زنان باید در امور مملکت دخالت کنند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: زنان ریشه انسانیت هستند و بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی نیز بر این مطلب تأکید داشته‌اند که زنان باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت کنند.

فرشته زهرا سلجوقی روز شنبه در نشست مجمع مشورتی بانوان قوچان با یادآوری اینکه زنان در طول انقلاب اسلامی همیشه حضور پررنگ و مؤثری داشته‌اند، افزود: اگر زنان در طول هشت سال دفاع مقدس در صف اول حضور نداشته‌اند با حمایت از خانواده و خانه زمینه و اجازه حضور مردان را در میدان‌های نبرد داده‌اند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی با تأکید بر این موضوع که زنان مدیران فرهنگی خانواده به شمار می‌آیند و سبک زندگی محصول برنامه‌ریزی آنان است، بیان کرد: امروز زنان می‌توانند ورزش و تحرک را به وجود آورده و با تغییر در سبک زندگی جامعه سالمی را ایجاد کنند.

سلجوقی با اشاره به اینکه مجمع مشورتی زنان بر اساس ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه در چهار سال آینده باید نصب‌العین قرارگرفته و محقق شود، تصریح کرد: با توجه به نامه رئیس‌جمهور باید در پایان برنامه ششم توسعه 30 درصد از بدنه مدیریتی دولت را زنان تشکیل بدهند که باید از هم‌اکنون به فکر کادر سازی و جانشین‌پروری بود.

وی با بیان این مطلب که مجمع مشورتی زنان به‌هیچ‌عنوان وارد مرحله اجرا نمی‌شود، تأکید کرد: این مجمع تنها مسائل و موارد مربوطه را بررسی، آنالیز و تحلیل می‌کند که این موضوعات در کارگروه‌های مختلف متشکل از زنان خانه‌دار، سمن‌ها، شورای فرهنگی محلات، خیرین، بسیج و حوزه‌های علمیه مطرح می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید از حضور نظام‌مند بانوان و پتانسیل آنان بهره‌گیری شود، تصریح کرد: مصوبات این مجمع دارای جایگاه قانونی بوده و در صورت نیاز در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح تا به مرحله اجرا برسد.

سلجوقی یادآور شد: مسائل زنان به جامعه و محور خانواده برمی‌گردد و مجمع مشورتی بانوان موارد مربوط به کودکان، سالمندان و حتی مردان را موردبررسی قرار خواهد داد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *