حصاری که باید زودتر برداشته می‌شد

به تازگی در خبرها اعلام شد که نمایندگان ولی فقیه در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی ، گلستان و کرمان درخواست کرده‌اند تا میله‌هایی که در صفوف نمازجمعه وجود دارد برداشت شود.

آیات عظام علم الهدی، آل هاشم، نورمفیدی و علیدادی سلیمانی طی هفته های اخیر دستور داده اند که میله های مکان برگزاری نماز جمعه که بین مردم و مسئولان در ردیف های جلوی نماز فاصله انداخته اند برداشته شود و همه مردم بدون این طبقه بندی ها امکان حضور درنماز را داشته باشند. این خبرها در فضای رسانه ای مورد استقبال گسترده واقع شده است که نشان می دهد چقدر مردم خواهان بازگشت به فضای آغاز انقلاب هستند تا فاصله های مختلف بین مردم ومسئولین برداشته شود.

همه می دانند که در اکثر مصلی های شهرها از جمله کلان شهرها در بدو ورود به مکان نماز، عموم مردم مورد بازرسی بدنی قرار می گیرند یا از زیر دستگاه های امنیتی رد می شوند فلذا از جهت حفظ امنیت مردم و مسئولان هرچه هست برای همه هست و دشمنان امنیت ایران نمی توانند به راحتی با پوشش نمازگذار به این محیط ها وارد شوند که البته اظهار نظر قطعی و بررسی راه حل های احتمالی درنهایت با نظر مسئولین امنیتی انجام می‌گیرد.

 

فرماندار مشهد:

از ابتدا نباید این حصارها گذاشته میشد

رحیم نوروزیان فرماندار مشهد درگفت وگو با «صبح امروز» در این خصوص گفت :ما ازابتدا هم موافق نبودیم که چنین حصارهایی گذاشته شود. مخصوصا درشرایط فعلی کشور که واقعا ازنظر امنیت بسیار مطلوب می‌باشد. این حصارها فقط یک فاصله‌ای را ایجاد می‌کند بین مردم و مسئولین که حالادیگر خود انها نیز به این نتیجه رسیده اند که این حصارها باید برداشته شود واین عملی پسندیده وقابل تحسین است.

وی همچنین درباره وضعیت ارتباط بین مردم ومسئولین به این موضوع اشاره کرد: این رابطه همیشه به صورت پررنگ وجود داشته وخصوصا درمورد فرمانداران و استاندار این رویکرد در استان و کشور وجود داشته است.

نوروزیان اضافه کرد: درتمام استان‌ها هرهفته دوشنبه ها را به صورت ویژه به مردم اختصاص داده اند که مردم می توانند به صورت حضوری مراجعه کرده و مشکلات خود را مطرح کنند تادرصورت امکان به گونه‌ای مطلوب جهت رفع انها اقدام گردد .

 

حسین امینی:

امنیت را برای کشور بخواهیم نه فقط مس

حسین امینی رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در مشهد و استاندار سابق سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با «صبح امروز» درباره این تصمیم گفت: از این حرکت دفاع می کنم و آن را گامی مثبت می‌دانم. خود مسئولین باید بخواهند که با مردم درتماس باشند. متاسفانه این روزها اخبار با واسطه به دست مسئولین می‌رسد و این اصلا پسندیده نیست .

وی با اشاره به دوران خدمت خود به عنوان استاندار سیستان وبلوچستان ازحضور بی واسطه خود دربین مردم در آن زمان سخن گفت و این موضوع را مطرح کرد که ما مسئولین باید امنیت را برای کشور بخواهیم ونه خودمان. من هیچگاه اجازه ندادم که نرده های جلوی استانداری رابردارند وبه جای ان بتن بگذارند ،اما متاسفانه این اتفاق بعد از دوره مسئولیت من روی داد.

 

غلامرضا خواجی:

برای مسئولین هزینه کرده ایم نباید خطر کرد

غلامرضا خواجی استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد مشهد اما نظری متفاوت نسبت به این موضوع دارد.

وی در گفت‌وگو با «صبح امروز» حذف حصارها را صرفا یک عمل نمادین و شکلی  دانست و گفت: مابرای مسئولین کشورمان هزینه کرده ایم .خطر تروریسم درهمه جا وجود دارد. نمی‌توانیم این گونه مسئولین را درمعرض خطر قراردهیم. چرا که این موضوع هیچ کمکی به ارتباط صمیمی بین مردم ومسئولین نخواهد کرد و صرفا یک حرکت جهت همراه کردن افکار عمومی است.

در مجموع به نظر می‌‌رسد حتی اگر این حرکت یک اقدام نمادین باشد، قدم خوبی برای تجدید نظر در ارتباط مسئولین و مردم است. اگر مردم مسئولین را به خود نزدیک ببینند در بیان دغدغه‌ها با صراحت و راحتی بیشتری پیش می‌روند تا بغض‌ها تبدیل به آتشی نهفته زیر خاکستر تبدیل نشود.

 

 

گزارشی از علی روغنگران

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *