جذب سرمایه‌گذاری حوزه صنعت رکورد زد

استاندار خراسان رضوی گفت: این استان از زمان ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و اجرای آن در دولت تدبیر و امید موفق شده بیش از 105 هزار میلیارد ریال سرمایه در حوزه صنعت جذب کند که یک رکورد محسوب می‌شود.

علیرضا رشیدیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارخانه‌های داروسازی سامی ساز و توس چینی در شهرک صنعتی توس در جمع خبرنگاران افزود: این میزان جذب سرمایه در حوزه صنعت منجر به تقویت بخش تولید، توسعه صادرات و اشتغال می شود.

وی بیان کرد: مهمترین اقدامات برای رونق بخش تولید در شرایط کنونی، حمایت از تولیدکنندگان، ایجاد تعامل نزدیک بین تولیدکنندگان و دستگاه‌های اجرایی، ایجاد هماهنگی بین تولیدکنندگان و مراکز بانکی، جلوگیری از ورود کالاهای خارجی مشابه و افزایش بهره‌وری و فرهنگ‌سازی برای مصرف درست کالای داخلی است.

وی اظهار کرد: این اقدامات همان پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که امیدواریم با برنامه ریزی انجام گرفته، بتوان با افزایش تولید، ظرفیت اشتغال بیشتری را برای جوانان خراسان رضوی به وجود آورد و کیفیت تولید را برای مصرف داخلی ارتقا داد.

استاندار خراسان رضوی گفت: 2 واحد داروسازی سامی ساز و شرکت توس چینی تولیدکنندگان موفق استان هستند که تولیدات آنها به لحاظ کیفیت رقابت‌پذیر و برندی قابل اعتنا در داخل و خارج از کشور است و از بازار صادراتی مطلوبی نیز برخوردارند.

رشیدیان اظهار کرد: خراسان رضوی از قطب های تولید دارو در کشور است و دانشگاه‌های داروسازی، مراکز علمی و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با دارو در استان ظرفیت زیادی برای تولیدات جدید ایجاد کرده‌اند.

وی گفت: برخی از تولیدات شرکت داروسازی سامی ساز با ریشه‌های گیاهی تولید شده‌اند که در دنیای امروز بسیار پرمشتری است و امید است با بهره‌گیری از دانش دانشمندان و داروسازان استان بتوان این داروها را در سطح جهانی مطرح کرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود برخی مشکلات در تامین ماشین آلات مورد نیاز بخش تولید گفت: هنوز در تامین اعتبار برای ورود برخی ماشین آلات به استان دچار مشکل هستیم که امید است با همت عالی دستگاه های اجرایی بتوان اعتبار مورد نیاز را تامین کرد.

وی با اشاره به اعلام وزارت نفت مبنی بر کمک یک هزار و 700 میلیارد ریالی به تامین گاز واحدهای تولیدی خراسان رضوی گفت : یک هزار و 739 واحد تولیدی در استان از گاز بهره‌مند هستند که باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تولیدی از اعتبارات وزارت نفت برای بهره‌مندی واحدهای تولیدی کوچک از گاز، اقدام شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *