باشد و از 27 شهرستانی که داریم، هرکدام حداقل در 3 رشته فعالیت دارند.

وی در رابطه با ورزش پارکور گفت: متأسفانه ما مربی مدرکدار خاص پارکور در جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان نداریم. پارکور به شاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود که از نمونه‌های بارز آن همان شهرنوردی قدیم که با تلفیق ژیمناستیک و حرکات آکروباتیک همراه است. بیشتر علاقه‌مندان این رشته را سنین 14 تا 18 سال تشکیل می‌دهند و به علت کم توجهی به این رشته اکثر این بچه‌ها جذب رشته‌هایی در زیر مجموعه هیئت‌های رزمی می‌شوند. در مرداد ماه امسال نامه‌ای از وزارت ورزش بدست ما رسید مبنی بر اینکه انجمن پارکور کشور در زیر مجموعه‌ی فدراسیون انجمن‌ها قرار گرفته است و ما مکلف شدیم که این انجمن و مجموعه را در سطح خراسان رضوی فعال کنیم.

نایب رئیس هیئت افزود : ما در رشته‌ی راگبی حدود هشت نفر ملی پوش دعوت شده به اردوی تیم ملی داریم و دو مربی یکی در رده‌ی جوانان و یکی در رده‌ی بزرگسالان. در رشته‌ی سپکتاکرا ما نایب قهرمانی مسابقات آسیایی هند و دو نفر دعوت شده به اردوی تیم ملی را داشتیم که در حال آماده سازی برای مسابقات 2018 هستند. در سافت‌بال ما شش ملی پوش خانم داریم که قرار بود در مسابقات آسیایی شرکت کنند، اما بنا به سیاست‌های فدراسیون این اعزام فعلا منتفی شده با این حال بچه‌های ما چهار اردو را گذرانده بودند. در فوتبال روی میز در مسابقات جهانی مقام دوم مربیگری را کسب کردیم و پارسا تنها بانوی ایرانی را داریم که برای مسابقات بین قاره‌ای که در لاس وگاس آمریکا برگزار می‌شود دعوت شدند، برای اعزام ایشان حدود 40 میلیون پول لازم است و فدراسیون به ما کمکی نمی‌کند و ما به دنبال اسپانسر برای این کار هستیم. در رشته کریکت ما شش ملی پوش داریم که قرار است برای مسابقات 2018 آماده شوند ولی متاسفانه با سیاست‌های فدراسیون این رشته از مسابقات 2018 حذف شده است. سه ملی پوش در رده جوانان داریم که برای اولین بار اردوی تیم ملی برای این عزیزان دایر می‌شود. برای مسابقات آسیایی کویت و در رشته‌های هوایی ما یک ورزشکار خانم داشتیم که تا مرحله انتخابی پیش رفتند اما اعزام نشدند

محسن قهرمانی گفت: متأسفانه بانجی جامپینگ هم جزو رشته‌هایی است که مربی خاص در ایران ندارد و هیچ کلاس مربیگری برای آن انجام نشده است. برای بانجی جامپینگ مجموعه‌ی چالیدره هیچ نامه‌ای از اداره استاندارد دریافت نکردیم و استاندارد‌سازی هم انجام نشده بر طبق مستندات ما نامه نگاری‌هایی را با اداره کل ورزش و جوانان شهرستان طرقبه شاندیز داشته‌ایم و دستور اکید به رئیس انجمن‌های ورزشی طرقبه شاندیز داده شده که باید آن مجموعه پلمپ شود. اما هنوز این ورزش به صورت غیر استاندارد انجام می‌شود. کشی که در آن مجموعه برای بانجی جامپینگ استفاده می‌شود کش استاندارد نیست. کش تا نیمه سیم بکسل است و سر سیم بکسل کش گره داده شده که بسیار خطرناک وکاملا غیر استاندارد است و هر اتفاقی هم دال بر شرایط انسانی در مجموعه رخ بدهد هیچ مسئولیتی برگردن هیئت انجمن‌های ورزشی استان نخواهد بود.

 

 

گزارشی از امیرمحمد سلمانیان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *