روابط لبنان و سعودی‌ها کاهش می‌یابد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جریان۱۴مارس به ظرفیت‌های داخلی لبنان پی برده است، گفت:سطح روابط لبنان و سعودی‌ها کاهش می‌یابد.

جواد کریمی قدوسی  در رابطه به ارزیابی شرایط آینده لبنان و روابط این کشور با سعودیها افزود: سعد حریری استعداد هضم شدن در عرصه سیاسی آل سعود را دارد زیرا بخشی از سرمایه مادی وی در عربستان انباشت شده است اما حکمت شخصیتی مانند آقای حسن نصراله اجازه هضم شدن حریری در سیاست عربستان را نداد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارکرد: انتخابات آینده لبنان حتما انتخابات موثری خواهد بود و قطعا جریان مقاومت با همپیمانانشان امنیت ملی لبنان را مدنظر قرار خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه وزیر خارجه آمریکا چندی پیش در اظهاراتش عنوان کرد که حزب الله واقعیتی در لبنان است که نمی توان آن را نادیده گرفت، ادامه داد: این اظهارات نقطه عطفی است که بیانگر شکست ناپذیری مقاومت در منطقه است؛ البته در این بین آمریکاییها به دنبال باز کردن باب گفتگو برای حفظ امنیت اسرائیل هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: باید یادآور شد که چندی پیش در سفر به لبنان، بسیاری از جریانهای این کشور به حضور حزب الله در سوریه برای مقابله با داعش اعتراض داشتند اما امروزه مشاهده میشود که تحلیل آقای حسن نصرالله مبنی بر اینکه اگر وارد عرصه نمی شدند باید در سور سیدا و بعلبک با تروریستها میجنگیدند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس باید اذعان کرد که آینده لبنان درخشان تر از شرایط کنونی خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آینده روابط لبنان و عربستان، خاطرنشان کرد: با توجه به شکستهای پی‌درپی سیاستهای سعودی در منطقه و تضعیف عربستان و البته آگاهی جریان 14 مارس مبنی بر اینکه باید بیش از گذشته به ظرفیتهای داخلی لبنان توجه کند، میتوان گفت که سطح روابط و دوستی این دو کشور کاهش خواهد یافت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *