تابعیت دوم مسئولین خطرناک است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: تابعیت دوم مسئولان خطر روشنی است که دستگاه‌های امنیتی می‌بایست با این موضوع برخورد کنند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر با اشاره به گزارش یکی از اعضاء هیأت تحقیق و تفحص از مسئولان دوتابعیتی که بیان شده بود ۱۰۰ مسئول کشور «دوتابعیتی» و دارای «گرین کارت» هستند، اظهار کرد: قانون اساسی تابعیت دوم را برای افراد ایرانی ممنوع کرده و طبق قانون چنانچه فردی تابعیت دوم بگیرد، می‌بایست تابعیت ایرانی اش لغو شود. اگر کسی با اختیار تابعیت دوم بگیرد دستگاه‌های نظارتی موظف هستند تابعیت اول فرد را لغو کنند.

وی با بیان این مطلب که دریافت تابعیت دوم افراد خطراتی برای کشور دارد، متذکر شد: زمانی که کسی تابعیت کشوری را دریافت می‌کند زیر پرچم آن کشور رفته و قسم می‌خورد که همیشه و در هر شرایطی حافظ منافع آن کشور باشد، این قطعا برای کشور ما خطراتی دارد.

پژمانفر با اشاره به گزارش مجلس افزود: این افراد عموما به سمت کشورهایی همانند آمریکا، انگلیس و … رفته که همیشه حقوق ملت ما را تضییع کرده‌اند و دائما در تقابل با ما بوده‌اند، فردی که زیر پرچم کشوری می‌رود می‌بایست حافظ منافع آنها باشد و این را در همه تصمیماتش لحاظ می‌کند؛ چراکه کشورها پس از اعطاء تابعیت افراد را مورد پیگیری قرار می‌دهند تا مطمئن شوند منافع‌شان رعایت می‌شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: افرادی در گذشته به کشور خیانت کردند، بیت المال را مورد چپاول قرار دادند و در پایان هم فرار کردند و به دلیل این که از قبل تابعیت کشورهایی را دریافت کرده بودند مقامات امنیتی و قضایی نتوانستند با آنها برخورد کنند و ماجرای آقای خاوری هم جزء همین موارد است. بنابراین این مسئله خطر روشنی برای کشور است که دستگاه‌های امنیتی می‌بایست با این موضوع خلاف قانون برخورد کنند.

پژمانفر عنوان کرد: موضوع افرادی دوتابعیتی به وزارت امور خارجه بر می‌گردد؛ چراکه مسئول نظارت بر این موضوع است و با ضعف این وزارتخانه بوده که چنین مسائلی بوجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص افراد دوتابعیتی به هیچ عنوان خلاء قانون وجود ندارد و قانون اساسی و قوانین مدنی در ارتباط با این موضوع صریح هستند.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *